Gå til innhold

Rosa trening


Anglofil

Anbefalte innlegg

Får prøve å puste liv i denne boka igjen. Problemet er at jeg glemmer å oppdatere når jeg tross alt har en annen dagbok.

Anyway. Ny uke, ny giv. Godt å komme ordentlig i gang igjen. Komponert eget program, med inspirasjon fra trening.no for de neste ukene, så får vi se hvordan det går. ;)

Mandag - Styrketrening
Tirsdag - 45 minutters rask gange ute/tredemølle o.l
Onsdag - Styrketrening
Torsdag - 45 minutters rask gange ute/tredemølle o.l
Fredag - Styrketrening
Lørdag - Hviledag
Søndag - 60 minutters rask gange ute/tredemølle o.l

Grunnen til at jeg skriver rask gange er at jeg hater å løpe/jobbe, men jeg klarer fint å gå veldig raskt, så da gjør jeg det i stedet for. Jeg går så raskt at jeg blir skikkelig sliten, svett og varm, så da får det bare være. Forøvrig liker jeg styrketrening aller best. Har kjøpt meg ordentlige manualer til å kunne trene hjemme, men jeg kan også trene på treningsstudio hvis jeg vil det.

Begynte forøvrig i dag med 45 minutters rask gange ute slik at jeg ble sikkelig varm og anpusten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Fant ut at trening annenhver dag er bedre. Trening i oktober:

02.04:Kondis - 60 min

04.04:Styrketrening - 60 min

06.04: Kondis - 65 min

08.04: Styrketrening - 60 min

Meget fornøyd med hvordan det går ift trening, at jeg klarer å holde motet oppe. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fant ut at jeg må børste støv av denne, og bli flinkere til å oppdatere!

Jeg har vært veldig flink. Mitt nyttårsforsett er å være flink til å prioritere meg selv, det vil si også i forhold til trening. Det ble liksom ikke til det når man skriver masteroppgave etter å ha jobbet fulltid, da er man gjerne så sliten at man drar hjem og legger seg.

Uansett. I går hadde jeg årets første trening, meget fornøyd med det! Ble 90 minutter på mølla. Rolig oppvarming i 20 minutter, en god runde så jeg ble skikkelig svett i 60 minutter og 10 minutter nedvarming. Jeg merker det er best, spesielt i forhold til astmaen min. En god oppvarming gjør at jeg holder ut lenger. Og jeg elsker medisinene mine, jeg klarte jo til og med å holde meg opp på mellom 8-10 km/t for lengre perioder, og for min del er det veldig bra siden jeg alltid har slitt med pusten. Jeg fatter ikke at jeg ikke har fått astmamedisin tidligere. Det er jo intet mindre enn en ny verden! Tidligere har jeg følt at jeg ikke har fått puste, nå føles det lekende lett i forhold, helt merkverdig. Det er som om lungene endelig får nok luft. Jeg slipper følelsen av å svime av og den sterke rødheten jeg alltid har fått ble faktisk ganske mye mindre. I går så jeg bare helt vanlig varm og svett ut.. Utrolig! ;)

I dag har jeg fri. Og jeg har "utskeielsesdag". Jeg har vært flink og spist lavkarbo, som jeg jo egentlig foretrekker, men i dag har jeg skeiet ut litt. Jeg skeiet nesten ikke ut i jula (jeg er ikke så glad i julemat, foruten medisterkaker), så det ble ikke så mye.

Uansett. Målet mitt er å trene 2000 minutter hver måned. Et veldig hårete mål, så får vi se om jeg når det da. I morgen er det trening igjen!

Altså, trening i januar:

02.01: Kondis - 90 min

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i januar:

02.01: Kondis - 90 min

07.01: Kondis - 90 min

Ikke følt meg helt pigg, så det ble ikke trening før i dag. Men ble en bra trening i dag, skikkelig hardkjør. Ble 800 kalorier forbrent på mølla, fornøyd med det. :)

Føler meg ellers bra. Er i ketose nå og føler meg sunn og frisk. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mål: Trene 2000 minutter per måned.

Gå minst 10 000 skritt per dag.

Personlig rekord for antall skritt på en dag: 77 790 skritt (18. februar)

Personlig rekord for antall skritt gått på en uke: 176 273 skritt (fra 16. - 22. februar)

---

På'n igjen. Etter sykdom og reise er kan jeg endelig trene igjen. Orket ikke å gå på treningsstudio i dag, så det ble en tur ute i stedet for.

Middag i dag: Løvbiff med fløtegratinerte grønnsaker.

Karber i dag: 24 karber. Passe fornøyd, bør helst ligge mellom 15-20, men i grunn i ketose helt opp til 50 karber. Bør få opp kaloriinntaket, sliter med å få i meg over 1300 kcal fordi jeg glemmer å spise på jobb. Må ta meg selv i nakken.

02.03.15: 90 min gåtur etter jobb inkl. handling av matvarer på butikken etc. Gått 11 400 skritt i dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag tirsdag: Fiskesuppe

Karber tirsdag: 44 karber. Aiai. Men jeg forspiste meg ikke på godis altså. Jeg spiste litt mer fiskesuppe enn beregnet. :ler: Tenker det egentlig er bare sunt. Og jeg klarte så vidt å komme meg over 1000 kcal den dagen. Noe som er aaaaaltfor lite. Jeg skal ha i meg minst 15-600 kcal. Ikke bra. Men klarte å drikke nok på jobb om ikke annet. Meh. Må prøve å finne en måte å spise nok. Det trodde jeg aldri skulle bli et problem liksom. :roll:

Middag onsdag: Grillet kylling

Karber onsdag: 17 karber. Tjohei, relativt fornøyd med det. Spiste en hel grillet kylling til middag, namme nam! Men sliter veldig med matlysta. Eier ikke matlyst.

Middag torsdag: Stroganoffgryte med lavkarbopasta. Namme nam!

Karber torsdag: 20 karber. Klarte å spise 1700 kcal. Endelig, bra. Det er helst dette nivået og til 2000 kcal jeg bør ligge på en dag. :)

Middag fredag: Stekte kjøttpølser m/grønnsaksmos

Karber torsdag: 41 karber. 1900 kcal. Karboinntaket er høyere enn jeg pleier å innta, men ingen krise. Unnet meg en rute med Premium mørk sjokolade og mousse. Og fornøyd med kalorinntaket, der jeg bør ligge.

02.03.15: 90 min gåtur etter jobb inkl. handling av matvarer på butikken etc. Gått 11 400 skritt i dag.

03.03.15: Jobbing. Stress. Ble bare 7329 steg. Meh.

04.03.15: Skulle egentlig gått en tur. Men så kom pappa og hentet meg på jobb, klarte ikke å takke nei. Vondt i hodet, ventilasjonsanlegget på jobben er gåent så det er altfor varmt inne. Kun 6668 steg. Måtte innom banken osv, så det ble ikke tid til trening heller.

05.03.15: Ble visning i stedet for trening, ikke tid siden vi kom hjem litt for sent. 8500 steg. Meh.

06.03.15: 8500 steg i går også. Hadde fotspa og massasje, så det ble ikke trening. Deilig å slappe av, jeg var så trøtt!

Jeg har gått ned 10 kg siden 1. januar. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...