Gå til innhold

Ville dere tatt sjansen? Charter


teæs

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise fra Gardermoen med charterfly som går 0810 på morgenen. Må først komme meg fra Trondheim til Gardermoen, og lurer på om dere ville tatt sjansen på å rekke det med nattoget? Toget skal være fremme på Gardermoen 0626, og på reiseselskapet sine nettsider står det at man bør være på flyplassen 2t før avgang, og at innsjekk stenger 1t før avgang. Så da bør jeg vel rekke det?
Går ingen fly som er fremme tidlig nok, så alternativet blir å overnatte på flyplassen/i oslo, og dette blir mye dyrere og mer slitsomt. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke tatt sjansen, og hadde heller kommet dagen i forveien.

Liker å ha god tid osv, og er det noe jeg IKKE stoler på så er det tog.

Hadde vært konstant stressa til jeg kom frem om jeg tok toget :fnise:

Edit: Toget gjør jo i utgangspunktet at du er "sent ute", og det kan lett bli forsinkelser underveis.

Endret av Lille Rosa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Men tenker at nattoget ofte ikke er forsinket siden det ofte stopper en time eller to på fjellet for at det ikke skal komme for tidlig frem. Men klart det kan jo skje ting som gjør at det blir forsinket uansett :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Men tenker at nattoget ofte ikke er forsinket siden det ofte stopper en time eller to på fjellet for at det ikke skal komme for tidlig frem. Men klart det kan jo skje ting som gjør at det blir forsinket uansett :/

Og mest sannsynlig blir det heller ikke forsinket.

Jeg ville likevel ikke tatt sjansen, men det er nå meg da.

Hadde det vært til feks København, gjør det går x antall fly om dagen, hadde jeg ikke vært så nøye på å komme i god tid. Men regner med at det er noe begrenset med avganger dit du skal siden det er charter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det to timer før, så kommer du to timer før. Hadde det stått 1-2 timer før, så hadde det vært noe annet. En beskjed er en beskjed.



Anonymous poster hash: 5664a...02c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart dratt. Jeg pleier av vane å planlegge å være på Gardermoen 90 minutter før avgang, og tar da høyde for at ting kan skje underveis i de 90 minuttene. Har aldri hatt problemer med det.



Anonymous poster hash: 2e221...c7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjansen jeg :rolleyes: skal reise med en venninne som kommer fra oslo, så da kan hun jo evt. stille seg i køen for oss dersom det blir krise! Også får jeg bare sjekke nsb og se om det evt. blir buss for tog, og da kjøpe flybillett istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart dratt. Jeg pleier av vane å planlegge å være på Gardermoen 90 minutter før avgang, og tar da høyde for at ting kan skje underveis i de 90 minuttene. Har aldri hatt problemer med det.

Anonymous poster hash: 2e221...c7e

Det er jo toget som er det usikre, ikke flyplassen...

Anonymous poster hash: 6184a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo toget som er det usikre, ikke flyplassen...

Anonymous poster hash: 6184a...eee

Leser du alt bare delvis alltid?

Som jeg sa, i de 90 minuttene jeg har for vane å beregne, tar jeg høyde for at ting kan gå galt underveis.

Anonymous poster hash: 2e221...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville overhode ikke tatt sjansen. Ville heller tatt en natt på flyplassen. Jeg pendler med tog og det er utrolig hvor ofte ting skjer og det blir forsinkelser.

Anonymous poster hash: a0e29...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du alt bare delvis alltid?

Som jeg sa, i de 90 minuttene jeg har for vane å beregne, tar jeg høyde for at ting kan gå galt underveis.

Anonymous poster hash: 2e221...c7e

Vær vennlig å utdype hvordan 90 minutter før avgang vil hjelpe ved togforsinkelser osv.

90 min er bare akkurat nok til å sjekke inn normalt med mye folk. Det er derfor det anbefales to timer...

I tillegg man vedkommende ta toget. Mulig du ikke har fått det med deg, men 90 minutter før avgang på flyplass hjelper lite når toget blir forsinket. Vips så har du null minutter før avgang innen du kommer deg til Gardermoen.

Anonymous poster hash: 6184a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser du alt bare delvis alltid?

Som jeg sa, i de 90 minuttene jeg har for vane å beregne, tar jeg høyde for at ting kan gå galt underveis.

Anonymous poster hash: 2e221...c7e

Og det er jo du selv som sier at du møter opp på flyplassen 90 min før. Det er ikke issues. Saken er om man kan stole på at TOGET er fremme på Gardermoen i god nok tid, og ikke får forsinkelser underveis.

Da får man nemlig betraktelig mindre enn 90 min på flyplassen.

Så pass eller på hvordan du selv leser.

Anonymous poster hash: 6184a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal reise med ei venninne som er i Oslo, kan du ikke overnatte hos henne?



Anonymous poster hash: f3647...c9b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står det to timer før, så kommer du to timer før. Hadde det stått 1-2 timer før, så hadde det vært noe annet. En beskjed er en beskjed.

Anonymous poster hash: 5664a...02c

haha ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Men tenker at nattoget ofte ikke er forsinket siden det ofte stopper en time eller to på fjellet for at det ikke skal komme for tidlig frem. Men klart det kan jo skje ting som gjør at det blir forsinket uansett :/

Jeg tok natttog fra Lillehammer til Trondheim for 1 uke siden,og det toget var rundt 30 min forsinket

Anonymous poster hash: e1d1a...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...