Gå til innhold

Den store New York tråden


Ixnay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmer om NY i løpet av 2015, så denne tråden må jeg abonnere på :)

For dere NY-kjennere - hvilken tid på året er det lurt å reise til New York?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om NY i løpet av 2015, så denne tråden må jeg abonnere på :)

For dere NY-kjennere - hvilken tid på året er det lurt å reise til New York?

Jeg vil si de fleste tider bortsett fra midt på sommeren, da det kan bli kvelende varmt. Min favoritt er høsten, før jul er også gøy.

Anonymous poster hash: 9d678...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si de fleste tider bortsett fra midt på sommeren, da det kan bli kvelende varmt. Min favoritt er høsten, før jul er også gøy.

Anonymous poster hash: 9d678...eed

Takk - godt å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale og ta en tur til Williamsburg ! Området rundt bedford avenue . Masse koselige småbutikker og kule restaurant ofte med bakgård. Fin avveksling for Manhattan siden. Lett og ta L metro fra 14 th street til bedford , det er bare et par stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har noen her flydd SAS til NYC? Hvordan syntes dere det var?

Jeg fløy SAS fra København, og direkte til Oslo hjem igjen. Det var selvfølgelig helt greit. Det er begrenset hvor mye man trenger på en 7-8 timer.

Det eneste negative var jeg ikke kunne velge selv når filmene jeg ville se skulle starte. Altså, alle filmene startet samtidig i systemet, så når man var ferdig med den første måtte man bare hoppe rett inn i den neste.

Anonymous poster hash: 1a9ce...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var to uker i New York nylig. Vi var 4 stykker som leide helikopter i en halvtime. Anbefales virkelig å se New York fra luften!

Ellers så er vel det meste nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var to uker i New York nylig. Vi var 4 stykker som leide helikopter i en halvtime. Anbefales virkelig å se New York fra luften!

Ellers så er vel det meste nevnt i denne tråden.

Jeg reiser snart til New York og drømmer om helikoptertur. Har vært i byen flere ganger tidligere, men aldri sett NY fra luften. Bestilte dere turen mens dere var der eller på forhånd? Hvilket selskap anbefaler du i tilfelle? Jeg har googlet og googlet og synes det er vanskelig å velge mellom alle alternativene/de ulike selskapene. Måtte dere bestille i god tid på forhånd eller er det ledig på dagen? Lurer nemlig på om jeg skal forhåndsbestille eller vente til jeg kommer til NY og se an bla været. Er jo ikke så gøy med helikoptertur dersom det regner mye akkurat den dagen jeg har bestilt. Veldig takknemlig om du (eller andre med erfaring) orker å svare meg på dette.

Anonymous poster hash: f8f38...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Drømmer om en ny tur før baby (!) kommer i april..

Har sett for meg januar. Noen som har erfaringer fra januar mnd i NY?

Jeg ble forelsket i byen i juni og la igjen en liten del av hjertet mitt der kjenner jeg..

For et sted, for en atmosfære..!

Der ble en tur utenpå Woodbury Outlets. Her ville jeg satt av enda bedre tid og ikkenhatt resturant reservasjon i byen samme kveld (ble veldig hektisk).. Anbefaler sterkt å ha med en trille koffert ut på outletet :P eller leie en bil. Ble mye å drasse på etterhvert!

Planlegg godt hva dere skal gjøre, vi ble dessverre surrende rundt omkring og kom oss aldri åpnet vi skulle. For min del (som hadde skyhøye forventninger, penger som brant i lommeboka) ble det mye å gape over. Mye shopping, mye og Holde styr på, hvor vi skulle, butikker vi måtte innom..

Den ga meg så store inntrykk at jeg til tider stoppet opp på gaten og kløp meg selv i armen. Lille meningen store byen blandt alle skyskraperne, menneskene og luktene.

Turen vi eventuelt skal på nå i januar vil bli annerledes, planlegge nøye og prøve å oppleve så mye som mulig som går an å få med seg når man er 6 mnd på vei med en baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om en ny tur før baby (!) kommer i april..

Har sett for meg januar. Noen som har erfaringer fra januar mnd i NY?

Jeg ble forelsket i byen i juni og la igjen en liten del av hjertet mitt der kjenner jeg..

For et sted, for en atmosfære..!

Der ble en tur utenpå Woodbury Outlets. Her ville jeg satt av enda bedre tid og ikkenhatt resturant reservasjon i byen samme kveld (ble veldig hektisk).. Anbefaler sterkt å ha med en trille koffert ut på outletet :P eller leie en bil. Ble mye å drasse på etterhvert!

Planlegg godt hva dere skal gjøre, vi ble dessverre surrende rundt omkring og kom oss aldri åpnet vi skulle. For min del (som hadde skyhøye forventninger, penger som brant i lommeboka) ble det mye å gape over. Mye shopping, mye og Holde styr på, hvor vi skulle, butikker vi måtte innom..

Den ga meg så store inntrykk at jeg til tider stoppet opp på gaten og kløp meg selv i armen. Lille meningen store byen blandt alle skyskraperne, menneskene og luktene.

Turen vi eventuelt skal på nå i januar vil bli annerledes, planlegge nøye og prøve å oppleve så mye som mulig som går an å få med seg når man er 6 mnd på vei med en baby :)

Jeg har vært der både i januar og i mars, og da vi var der i januar for to år var det så drepende kaldt at vi slet med å klare å gå rundt ute. Måten byen er konstruert på gjør at nordavinden treffer godt. Men hvis man takler den kulden så er det jo bare å go for it :) Hvis jeg selv skal tilbake så vil jeg gjerne dra på våren, har så lyst å oppleve byen uten varme jakker og skjerf, haha.

Anonymous poster hash: 12535...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist i desember? Men da er det jo julestemning! :)

Var ingen julestemning når jeg var der i julen. Ble skikkelig skuffet :(

Hadde muligens for høye forventninger og trodde det var litt som på film med masse julepynt osv. Men det var det fint lite av :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var ingen julestemning når jeg var der i julen. Ble skikkelig skuffet :(

Hadde muligens for høye forventninger og trodde det var litt som på film med masse julepynt osv. Men det var det fint lite av :(

Åh, så kjedelig! Tenkte som deg, at new york måtte være helt magisk i førjulstida. Takk for advarselen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å bo i området 'midtown east'? Vurderer ett hotell der, men alle butikkområder og restauranter jeg får anbefalt ligger i Soho. Er det mer 'som skjer' i Soho? (Ja jeg er virkelig helt clueless.) Tenker bare at det ikke hjelper å ha ett ålreit hotell om man må ta taxi/subway hver gang man skal noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig! Tenkte som deg, at new york måtte være helt magisk i førjulstida. Takk for advarselen:)

Las Vegas var magiskt :) julemusikk og MASSE pynt overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...