Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Trening i dag igjen. :hoppe: Jogga til jeg var lei, dvs 20 minutt. :hoho: Etterpå var det styrke, og hellige jul, de bulgarske utfallene kjennes godt i musklene nå. Hadde nemlig store planer om å sykle til søster med ungene i sykkelvognen i dag (20 minutter én vei), men akk. Jeg hadde problemer med å komme meg opp trappen for å hente sjampo og balsam. Da legger man ikke ut på sykkeltur med 40 kg på slep. :ler:

Markløft: 3x8 - 40 kg

Bulgarske utfall: 3x8 - 10 kg

Triceps: 3x10 - 5 kg

Mellom-skulderbladene-maskin: 3x8 - 33 kg

Dra-ned-maskin: 3x8 - 13 (26) kg

Situps: 3x15

Ryggsitups: 3x8 - 5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!

Husker "den gang da", da jeg tok 80 kg i benpress. Jeg er nok nåde høyere og tyngre enn deg, så er ikke sånn kjempemye for meg.. Men så ble knærne ødelagt, så jeg kan ikke ta mer enn 50-60 kg nå for å ikke overbelaste. :P

Er det ikke herlig med framgang? :) Veldig motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :nigo:

Jeg tar jo nesten 15 kg mer enn kroppsvekten min nå, og det er ikke så lenge til jeg kan øke litt til. :jepp: Er kjempefornøyd med det altså! Er kjempeglad for at bror "tvang" meg til å ta beinpress i stedet for knebøy med stang. Sistnevnte er jo generelt bedre trening, men siden jeg er så skeiv i musklene i beina pga. kneskaden tør jeg ikke å ta på nok vekt til å gjøre skikkelig fremgang. Med beinpress har jeg ikke det problemet, og jeg kan hive på så mye vekt jeg bare orker. :nigo: Elsker å se fremgang. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening igjen i dag! :hoppendeglad: Har hatt syke barn of vært syk selv den siste uken. Selv om jeg ikke er 100% enda, var jeg så rastløs i dag at jeg dro på trening selv om jeg egentlig ikke burde. :sjenert: Men det gikk greit. Holdt meg unna cardio (de 5 minuttene oppvarming var nok til å få halsen til å skrike), og kjørte en kort styrkeøkt.

Beinpress: 75 kg

Markløft: 40 kg

Triceps: 7,5 kg

Dra-ned-maskin: to sett*33 kg, ett sett*26 kg

Muskel mellom skulderbladene-maskin: 33 kg

Situps: 3*20 stk

Ryggsitups: 5 kg

Planke-mageøvelse i slynge: 2*15

Sideplanke: to halvhjerta forsøk. :ler: Var så gåen i både armer og kjerne at jeg måtte kaste inn håndkledet.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeøkt i går, med fantastiske Diddles. :hjerte: En smuuule demotiverende å se at min tyngde, som liksom er det høyeste jeg klarer akkurat nå (og som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med) er hennes ''mjeeee, jeg har ikke trent på 5 uker, jeg må ta det roooolig første dagen''. :hoho:
 
Ellers liten variasjon fra forrige gang. Var stiv i kroppen i går, og kjente det virkelig over alt. :daane: Prøvde meg på vanlig knebøy med bare stanga også (20 kg), og det gikk fint. :hoppe: 
 
Sånn ellers...60,5 kg i dag morges! :hakeslepp::skya::bolledeig: Nå er det faktisk mindre enn en kilo igjen til målet jeg aldri trodde kom til å skje i min levetid. :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :ler: Syns du er sterk jeg!! Jeg er jo litt mer..æh..solid enn deg, din lille flis - skulle bare mangle at jeg er litt sterkere synes jeg :tunge1::fnise: Stø som fjell vettu :skratte: Nei, Klapp deg selv på skuldera, du gjør en innmari god jobb :klemmer: Det som er så fint med styrketrening er at en ser resultater kjapt, både på kroppen og på antall kilo en klarer å løfte..så sånn bortsett fra at jeg syns det er dørgende kjedelig så er det jo knallbra trening :hoho: Men jeg trenger det, så det er bare å karre seg avgårde...

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i går igjen. Hadde planer om en rolig styrkeøkt siden halsen min ikke er helt 100% enda. Jogget i 15 minutt (det ER så kjedelig! :fnise: ) og tok knebøy og markløft. Knebøy med bare stanga går fint, men så snart jeg fikk på 5 kg til, fikk jeg vondt i kneet. Kjipt. Jeg får bare fortsette å ta bare stanga fremover - som Diddles sier så ser det like dust ut å ha ingen vekt på, som det gjør å ha to små nestenusynlige vekter på. :hoho: 

 

Da jeg var ferdig med markløftene kom Diddles inn i styrkesalen og hentet meg til spinningen. :ler: Jeg hadde jo bestemt meg for at jeg ikke var i form nok til det, for jeg KAN bare ikke ta det med ro. Blir så gira! Men da hun spurte, kunne jeg jo ikke si nei heller! Så da ble det spinning i tillegg. :strix: 

 

Litt varierende pulsmessig fordi vond hals, men det gikk overraskende greit. På sitteintervallet kom jeg helt opp i 92%! :nigo: Men da hadde jeg ikke mer å gå på altså. Knebøy, markløft pluss et beinhardt sitteintervall tok alle kreftene mine. Tvang meg opp i 90% på siste intervallet, men da holdt jeg på å omkomme omtrent.

 

Gjennomsnitt: 82%

Max: 92% (183 slag)

Kalorier: 411

 

:trene:

 

Jeg var hos naprapaten min i går og fikk forresten masse gode tips angående kneet mitt. Han er så utrolig flink til det han holder på med at jeg blir helt åååå. :jepp: Jeg går til ham pga. vond skulder (for noe så usexy som musearm/skulder), men spurte ham om dette mystiske kneet mitt. Etter de tunge utfallene jeg gjorde for et par uker siden, fikk jeg blåveis innenfra. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har dunket meg. Så det som trolig er problemet - og som Diddles faktisk bemerket på mandag - er at jeg vrir kneet mitt litt når det blir tungt. Jeg prøver jo å være veldig bevisst på teknikken min på det kneet siden jeg har hatt så mye problemer med det, men dette har altså gått meg hus forbi. Vel, nå er jeg ihvertfall klar over det, og da kan jeg begynne å gjøre noe med det også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny styrkeøkt i dag. Er SÅ fornøyd med at jeg endelig har kommet i gang med styrken igjen. Kroppen er megafornøyd. :nigo:

Ikke de store forskjellene fra hvordab det vanligvis er. Tok tre sett med 20 kg på knebøyen og fokuserte kun på teknikken. Kjedelig, men det trengs. Hadde dessuten bare 30 (eller 35?) kg på markløften og fokuserte max på teknikken der også. Det begynner å komme seg. Skal prøve med vanlig vekt (40 kg) neste gang. :jepp: Jeg er forresten snart moden til å øke enda litt til på beinpress. :hoppe: I dag var det "lett" med 75 kg, og jeg klarte mer enn 8 reps på hvert sett. :nigo:

I går kom mannen hjem, og han kunne se at jeg hadde blitt tynnere siden sist. :hoppe: Den ene kiloen ass, den vises GODT på kroppen min. Årh, føler meg så mye mer vel slik jeg ser ut nå. Mer selvtillit, og generelt mer opplagt. Jeg skal ikke falle tilbake til gamle synder! :opplyser:

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg flink for tiden altså. :fnise: Har kommet inn i en god rutine nå, og det er så deilig! :nigo:
 
Nok en styrkeøkt i går. Kjenner at kardiofoten begynner å rykke litt, men dette halsgreiene henger så sinnsykt godt i at jeg ikke tør å begi meg ut på hverken joggetur (som jeg virkelig, virkelig burde!) eller spinning helt enda. 
 
Siden kneet mitt er litt kranglete for tiden hadde jeg fokus på overkropp og armer i går. Økte på det meste egentlig. Følte meg SÅ sterk. :ler:
 
15 minutter jogging 

 

Beinpress: 77,5 kg. Her kunne jeg like greit puttet på 80 kg, men jeg var redd for kneet mitt. Det endte opp med at jeg gjorde 10-11 reps i stedet for 8 på alle tre settene.

 

Muskler-mellom-skulderbladene-maskin: 33 kg 8x3

 

Nedtrekk: 33 kg 8x3 (okei, mer 8x2 og 6x1. Var helt ferdig på slutten og jukset litt :sjenert: )

 

Triceps: 10 kg 8x3

 

Biceps og skuldre, supersett: 5 kg i hver hånd (ja, jeg er ekstremt svak :hoho: )

 

Sit-ups: nedoverbakke, på det nederste trinnet, 15x3

 

Ryggsit-ups: 10 kg (!), 15x3

 

Mageøvelse i slynge og sideplanke, supersett: 15x3

 

 

Neste økt blir på onsdag. Håper virkelig jeg kan gå på spinning da. :trene:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke logget onsdagens trening i går, så her kommer det. :nigo: Halsen spiller fremdeles ikke på lag, så det måtte bli en styrkeøkt til. Blæ, håper snart jeg er over kneika!
 
15 minutter jogging 
 
Beinpress: 80 kg 10x2 sett, 82,5 kg 8x1 sett :hoppe:
 
Muskler-mellom-skulderbladene-maskin: 33 kg 8x2 sett, 40 kg 8x1 sett :skya:
 
Nedtrekk: 26 kg 8x2 sett, 33 kg 8x1 sett
 
Triceps: 10 kg 8x3
 
Biceps og skuldre, supersett: 5 kg i hver hånd (ja, jeg er ekstremt svak  :hoho: )
 
Sit-ups: nedoverbakke, på det nederste trinnet, 15x3
 
Ryggsit-ups: 10 kg (!), 15x3
 
Mageøvelse i slynge (fant ut av denne heter Omega) og sideplanke, supersett: 15x3
 
Hadde planer om markløft også, men det var så fullt på senteret at jeg ikke orka. Prøvde meg heller på hip thrust i slynga, og helle pelle, der har jeg noe å strekke meg etter altså! :hoho: Tror ikke jeg klarte én skikkelig en engang, bare noen få halve. :lol:

 

Neste trening blir forhåpentligvis i helgen engang. Var og opererte ut en visdomstann i går, og fikk treningsforbud i to dager. Egentlig helt greit, siden jeg får vondt når jeg går. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe; med vondt i halsen får du mer styrketrening og blir fortere sterk :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trening på nesten en uke. Liker at det føles lenge! :nigo:
 
Det var kombinert trening og skravling med bestis som foregikk, men vi fikk da gjort litt allikevel. Det rareste var at jeg tok ''plutselig'' 10 kg mer på beinpress enn jeg trodde. :hoho: Det var vekter på fra før av, og jeg trodde det var 20 kg vekter. Men neida, to av dem var visst 25 kg. Så jeg tok faktisk 92,5 kg og klarte det helt fint! :hakeslepp: Litt av en forbedring fra 70 kg som jeg begynte med. :skya:

 

Jogging 15 minutter.
 
Beinpress: 92,5 kg, 8x3 sett  :hoppe:
 
Muskler-mellom-skulderbladene-maskin: 40 kg 8x3 sett  :skya:
 
Nedtrekk: 26 kg, 8x3 sett (her er jeg i en mellomfase nå. Egentlig for lett med 26 kg, mens på 33 kg føler jeg ikke jeg får den rette teknikken enda)
 
Bulgarske utfall: 5 kg, 8x3 sett. Litt for lett med 5 kg (ble ikke skikkelig sliten før på siste settet), men jeg prøver å være flink til å passe på kneet mitt.
  
Sit-ups: nedoverbakke, på det nederste trinnet, 15x3
 
Ryggsit-ups: 10 kg (!), 15x3
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første trening i går på flere uker. Har vært bortreist, samt vært trøttere enn trøttest, så jeg har prioritert søvn og avslapning foran trening. Det gjorde meg tydelig godt, for i går jogget jeg hele 9 km! :nigo: Er superstolt av meg selv, har aldri jogget så langt som det! :hoppe:
 
Jeg la ut på den vanlige ruta mi, men da jeg kom til snupunktet (2,5 km), føltes kroppen så lett og ledig (og NULL hold :skya: ), at jeg bestemte meg for å teste ut en hel runde. Jeg hadde ikke anelse om runden var 5 eller 10 eller 15 km, så her var det gamblings på høyt nivå. :fnise: 
 
De første 5 km jogget jeg på 30 minutter, mens de resterende 4 km jogget jeg på 27 minutter. Så totalt 9 km på 57 minutter. Det var veldig mye oppoverbakker, og den ene var så lang at jeg måtte gå halve, så jeg tror jeg kunne gjort det enda litt bedre om det hadde vært flatt. Jeg er uansett dritfornøyd, og SÅ høy på meg selv akkurat nå. :hoho:
 
Det beste av alt er at jeg ikke fikk hold en eneste gang, og bortsett fra i oppoverbakkene, ble jeg såvidt sliten. Kunne godt holdt en samtale gående hele veien. Det er tydeligvis beina som hindrer meg, for jeg stivner helt både i knær og hofteleddsbøyere når jeg jogger. Antar at jeg ikke gjør det på ''rette måten'', og at jeg jogger på for hardt underlag for kroppen min. Har jo slarkete knær og bekken fra før - da er jo ikke akkurat asfalt å anbefale. Det går i sirup selv om pusten klarer mer, men jeg antar det er en treningssak også. Jeg har jo ikke akkurat jogget så veldig mye tidligere.
 
Men dere, jeg har faktisk jogget mer enn jeg skal under løpet, og det gikk helt fint. :strix:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Joggetur i går igjen. :nigo:

Ikke at selve turen er noe å :nigo: over, da. Fikk superhold og holdt nesten på å gi opp halvveis. Jeg klarte allikevel å tvinge meg gjennom, bokstavelig talt i snegletempo (hadde vært raskere å gå :roll: ), og det ble 6,7 km på 47 minutt. :lol: Ikke akkurat noe å rope hurra for. Blæ. Hersens drittsting altså, jeg kjenner det fremdeles, 24 timer etterpå! :riste:

Det ble ikke en særlig positiv post dette, men... :fnise: Håper det blir bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny, liten treningsøkt i dag. :trene:

Hadde ikke så veldig mye tid, men jeg fikk klemt inn 2x15 minutt på mølla, avbrutt av:

Beinpress: 92,5 kg

Muskler-mellom-skulderbladene-maskin: 40 kg

:nigo:

Men ugh, så mye tyngre det er å jogge på mølla! :daane: Teoretisk skal det jo være lettere, men ikke her i gården, nei. :riste: Synes det er slitsomt (som i at jeg blir veldig anpusten) å løpe over 9 km/t, mens ute er jo det nesten som kosetempo å regne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia!! :nigo:

:vinke:

----

I går hadde jeg nok en patetisk joggetur. :dry: Nå må jeg bare si at jeg er mektig lei av det hersens holdet! :sur: Og når det er sagt, så lurer jeg kanskje på om det ikke er vanlig hold jeg får, men luftbobler som gjør vondt. Følte jeg fikk ristet dem litt løs underveis i går. :fnise: Så ja, det gikk litt opp og ned. De første par km var jævlige, så gikk det greit, så jævlig igjen, før jeg på slutten var wonder woman. Følte jeg selv da! :hoho:

Brukte 37 minutt på 5,5 km, noe som er rævva dårlig for meg. Sukk. Nå er det mindre enn en måned til løpet, og pessimismen i meg har senket forventningene til "bare jeg klarer å gjennomføre", eller til nøds " klarer jeg det på under en time skal jeg være fornøyd." Aaarg, jeg trenger en positiv treningsøkt nå snart kjenner jeg. Dette demotiverer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med sånne økter... :snurt: Jeg anbefaler dansetimen jeg akkurat var på :fnise: Da blir du glad, men neppe bedre forberedt til løpet... :sjenert:

 

Jeg har SÅ lyst til å spinne, jeg, og tror jeg må få gjort det kun for å få opp humøret før løpet, om ikke annet. :lol: Kan jo ikke fortsette i denne funken, liksom. :bond: Nå har jeg faktisk kommet dithen at jeg koser meg litt med å jogge - om det er fint vær :ler: - men dette holdet setter en så innmari demper på hele løpsfølelsen at jeg blir helt matt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en joggetur å skrive hjem om! :strix: Lå på sofaen i går kveld, og alternativene jeg hadde foran meg var: sove, eller jogge. Og så fikk jeg faktisk lyst til å jogge. :fnise: Så da ble det det. Holdet var der - som alltid, bokstavelig talt fra første sekund jeg begynte å jogge. :dry: Men jeg klarte å presse meg gjennom det, og jeg fikk endelig opp farten til dit jeg vet jeg kan være! :hoppendeglad:
 
Tallene:
Distanse: 4,6 km
Tid: 28 minutt
Gjennomsnittsfart: 6 min og 16 sekund per km.
 
Jeg har enda litt å gå på mtp. pust og bein, og så sant jeg finner ut av dette holdet mitt, så synes jo jeg selv jeg er flink ihvertfall. :ler: Jeg prøver også å jobbe med hjernen min, at det faktisk er helt greit å ''bare'' trene i en halvtime. For det er nemlig det jeg tenker...en halvtime er for lite. Men det er jo faktisk ikke det! Og så snart jeg innser det, så blir jo samtidig dørstokkmila mye lavere for å komme seg ut. Den halvtimen går jo veldig fort. :Nikke:

 

Hodet mitt har lyst til å jogge i dag også, men siden jeg fremdeles har hold (!), så tror jeg kanskje ikke det er noen god idé?

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...