Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Ååååå. En million ganger lykke til! :strix: Forstår godt at du er nervøs altså. Jeg gruer meg til 8 km liksom. :ler: Men dette klarer du kjempefint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaah! :hoppendeglad:  Jeg gjennomførte! Jeg har løpt halvmaraton!!!! Ok, jeg måtte gå litt og da, løypa gikk på farlig steinete stier i en del områder, og der turte jeg ikke løpe med mine slarkete ankler og knær, og jeg løp med vonde knær de siste 3-4 km. Men jeg gjennomførte!!!

Elendig tid, 2.16.48. Nr 8 av 14 i min klasse. Helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Belle! Veldig fornøyd altså!

Hadde småvondt i knærne både søndag og litt på mandag. Så på mandag tok jeg bare en liten økt på ellipsemaskin og trente litt styrke på overkroppen (som har blitt rimelig forsømt i sommer).

 

Og i kveld er planen spinning! Nå skal jeg omsider komme igang med det etter å ha snakket om det i evigheter, lei av bare løping. Og så hjelper det at det er en veldig kjekk spinninginstruktør på timen i dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Belle! Veldig fornøyd altså!

Hadde småvondt i knærne både søndag og litt på mandag. Så på mandag tok jeg bare en liten økt på ellipsemaskin og trente litt styrke på overkroppen (som har blitt rimelig forsømt i sommer).

 

Og i kveld er planen spinning! Nå skal jeg omsider komme igang med det etter å ha snakket om det i evigheter, lei av bare løping. Og så hjelper det at det er en veldig kjekk spinninginstruktør på timen i dag. :fnise:

 

Det må du være! Synes du er kjempeflink!

 

Kjipt med småvondt, men det er jo faktisk en form for tortur du utfører på kroppen din når du løper så langt. Hehe.

 

JIppi, spinning! Håper du liker det like godt som jeg gjør. :nigo: Kjekke instruktører er jo selvsagt også en god bonus. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spinning i går. Var vikar på timen, men hun var heldigvis flink. Så var helt greit. Er nok et godt stykke igjen før jeg syns spinning er gøy, men det var ok. Ble i hvertfall varm og sliten. Svetten rant... :sjokkert:

 

Teller litt på knappene om jeg har tid til å dra på Bootcamp i kveld. Har nemlig også et hus som trenger en skikkelig omgang før jeg får besøk i helga. Får se når jeg er ferdig på jobb, kan være jeg er sent hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Første løpetur siden halvmaraton i går, 6 km, og kjente det litt i ene kneet på slutten... Men skal likevel klare å komme meg gjennom en etappe på ca 5,5 km i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Blitt veldig sporadisk trening de siste par ukene må jeg innrømme. Men fikk meg i alle fall en deilig løpetur på 7 km i går. Og har lagt inn trening på planen både tirsdag, onsdag og torsdag denne uken. Litt uklart hvilken trening det blir på tirsdag, avhengig av når jeg rekker å komme meg på treningssenteret. Håper å rekke bodystep. Men har tenkt meg på spinning på onsdag i alle fall, og bootcamp på torsdag. Så litt variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå  deilig! :danse:

Var på bodystep i går, med min favorittinstruktør på step-timer. Har ikke vært på step-time siden juletider, da jeg pådro meg betennelse i kneet. Har ikke tørt siden i frykt for å ødelegge for løpinga. Så var skikkelig gøy nå! Og jeg noterer meg også at formen er på topp etter sommeren! Herlig følelse, så var virkelig i knallhumør etter timen i går! Og knærne er helt fine! :biggrin:

 

I dag er planen spinning igjen! Har ikke helt bestemt meg for hva jeg syns om spinning altså. Det er effektiv trening, uten tvil. Men er det gøy? Njaaa.... Ikke helt overbevist foreløpig.... :fnise:  Men sikkert bra for de stakkars knærne mine.

 

Og jeg har klart å legge på meg 2 kg! :tommel: Går riktig vei. Tåler fint å gå opp et par kg til, så skal jeg være veldig fornøyd! Da er jeg i nærheten av idealvekta igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodystep på tirsdag, spinning på onsdag, og heftig bootcamp i går... Trenger jeg si at jeg verker mer eller mindre i hele kroppen nå? :fnise:  Jaja, hvile i dag og i morgen, og så fjelltur på søndag. Meldt knallsol, så det må jo bare bli bra. Skal gå en topptur på rundt 15-16 km, fra ca 750-1340 moh. Enten alene eller med ei venninne (hvis hun får barnepass). Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt vondt i Triceps etter bootcampen på torsdag. :sjokkert:  Jaja, er vel bare å innse at jeg trenger å trene styrke litt mer jevnlig.

 

Hadde en fantastisk fjelltur i går. Helt fantastisk vær! Var ute i 6 timer. Ganske heftige stigninger, så baksiden av beina fikk kjørt seg. Litt støl i rumpa i dag faktisk.

 

Har planer om Cardiocircle i ettermiddag, og bodystep i morgen, så kommer ungene på onsdag og jeg tar høstferie noen dager, så da blir det mindre trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra cardiocircle i går! :danse:  Klar for bodystep i kveld! Og tok sykkelen til jobb i dag også, er bare 6 km hver vei da. Deilig å få vært så aktiv! Kjenner jeg får masse energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bodystep på tirsdagen, så deilig! Så kom ungene, og etter det har det bare blitt en 5 km løpetur på lørdag formiddag, og 5 km i går kveld. Skal prøve å få presset inn en liten runde på tirsdag også. Er ikke lett å få det til med alle aktivitetene til ungene. Men jeg trenger det. Den lille halvtimen gjør underverk for både kropp og sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I forrige uke ble det bare 2 løpeturer på ca 5 km. i ok tempo, men presset ikke spesielt mye. En på onsdag og en på lørdag. Nok til å unngå formfall håper jeg. Tar noen styrkeøvelser også. Blir bare vedlikeholdstrening jeg får gjennomført når jeg har ungene.

 

Denne uken begynte jeg med Bootcamp i går. Støøøøl... Kjenner virkelig godt på kroppen at jeg har slurvet med styrketrening det siste halvåret. Litt hektisk uke, så må se hva jeg får lurt inn av trening, prøve å legge inn noe mellom jobb og middag tror jeg... Helga er ledig da, så satser på et par gode økter da.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løperunde på 9 km i går. Deilig! Grei og rolig tur, 54 min.

Mulig jeg klarer å få lurt inn en time med bootcamp i dag. Fortsatt støl etter mandagen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bootcamp på både torsdag og lørdag. Fortsatt støl fra lilletåa og opp til øra etter lørdagstimen.... Fantastisk bra timer! Og ingen tvil om at jeg trenger å trene styrke... Ellers greit fornøyd med å ha gjennomført 4 treningsøkter forrige uke.

 

Har ungene denne uka, så lite håp om annen trening enn et par korte løpeturer. Men får prøve å legge inn litt styrkeøvelser også, selv om det må gjøres hjemme på stuegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ble kun en 5 km løpetur på tirsdag i forrige uke... Altfor lite. Men var umulig å få lurt inn noe mer.

Ny bootcamp på mandag, og spinning i går, onsdag. I kveld blir det ny bootcamp igjen. I dag er det ren styrkebootcamp, på mandag gikk det mye på kondisjon også. Men var likevel sinnsykt støl. Ble mye syre i beina på den timen....

Har fått mulighet til å prøve EGO Superegg. Veldig skeptisk da... Men kjenner en av investorene der, så får teste det ut gratis. Har tatt det i en uke nå, og merker foreløpig ingen ting. Håper jeg kan bli mindre støl og kanskje merke bedre fremgang, men vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga som var ble det bare en gåtur på 9 km.

Mandag 5 km løpetur

Onsdag 5 km løpetur -intervaller.

Må prøve å få trent litt på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening siste uke, altså siden forrige onsdag... Har hatt ungene og i tillegg sinnsykt mye å gjøre på jobb. Så treningstida har gått til jobbing. Men satser på løping eller spinning i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spinning onsdag iforrige uke, bootcamp på torsdag og lørdag, og en rolig løpetur på nesten 7 km i går. Kjører rolig trening nå med fokus på å bygge litt mer styrke først og fremst, så får jeg trappe opp treningen igjen over nyttår, avhengig av hvilke mål jeg bestemmer meg for å ha i 2017. Fokuset nå er bareå holde formen oppe, og det ser ut til å gå greit.

Har ungene og mye planer resten av denne uka. Satser på en rask løpetur i morgen, også rekker jeg fort ikke mer før på søndag ettermiddag evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...