Gå til innhold

Feire 4. juli i USA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neste sommer skal vi på ferie til USA, og har tenkt å få med oss feiringen av 4. juli.

Jeg lurer på hvor dagen helst bør feires, om det er en by som har den "beste" feiringen? Er det noe spesielt vi bør se/gjøre denne dagen?



Anonymous poster hash: 523d8...0e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4.juli er en familiedag, amerikanere er stort sett med venner og bekjente griller og henger på stranden.

Det hender noen har parader og fyrverkeri, men ellers er det en ganske kjedelig dag for turister.



Anonymous poster hash: 87279...6b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.juli er en familiedag, amerikanere er stort sett med venner og bekjente griller og henger på stranden.

Det hender noen har parader og fyrverkeri, men ellers er det en ganske kjedelig dag for turister.

Anonymous poster hash: 87279...6b7

Men hvis vi uansett er der, hva bør vi gjøre da?

Anonymous poster hash: 523d8...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut om det er parade eller fyrverkeri der dere er, grill, kos dere. Hender det er arrengementer rundt omkring



Anonymous poster hash: 5e920...700
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke store erfaringen, men var i Florida 4 juli, og da var _alle_ på stranda. Folk møtes i parker, på stranda eller hjemme i hagen og griller/spiser/drikker med familie og nære venner.

Håpløst med trafikk og parkering den dagen, så hadde valgt et hotell med gangavstand til det meste på det tidspunktet(og mye er fullbooka den dagen/helga, så reserver rom tidsnok dersom det er en litt stor by)

Man føler seg egentlig bare "på besøk" den dagen, vanskelig å ta del i feiringa, man går bare rundt og ser på folk og kjenner på stemninga. Er alltid fyrverkeri på kvelden da, det er jo alltids noe.

Anonymous poster hash: cae38...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vr i NY i 4 juli i fjor og stortrivdes :) Dro til Coney Island på formiddagen, og bare opplevde stemningen med strand, fornøyelsespark og det komplette kaos i sentrum. Dro inn til byen igjen mot ettermiddagen og fikk med oss fyrverkeriet på kvelden. Strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i NYC i 2012 og opplevde 4.juli der. Alt jeg har å si er at det var en skuffende dag. Dro også til Coney Island, men synes det generelt var lite å se, bare mye folk så det gadd vi ikke. Det var liksom bare en dag hvor man så på fyrverkeri og det var det. Så enig med den som skrev at det var kjedelig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret 4. juli på en av strendene i LA, og det var ganske kjedelig. På dagtid var det ingenting mer enn at folk var med familien sin på stranden og spiste mat. På kvelden var det bare mye bråk da alle skulle ut å drikke.



Anonymous poster hash: 141bc...426
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feiret 4.juli i Ohio for noen år siden, da med amerikanere. Synes det var gøy å se hvordan de gjør det, men synes dagen generelt var kjedelig til nasjonaldag å være. Ingen pyntet seg, vi grillet på ettermiddagen og dro til en park for å se litt fyrverkeri (ikke store greiene) og så var dagen over.

Jeg TROR det ikke er lov for private å ha fyrverkeri, så det offentlige tar seg av det. Da er det bare å sjekke hvor dere får best utsikt der dere er. Dere kan jo og se om det er noen nabolag som har grillfest som dere kan få være med på?



Anonymous poster hash: f04b4...101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det kan være noe tivoli som blir satt opp i nærheten?



Anonymous poster hash: f04b4...101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg og søsteren min så fyrverkeriet i NY i år. Veldig mye folk, og fort unnagjort. Men artig å ha fått det med seg likevel, selv om det ikke var helt det store alt i alt. Og god stemning i gatene i alle fall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feiret 4.juli i Boston. Alt i alt syntes jeg det var ganske skuffende, men muligens fordi jeg hadde sett for meg noe mer. Det er bedre tog i Oslo på 17. mai. Generelt føltes det mer som en dag på Tusenfryd/fornøyelsespark, men fyrverkeri og grilling på kvelden var jo flott. Koselig å kunne sitte ute i god temp midt på natten med bra fyrverkeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...