Gå til innhold

Ylvis-fantråd!


Gjesten

Anbefalte innlegg

Mr Toot likte jeg faktisk, men hvorfor fant jeg plutselig den originale melodien på Spotify her om dagen? Følte meg litt lurt da jeg trodde de hadde laget alt selv, siden de ikke viser til kilden til originalmelodien i musikkvideoen.

Anonymous poster hash: 82806...d8d

De viser kilden til beaten og den ene melodilinjen som blir brukt i låta :)) Står sammen med tekstforfatter, komponist etc.

Det er slik de aller aller fleste innen dance, techno og popmusikk generelt gjør det. De bruker beats, melodilinjer eller effekter gjort av andre, og legger dette inn i sin låt.

Har en mann som lager låter innen rock sjangeren. Til og med de henter småting eller lar seg inspirere av andre musikere/låter. Hvis man studerer gamle klassiske rockeband som Led Zeppelin eller Stones, kan man lete frem nesten, eller til og med identiske melodilinjer, grooves eller låter gjort av andre artister... Alle rapper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ENDELIG kan jeg også være med i denne tråden igjen! :)

Har styrt unna helt siden premieren for å slippe spoilere. Jeg har ikke hatt mulighet til å se programmene på tv før nå og har endelig klart å bli caught up (takk og lov for opptaksfunksjon)! Har heller ikke hatt mulighet for å være med på innspillinger :(

Synes det er så utrolig mye bra, men er skuffet over hvor mye plass Magnus og Charter Svein har fått. Er ikke begeistret for noen av dem! Må faktisk innrømme at noen av klippene med Charter Svein har vært OK, men mest pga. reaksjonen til gutta og hvordan man kan se at de virkelig koser seg med å tulle med ham.

Liker musikkvideoene og jeg så heller ikke at Bård var mr. Toot før jeg så videon om igjen på you tube. Fikk litt sånn "what the f***" når jeg så Yoghurt videon første gang. Fantastisk :P Bra parodi på en del av de sangene vi har hatt i det siste som bare repterer en hel haug med ord..

Vegard på sykkelen :rodmer: Og Bård når han ler og bare ramser opp ord helt på slutten åh - De er ulovlig kjekke og talentfulle!

Flinke tallentfulle guttene våre!

Heldige dere som har vært på showet og ikke minst dere som har vært med på musikkvideo innspilling! Må ha vært fantastisk å få innblikk i hvordan de jobber! Syntes den live streamen til VG var fantastisk, men fikk sett altfor lite av den :(

Er det noen som vet om livestreamen er tilgjengelig noen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, velkommen til tråden igjen! :hoppe:

Jeg har tatt opp alt, trodde jeg. Til jeg skulle se gjennom nå og oppdaga at den bestemte seg for å bryte 40 min før slutt. Men det aller meste finnes her.

Syns Charter-Svein-innslagene er morsomme, fordi Ylvis koser seg så fælt med å plage ham! :P

Gleder meg til i morgen! Og neste sang ut (muligens ikke før neste uke) er Tissemann! :hoho: Prepare for Kraftwerk-parody!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på I kveld med Ylvis live nå, og han Kalle.. Han ser så anderledes ut.. Hva har skjedd? Har nesa han plutselig blitt dobbelt så stor eller noe? Er det broren hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på I kveld med Ylvis live nå, og han Kalle.. Han ser så anderledes ut.. Hva har skjedd? Har nesa han plutselig blitt dobbelt så stor eller noe? Er det broren hans?

Lurer jeg også på!

Anonymous poster hash: ea938...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dem hadde nesespesial :P

så satte ylvis på fake nese, så tokk da en calle en neseoprasjon, men hele greia er nok bare tull:P

Endret av #Sunrise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, skjønner. Fikk ikke med meg begynnelsen av programmet.

Satt å lurte på om det var øya mine. Har på meg briller og ikke linser. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, velkommen til tråden igjen! :hoppe:

Jeg har tatt opp alt, trodde jeg. Til jeg skulle se gjennom nå og oppdaga at den bestemte seg for å bryte 40 min før slutt. Men det aller meste finnes her.

Syns Charter-Svein-innslagene er morsomme, fordi Ylvis koser seg så fælt med å plage ham! :P

Gleder meg til i morgen! Og neste sang ut (muligens ikke før neste uke) er Tissemann! :hoho: Prepare for Kraftwerk-parody!

Takk Rainbow :)

Takk for linken og! Skal spare det til IKMY er ferdig, og abstinensene kommer (hvis jeg klarer ;)).

Ser frem til Tissemann musikkvideo, men da må vi visst vente til neste gang da..

Hahahaha så annerledes de så ut med de nesene. Så det med en gang de begynte dansen - What hehe.

Digger "Det kan du vel"! Fantastisk når de henger i taket :P

Vegard skulle gjerne fått spist min mat :P

Bård når han danser da :rodmer: Er det virkelig ikke noe de to ikke får til??

Knekkeknask reklamen var kjedelig

Veldig bra episode - har jo helt vondt i kinnene etter å ha smilt sånn!

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde Bård?

Han er såååå sexy når han danser!



Anonymous poster hash: 5cc43...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde Bård?

Han er såååå sexy når han danser!

Anonymous poster hash: 5cc43...855

jaa han er sexy :D :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en så veldig observant person. Og det fikk jeg bekreftet da jeg ikke la merke til at de tre hadde falske neser før etter at de sa det rett ut.



Anonymous poster hash: de898...29e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i publikum! Herregud, en rullende Bård nesten oppå meg og den dansen....

Tror jeg svever litt ennå! :rodmer:

Jeg la merke til hans nese med det samme, men tok litt lengre tid med de andre! :fnise:

*

Tror ikke han blødde, men de som satt ved siden av meg ble visst skada. (Jeg så bare på Bård, så jeg hørte det ikke før etterpå. Kanskje hun ene fikk ballen i nesa og blødde neseblod eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare jeg så at Bård hadde blod på skjorta si, og litt på fingrene.



Anonymous poster hash: 5cc43...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han fikk det på seg da han gikk ut? Jeg vet ikke, alt skjedde så innmari fort der. Vet i alle fall at noen ble skadet og at han beklaget det til folk fra scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes bare jeg så at Bård hadde blod på skjorta si, og litt på fingrene.

Anonymous poster hash: 5cc43...855

Var det ikke fra den hunden i dansen da? Den var jo full i "blod"

Anonymous poster hash: ea938...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje det! :jepp: Det hørtes logisk ut!

Tror ikke hun som skada seg skada seg sååå alvorlig, lissom, men det var det jeg kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i publikum! Herregud, en rullende Bård nesten oppå meg og den dansen....

Tror jeg svever litt ennå! :rodmer:

Jeg la merke til hans nese med det samme, men tok litt lengre tid med de andre! :fnise:

*

Tror ikke han blødde, men de som satt ved siden av meg ble visst skada. (Jeg så bare på Bård, så jeg hørte det ikke før etterpå. Kanskje hun ene fikk ballen i nesa og blødde neseblod eller no?

Misunnelig! Hadde svevd i lange tider etterpå jeg også! :daane:

Den dansen ja, må ha vært fantastisk å se den live. Satt du nærme scenen?

Håper de kommer med sesong neste år også, da SKAL jeg (det har jeg jo sagt hvert å nå, men). Det er jo selvsagt utsolgt nå. Har sjekket på finn om noen har lagt ut billetter, men ingen å oppdrive dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig! Hadde svevd i lange tider etterpå jeg også! :daane:

Den dansen ja, må ha vært fantastisk å se den live. Satt du nærme scenen?

Håper de kommer med sesong neste år også, da SKAL jeg (det har jeg jo sagt hvert å nå, men). Det er jo selvsagt utsolgt nå. Har sjekket på finn om noen har lagt ut billetter, men ingen å oppdrive dessverre :(

Det er ofte at folk legger ut i diverse Facebook-grupper! Kan si ifra om jeg ser noe! Er det HELT utsolgt, da? Mener det står "begrenset plass" på billettservice? Ja, du MÅ komme deg dit en gang, ja!

Var ikke kjempenærme, har vært på første rad på siden og tredje rar på midten. Nå var det rad sju på midten. Men nært nok til å bli helt :daane: Herregud, det var lissom Bård is God-dag. Og Vegard var også superkjekk. Ingen av dem var noe særlig med giga-neser, men! :P

Før de begynte fortalte Bård om historien bak Yoghurt. "Folk overanalyserer altfor mye, og 70% tror den handler om sperm. Men den handler egentlig bare om...yoghurt!" :P Også snakka han bittebittelitt en slags Brynjar Kvam! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...