Gå til innhold

vært i dar es salaam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ja;

Hvor er det fint å bo?

Om vi skal gifte oss på ambassaden der, hva kan vi gjøre etter vielsen? Noen romantiske/spennende steder vi kan dra? Mulig at det er to forlovere med, så må være en plass vi kan feire som en liten gruppe :)

Burde vi leie bil og sjåfør?

Anonymous poster hash: 38f53...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var der for mange år siden, ville absolutt ikke ha kjørt selv. Sjåfør er å anbefale.

Vi bodde på et fint hotell i vannkanten utenfor byen, tror det var i det området ambassadefolk ofte dro for å slappe av. Husker dessverre ikke hva det het

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der, men bare i forbifarten. Om dere har et par dager til overs, ville jeg dratt til Zanzibar :) Jeg ville også vurdert å feire der dersom det var mulig, men så har jeg ikke vært rundt i selve Dar-es-salaam da.

Det går båt ut til Zanzibar, tror den tok et par timer (bestill første klasse med A/C), men det går også sjøfly. Utrolig fine strender og mange fine hoteller der, dog i sterk kontrast til hvordan folk bor. Og som Bruker sier, lei sjåfør! Trafikken der er galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Daar, men det er noen år siden. Jeg bor på billige steder, dere vil sannsynligvis ha noe mer spesielt når dere skal gifte dere. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Ilya Tours, de har hovedkontor i Tanga, og er veldig hjelpsomme og kunnskapsrike på Tanzania! Jeg kom i kontakt med dem når jeg reiste langs kysten ned mot Daar. Her er siden deres: http://www.ilyatours.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...