Gå til innhold

Norske Masterchef


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Det er dette tvseerne vil ha, underholdning og klovnerier.. Tror dere virkelig det hadde vært noe som helst seertall i lille Norge på dette hvis det hadde vært norske ukjente amatørkokker med? nei!



Anonymous poster hash: 41bf2...9c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir MC-episoden som sendes nå lagt ut på TV3play rundt halv ni(når den er ferdig på TV)?

Er på besøk hos min far og han har tydeligvis ikke TV lenger, men jeg har såå lyst til å se på! :fnise:



Anonymous poster hash: 24233...0f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette tvseerne vil ha, underholdning og klovnerier.. Tror dere virkelig det hadde vært noe som helst seertall i lille Norge på dette hvis det hadde vært norske ukjente amatørkokker med? nei!

Anonymous poster hash: 41bf2...9c9

Hvis det er dette TV-seerne vil ha, hvorfor er det da så mye negativt om program-opplegget både her på KG og andre steder? Samme gjaldt i forrige sesong; veldig mange etterspurte det originale Masterchef-konseptet - istedet for tullete B, C, D, E, F (osv.)-kjendisvrøvl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Det er dette tvseerne vil ha, underholdning og klovnerier.. Tror dere virkelig det hadde vært noe som helst seertall i lille Norge på dette hvis det hadde vært norske ukjente amatørkokker med? nei!

Anonymous poster hash: 41bf2...9c9

Ja, selvsagt ... Jeg ser på Masterchief UK og Masterchief Australia og elsker de programmene. Det er amatører som brenner for matlaging og som virkelig KAN lage mat. Og programlederne er dyktige kokker som stiller strenge krav til deltakerne. Har til dags dato aldri sett noen stå å le og gjøre seg morsom på disse programmene .. der er man med fordi man ser på det som en sjanse til å drive matlagingen til et høyere nivå.

Kikket litt på den norske varianten i går og den er elendig. Jeg blir irritert og flau av å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi ønsket å se "kjendiser" drite seg ut på tv, eller bare fjolle og vase, så hadde vi heiet på den norske utgaven av Masterchef. I stedet flykter jeg til den Australske eller Canadiske (Australia har også en Masterchef Professionals med allerede etablerte kokker) og koser meg med utrolig dyktige amatører som virkelig brenner for kokkekunsten og matlaging. Strenge, rettferdige og dyktige dommere, med utfordrende og spennende oppgaver til deltakerne. Flere ganger er det gjestedommere som utfordrer deltakerne til å lage sin signaturrett.

Til sammenligning:

Kakekrigen var MYE bedre da de dro i gang med folk som kan bake kake, og ikke kjendiser som fjoller og leker på kjøkkenet. Hele Norge Baker fungerte veldig bra med dedikerte kakebakere som jobbet iherdig for å løse krevende oppgaver. HVORFOR kan de ikke kjøre samme konseptet i Masterchef Norge? Det er masse matblogger og hobbykokker i dette langstrakte landet, som fortjerner å vise seg frem, inspirere og motivere. Finn dyktige dommere/kokker, og dra i gang et seriøst og bra matprogram. Ikke bare fjas...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg elsker det! og er visst den eneste? jeg ser generelt ikke så mye på tv, men dette må jeg få med meg! har aldri sett på de utenlandske Masterchef-programmene, men tror ikke det er noe for meg. jeg synes det er et morsomt og underholdende program. gøy å se hva "kjendisene" får til - selv om alle ikke er like heldige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig nyhet til dere som klager på norske masterchef: på tv3.no kan dere nå melde dere på den neste sesongen. Så kan dere heve nivået! Flott.

Jeg elsker masterchef Norge. Jeg får gode ideer til middager, og jeg får se folk jeg liker, og ikke liker, ute av komfortsonen sin. Jeg syns det er god underholdning som jeg ser på når jeg er på jobb. Man trenger ikke følge med hele tiden, og det gjø programmet ypperlig for meg som blir avbrutt av telefoner på jobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Ivy.

Skjønner ikke hvorfor de skal ha med kjendiser. Kjedelig.

Å hvorfor får de så mye hjelp?! Da Mira Graig og en skalla mann skulle lage en dessert, så kom han ene dommeren bort til de og hjalp de litt. For de sleit veldig.Ehm hvorfor får de hjelp? Å i forrige sesong fikk de så og så lang tid til å finne maten de skulle ha. Triana fikk ikke med seg fisken, så hun fikk lov til å få en fisk av Erik Husby. Nei det blir bare for dumt!

Kommer ikke til å se på mer. Heller MC Canada og Australia enn dette vaset her!

Endret av Blue Ivy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg liker både MC Norge og Australia. Men jeg skulle ønske de brukte de 'kjendisene' som ihvetfall har litt lyst til å lage mat. Noen har jo vært ganske flinke og dem er det gøy å se på- men en del av del er jo heeeeeelt håpløse :flaut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er gøy, men litt irriterende med de kjendisene som kommer helt uten grunnlag og ambisjoner og ser ikke ut til å være klar over at de faktisk er med i en konkurranse om å bli en "masterchef". Nivået er jo til å grine av noen ganger. Heldigvis får de silt ut de svakeste fort, men det at nesten 50 norske G-kjendiser skal holde på i 8 uker for å finne ut hvem som er den beste så blir det litt mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. I dag la jeg merke til at Nadia titt og ofte smakte på det hun laget, for så å putte skjeen i maten igjen. Nesten rart at ikke dommerne reagerte på det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser på det. Syns det er gøy jeg! Selv kan jeg ikke lage mat, så jeg syns de er flinke. blir stadig imponert. haha. tror ikke det er bare bare å være med, selv om det helt sikkert er et annet nivå enn vanlig masterchef. og det at det er kjendiser med syns jeg det gjør enda morsommere! da vet man jo hvem de er, så er gøy å se om de kan lage mat eller ikke, og det er mer interessant å følge med. syns nå jeg da :)



Anonymous poster hash: fd62d...6a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at flere av de ikke en gang kan lage mat. Nei blir ikke helt Masterchef for meg dessverre

Anonymous poster hash: dfeb6...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norsk resonnement til grunn for denne produksjonen: Best å lage matprogram der kjendiser står i fokus i stedet for maten. Slik at man når flest mulig, ikke bare det matinteresserte.

Pga angsten for få seere ender man følgelig opp med å lage matprogram uten innhold for dem uten matinteresse (eller hageprogram uten innhold for dem som ikke er interesserte i hage, feks). Samme logikk bak de forferdelige matprogrammene til Noman Mubashir på NRK for noen år siden.



Anonymous poster hash: c9b0a...42d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det. Syns det er gøy jeg! Selv kan jeg ikke lage mat, så jeg syns de er flinke. blir stadig imponert. haha. tror ikke det er bare bare å være med, selv om det helt sikkert er et annet nivå enn vanlig masterchef. og det at det er kjendiser med syns jeg det gjør enda morsommere! da vet man jo hvem de er, så er gøy å se om de kan lage mat eller ikke, og det er mer interessant å følge med. syns nå jeg da :)

Anonymous poster hash: fd62d...6a1

Vet du virkelig hvem alle disse "kjendisene" er? Jeg aner ikke hvem ihvertfall halvparten av dem er. Eller hva de driver med. Eller hvorfor de er "kjendiser".

Anonymous poster hash: f2ee6...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...