Gå til innhold

Hazeys vektdagbok


Hazey Jane

Anbefalte innlegg

Denne uken skal jeg ikke drive smugveiing, men la det bli en overraskelse til mandag.

I forrige uke veide jeg nesten hver dag. Det var derfor jeg var litt nervøs i starten, for jeg gikk faktisk OPP nesten halvannen kilo i starten :klø: , men det forsvant heldigvis etterhvert.

I dag er det strålende :sol: og perfekt turvær.

Ny bokhylle står på handlelisten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme fra tur og bokhyllekjøp!

Skrittelleren står allerede på 15658! Og klokken er bare halv 1. :takke:

Fikk en fin og lang tur, gikk hele veien til og fra varehuset.

Nå skal jeg lage meg litt lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrittelleren stoppet på 200024 i går! Det var en aktiv dag :)

Og er kommet over de anbefalte 7 trimpoengene i går. Har 7,9 nå, og det var bare på mandag og tirsdag. Ikke så verst med ferie når man har tid til sånt.

Det blir verre når hverdagen kommer krypende, det er fortsatt halvannen uke til, heldigvis.

Da må jeg omstille helle opplegget, og legge inn trening på noen kvelder i uken, og kanskje helgen. Det kommer til å bli litt utfordrende i en travel hverdag, men får andre det skal vel jeg klare det også.

---

I dag skal jeg på treningssenter og være med på en halvtime "styrketrening" i gruppe. Skal også ta en runde på båndet, men kjenner at jeg har litt vondt i den ene hoften de siste dagene. :sur: Har nok kanskje blitt litt mye gåing for en som har stått stille det siste 3/4 året med 17 kg + siden 1. aug i fjor..

--

Til helgen skal jeg reise bort på besøk, og kjenner jeg gruer meg litt til å ikke ha full kontroll over gram og kalorier.. Jeg kan jo ikke drive på med vekten min der, så får bare bruke sunn fornuft og det jeg har lært hittil. Det viktigste jeg tar med meg er i forhold til småspising, og middagen. Må passe på å bare spise en porsjon, og begrense saus/dressinger/ost osv..

Det blir litt vanskelig å beregne kalorier og registrere på vektklubben...

Jeg blir borte på veiedagen også, og har mest lyst til å pakke med vekten min, så jeg vet det blir riktig, men det blir jo litt dumt da :sjenert:

Jeg vet det er en vekt dit jeg skal oså, men vet jo ikke hvordan den veier i forhold til min. Kommer hjem to dager etter veiedag. SKal jeg bare vente til da? :klo:

--

Vel vel, i dag regner det her, så det passer vel bra med noen timer på treningssenteret.

Fortsetter med gode matvaner, har ikke lagt ut noe om det her, men spiser sunt og bra, ikke noe snop eller andre utskeielser.

I dag blir det tredje dagen med Grete Roede-oppskrift til middag. Jeg har laget indisk kyllingsuppe og torsk i form med grønnsaker. I dag skal jeg lage hverdagslappskaus.

Nå er det tid for frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg må droppe jogging i dag. Har veldig lyst, men kan ikke risikere å få skade nå andre uken. Har ganske vondt når jeg går, så tror jeg trenger en liten pause.

Kanskje jeg kan få til en liten økt i morgen hvis jeg er bedre, men frykter at jeg må vente noen dager.

Skal på treningssenteret igjen på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Du har ikke en liten null for mye i det med skrittelleren? Litt voldsomt med over 200000 skritt :fnise:

Men du er virkelig kjempeflink. Må du passe på at du ikke blir kjempelei fort, siden du jobber så godt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tohundretusen??? :hakeslepp:

Det var voldsomt!

Vær forsiktig med kroppen. Jeg var litt vel overivrig i begynnelsen, og det resulterte i runners knee. Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg tatt meg en fysiotime for å lære hvordan jeg skal behandle musklene når de er så utrent fra før. Lært viktige tøyeøvelser og hvilke muskler man må huske å trene for å unngå skade. Da hadde jeh kanskje vært spart for smerte og skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tohundretusen??? :hakeslepp:

Det var voldsomt!

Vær forsiktig med kroppen. Jeg var litt vel overivrig i begynnelsen, og det resulterte i runners knee. Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg tatt meg en fysiotime for å lære hvordan jeg skal behandle musklene når de er så utrent fra før. Lært viktige tøyeøvelser og hvilke muskler man må huske å trene for å unngå skade. Da hadde jeh kanskje vært spart for smerte og skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en liten null for mye i det med skrittelleren? Litt voldsomt med over 200000 skritt :fnise: Men du er virkelig kjempeflink. Må du passe på at du ikke blir kjempelei fort, siden du jobber så godt nå :)

:fnise:

Det var nok 20000 ja.

Ja, må passe på litt, det er et godt tips. Det går greit nå, så lenge jeg har fri. Utfordringen blir å finne en god rytme når hverdagen kommer tilbake. Nå har jeg så mye tid, at det er godt å finne på noe.

Tohundretusen??? :hakeslepp: Det var voldsomt! Vær forsiktig med kroppen. Jeg var litt vel overivrig i begynnelsen, og det resulterte i runners knee. Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg tatt meg en fysiotime for å lære hvordan jeg skal behandle musklene når de er så utrent fra før. Lært viktige tøyeøvelser og hvilke muskler man må huske å trene for å unngå skade. Da hadde jeh kanskje vært spart for smerte og skade.

Det var nok 20000 ja :Nikke:

--

I dag ble det altså ingen jogging, men har hatt 25 minutter rolig gange, 15 minutter moderat gange, og 15 minutter rask gange.

Til slutt hadde jeg mage- og ryggøvelser på gruppetrening. Det var tungt!

Tenker jeg skal få med meg det en gang til denne uken. Godt å bruke noen andre muskler enn gå-musklene.

Nå skal jeg lage meg litt lunsj, Minestronesupperester fra lunsj i går, og litt salat ved siden av. Skal ha litt avocado oppi salaten i dag, for jeg ligger stadig for lavt i kalorimengde, i forhold til det kalkulatorene sier i all fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj-aj-aj...Nå går det nedover her... :tristbla:

GLEMTE å veie de 3 sylteagurkene mine :fnise:

--

Ellers har dagen gått greit, ligger på 10084 skritt i dag, så er over de anbefalte 10000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader altså, det var det jeg også tenkte..

Nå går det til h**vete her! Tenk å være så useriøs.. :fy_fy:

--

I dag har jeg ikke på skrittelleren, det er litt rart, for nå er jeg så vant til å se på den i løpet av dagen. Den er ikke så dum altså, blir veldig opptatt av å komme over 10000 skritt, og går gjerne omveier for å få mer.

I dag har jeg på meg noe som det ikke var så lett å få festet telleren til, så da blir det som det er.

Skulle egentlig ha en "fridag" i dag uten særlig aktivitet, for jeg skulle møte en venninne i byen. Det viser seg at hun ikke var helt i form, så da blir jeg hjemme. Da har jeg vel kanskje ingen unnskyldning til å ikke være aktiv heller da. Driver og kjenner på om jeg klarer å finne motivasjon til å først gå en tur (masse oppoverbakker), for så å prøve å jogge et stykke tilbake. Da er det mye nedover og bortover. Hmm..vi får se, tar det ikke så tungt om det bare blir en tur.

Sliter litt med at jeg ikke akkurat føler meg særlig fresh når jeg jogger, men kan jo ikke ta hensyn til sånne mennesker som for eksempel blir kvalme av overvektige :sjenert: (jf. debatten som går nå for tiden her inne på KG)

Hvordan skal man ellers klare det, hvis man ikke kan være ute i aktivitet og "være kvalmende" en periode..?

Jeg kjenner det i magen og rumpa fra treningen i går, og det er jo bra! I morgen er det en ny runde med mage- og ryggøvelser..

Klokka 11 kommer det en elektriker som skal sjekke sikringsskapet her. Får vel snart shine litt opp i gangen snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rørt litt på meg i dag også. Og fikk min første joggetur ute på, ja..jeg husker ikke helt hvor lenge siden..

Først gikk jeg raskt i ca. 50 min, mye oppoverbakker.

På vei ned jogget jeg og gikk litt om hverandre. Jogget først i 17 min, gikk i 3 min, jogget i 4 min, og så gikk jeg rolig de siste 10 min.

Mulig det er litt surr i tidtakingen, for var litt gåen på vei ned, jeg må si det. Men det er en god start i all fall. Var litt flaut å møte folk på veien, men men..sånn er det bare.

Nå skal jeg spise lunsj. Knekkebrød med kokt egg og kaviar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjempebra å jogge såpass lenge når du ikke er vant med det! Da jeg begynte å jogge, klarte jeg vel kanskje 10-15 min før jeg var skutt. Så jeg synes du har all grunn til å være fornøyd! Og det kommer bare til å bli bedre og bedre og lengre og lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. du er kjempeflink :)

Har du forresten tatt "før"-bilde?? Som du kan sammenligne med et "etter" bilde om en stund, så du kan se på papiret hvor flink du har vært, og hvor du ikke skal tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for de hyggelige kommentarene dere :klemmer:

Jeg var rimelig skutt jeg også etter de 17 min Vofsitofsi.

Det var én oppoverbakke på slutten av de 17, og det var den som tok knekken på meg :flau: Fikk hentet meg inn litt, og så gikk det greit, men var nok rød og fin i fjeset ja..

Mala, jeg har jo ikke jogget så mye denne gangen, så vet jo ikke hvordan det blir med knær. Jeg har hatt perioder med problemer, da var jeg riktignok mye lettere og jogget ikke. I fjor høst var jeg 17 kg lettere, og da jogget jeg en del. Da gikk det i all fall greit. Håååper det går greit nå når jeg er så tung også.

Jeg har ikke tatt før-bilde ennå Mynona. Jeg har tenkt på det flere ganger, men vet ikke om jeg vil ha et sånt bilde inne på PCen min :sjokkert: Men det er jo så kult å sammenlikne om det viser seg at jeg får til å gå ned..

--

Kroppen min kjennes mørbanket ut :fnise: Tydelig at den ikke er vant til action!

Rumpa, magen, lårene er så støle. Holdt på med noe på stuegulvet i sted, og det gjorde vondt å reise seg opp igjen :gjeiper:

Må nok innse at det ikke blir noen mage- og ryggtrening i morgen. Da må jeg i så fall være bedre. Det var en del opp og ned og tjo og hei innimellom da jeg var med på onsdag.

Til middag hadde vi rester fra middagen i går, hverdagslappskaus av Grete R.

Nå koser jeg meg med en lettøl :sjenert: 125 kcal. Det var godt :lur: Premie til Hazey :jepp:

I kveld skal jeg se på programmet om Hunter S. Thompson, det blir sikkert interessant.

--

Har veldig lyst til å snike med meg vekten min i bagasjen til helgen, vi skal være borte på mandag (veiedag) og tirsdag. Stoler ikke på den som er der jeg skal. Den kan jo vise helt forskjellig. Eventuelt kan jeg flytte veiedag til lørdag, eller til onsdag morgen. Tror jeg ikke klarer å vente helt til onsdag. Får tenke litt på det :klo: Målene kan jeg jo ta på mandag da..Det blir vel til veiing på lørdag denne uken. Har ikke noen god følelse denne gangen, men vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å snike med meg vekten min i bagasjen til helgen, vi skal være borte på mandag (veiedag) og tirsdag. Stoler ikke på den som er der jeg skal. Den kan jo vise helt forskjellig. Eventuelt kan jeg flytte veiedag til lørdag, eller til onsdag morgen. Tror jeg ikke klarer å vente helt til onsdag. Får tenke litt på det :klo: Målene kan jeg jo ta på mandag da..Det blir vel til veiing på lørdag denne uken. Har ikke noen god følelse denne gangen, men vi får se!

Haha, så søt du er :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, da er det vedtatt at jeg tar veiedag i morgen, altså 2 dager før tiden. Målingene tar jeg på mandag.

Jeg er ganske så støl i dag også, så jeg synes kroppen skal få litt hvile i dag. Jeg må få ut fingern og gjøre ferdig bokhyllen også. Nesten ferdig, men mangler noen hylleplater, og så må jeg flytte bøker fra den gamle og organisere litt.

Hvis jeg ikke rekker tur i dag på dagen, så tar jeg en liten tur i kveld.

--

Jeg må bare si at jeg er så utrolig glad for at tomater er sunt, ja-mat og kalorifattig! Jeg elsker nemlig alt som har med tomater å gjøre. Tomater, tomatjuice, tacosaus, tomatsaus osv..Drikker tomatjuice hver morgen :Nikke:

--

Jeg var så innmari kald i går. Da jeg la meg hadde jeg på tjukke ullsokker, ulltrøye og ullteppe over dyna. Det hjalp og jeg har sovet som en stein i hele natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også følge med! Du har jo vært kjempeflink, jo! For en start :jepp:

Måtte forresten le da jeg så dagboken, for vi har visst veldig like mål. Lagde dagbok selv i dag, og vi har nesten identisk undertittel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...