Gå til innhold

Norske Masterchef


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Som en her over så burde de selvsagt ha dekket til håret. Men det passer seg vel kanskje ikke for de fleste kjendisene som virker å være med i programmet i all hovedsak for å vise seg fram selv.

Nå er det ikke engang vanlig at kokker dekker til håret så da er det vel tross alt heller ikke nødvendig for kjendiser i en kokkekonkurranse. Hår i maten er dessverre sånn som skjer en gang i blant, takler man ikke det må man finne en skallet kokk eller lage maten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ive Lina

Nå er det ikke engang vanlig at kokker dekker til håret så da er det vel tross alt heller ikke nødvendig for kjendiser i en kokkekonkurranse. Hår i maten er dessverre sånn som skjer en gang i blant, takler man ikke det må man finne en skallet kokk eller lage maten selv.

I kantinen på jobben min bruker alle luer på kjøkkenet - jeg trodde faktisk det var vanlig å dekke til håret når man lager mat til andre mennesker.

Får man hår i maten på restaurant går maten som regel rett i retur så jeg tror nok de fleste kokker er obs på dette.

Hjemme bruker jeg alltid tørkle på hodet når jeg lager mat til selskap. Det er min største skrekk å servere mat med hår i til gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hår i maten er ekkelt, men det er mye annet som er ekkelt også. Her er det tross alt om å gjøre å se hvem av dem som er flinkest til å lage mat. Det er en konkurranse - ikke en ordentlig restaurant.

At to av de bedre skal ut pga ett hårstrå syns jeg er teit.

Har jo sett folk stå å sleike på skjeer og putte den oppi kjelen igjen og slikt der også - men det sier de ingenting om, er ikke det minst like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Enig i at hår i maten er ekkelt, men det er mye annet som er ekkelt også. Her er det tross alt om å gjøre å se hvem av dem som er flinkest til å lage mat. Det er en konkurranse - ikke en ordentlig restaurant.

At to av de bedre skal ut pga ett hårstrå syns jeg er teit.

Har jo sett folk stå å sleike på skjeer og putte den oppi kjelen igjen og slikt der også - men det sier de ingenting om, er ikke det minst like ille?

Det er ikke farlig dersom innholdet i kjelen koker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kantinen på jobben min bruker alle luer på kjøkkenet - jeg trodde faktisk det var vanlig å dekke til håret når man lager mat til andre mennesker.

Får man hår i maten på restaurant går maten som regel rett i retur så jeg tror nok de fleste kokker er obs på dette.

Hjemme bruker jeg alltid tørkle på hodet når jeg lager mat til selskap. Det er min største skrekk å servere mat med hår i til gjester.

Såklart er kokkene obs på det, men en gang i blant skjer det dessverre allikevel.

Det er stort sett ikke vanlig med hodeplagg på restaurantkjøkken, unntaket er om det er åpent kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig dersom innholdet i kjelen koker.

Sa ikke det var farlig ;)

Jeg sa ekkelt. Hehehe og det syns jeg fortsatt det er.

Jeg syns og man kan forvente noe helt annet av profesjonelle enn av disse kjendisene, men men...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært mindre åpenbar forskjell på de to produktene parene leverte, så hadde hår i maten vært en selvklar grunn til å ryke... Men forskjellen var så stor at det til slutt ikke skulle vært det som avgjorde. Sigurd og Gaute sitt horn så helt ræva ut i forhold, og Nadya og Magne var rett og slett uheldige. Av og til er man det, i en stresset situasjon, selv om man er pertentelig. Selv på kjøkken med gode rutiner, skjer det feil og det skjedde for dem.

Vet ikke hvorfor jeg bare ikke liker Hank Von Helvete. Når han sto å snakka under introduksjonen av oppgaven, var mitt ansikt akkurat som Siri Kristiansen sitt. "Like WTF?" Vet ikke hvorfor. Liker ikke Per Sandberg heller, men er faktisk positivt overrasket over Rachel Nordtømme.

Endret av Scherbatsky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det var dårlig at de røk ut pga håret. Nadya hadde jo håret opp i en stram flette, det var jo bare ren uflaks. Det hadde jo vært noe annet hvis hun hadde hatt det hengende løst og dinglende oppi karamellen der...

Jeg binder alltid opp håret når jeg lager mat, hår i maten er jo utrolig ekkelt. Men det kan jo skje at løse hår fester seg på klær, så hvis jeg har gjester så ruller jeg klærne med en sånn klesrulle før jeg begynner for å være på den sikre siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet til Sigurd og Gaute var jo ikke ferdig stekt en gang! Så jo at flere av ringene var rå enda. Syns det ble alt for dumt at de gikk videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi bare bli enige om å være uenige. Sixpence er kjempe kult!

kjempekult*

:fnise:

Endret av Klatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte best når dem hadde vanlige mennesker med

Ser på, men syntes det var bedre i første sesong med matinteresserte mennesker.

Du mener den andre serien fra våren 2010? Første sesong av masterchef kjendis kom i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det Terje lagde så veldig godt ut

Det er jeg enig i, men væremåten hans gjør at jeg får fnatt av å se på ham. Godt det er over nå!

Anonymous poster hash: cae68...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men væremåten hans gjør at jeg får fnatt av å se på ham. Godt det er over nå!

Anonymous poster hash: cae68...947

Liker du ikke ålesundere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men væremåten hans gjør at jeg får fnatt av å se på ham. Godt det er over nå!

Anonymous poster hash: cae68...947

Enig, han er så anstrengende at jeg hadde ikke klart å se en til episode. Bare så synd at det var han som vant.

Anonymous poster hash: bb380...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...