Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bryllupet?


AnonymBruker

Bryllupsbudsjett  

76 stemmer

  1. 1. Hva er budsjettet deres for bryllupet?

    • 10.000 - 30.000
      5
    • 30.000 - 50.000
      15
    • 50.000 - 70.000
      9
    • 70.000 - 100.000
      20
    • 100.000 - 130.000
      13
    • 130.000 - 150.000
      6
    • 150.000 - 200.000
      8


Anbefalte innlegg

21 og 22 år.

65 gjester, 30.000. Alkoholfritt, ellers ikke spart på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke gift enda, men er sånn omtrent ferdig med alt av utgifter, vi ender opp UNDER budsjett på 37.000.

Da er det ikke inkl bryllupsreise.

Vi blir 35 gjester. Betaler alt selv og har ikke spart en krone på forhånd.

Ingen bidrag fra foreldre, det syns jeg ville være flaut, siden vi er 34 og 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff høres ille mye penger ut. vi har budsjettert 60 000 kr og da skal vi både ha bryllup i utlandet og her hjemme. ca 15 gjester i utlandet med middag og 30 her hjemme med fest og kaker samt middag på et lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet sier mel 150-200'. Men så regner vi med

å spare på noe. Vi har begge store nære familier. Så det

endelige beløpet er ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett på 130 000, men har en anelse om at det blir mer! Dette er ikke inkludert ringer eller reise. Vi får 90 000 tilsammen av foreldrene våre. 70-80 gjester. vi bruker årets skattepenger, så ikke spart noe.

Vi er 25 og 29 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 115.000 gikk med inkludert klær, mat, lokale, alkohol, fotograf og alt det der. Vi hadde 80 gjester, pluss to kor på totalt 40 personer som også fikk alkohol (fest etterpå).

Fikk 50.000 av hvert foreldrepar, betalte overskuddet selv (men har lånt dette av foreldre da vi ikke hadde noen sparepenger), må selge kjolen for å betale den tilbake.

Er 23 år begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100.000 kr er satt av. Vi blir 50 stk. Står for mat og drikke selv (eller catering da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er overrasket over hvor mange som i voksen alder får støtte av sine foreldre, og i mange tilfeller veldig mye også. Det er jo naturligvis veldig hyggelig, men samtidig er det da ikke så rart at folk har mulighet til å ha så store bryllup. Spesielt i en etableringsfase. Ser ut til at gamle tradisjoner fremdeles lever videre :-). Da er det heller ikke så rart at det oppstår endel spørsmål om gjestelister etc heller, når foreldre er såpass involvert.

Jeg mener ikke noe negativt i dette - bare så det er sagt. Bare en observasjon fra min side :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er overrasket over hvor mange som i voksen alder får støtte av sine foreldre, og i mange tilfeller veldig mye også. Det er jo naturligvis veldig hyggelig, men samtidig er det da ikke så rart at folk har mulighet til å ha så store bryllup. Spesielt i en etableringsfase. Ser ut til at gamle tradisjoner fremdeles lever videre :-). Da er det heller ikke så rart at det oppstår endel spørsmål om gjestelister etc heller, når foreldre er såpass involvert.

Jeg mener ikke noe negativt i dette - bare så det er sagt. Bare en observasjon fra min side :-)

For vår del handlet det aldri om tradisjoner. Derfor hadde vi utevielse og ba til sammen nesten 50 inkl. oss, hvor vi ble til sammen 35. Vi prioriterte dog fri bar, live-band og fotograf, kjole og andre småting ble kjøpt billig.

Vi er selv i etableringsfasen og valgte å ha et bryllup til 85.000 kr. Dette var noe jeg betalte for med egne penger, og regnet ikke med å få noe som helst i støtte. Endte dog med at vi fikk 90.000 kr av våre foreldre til sammen, penger vi valgte å heller sette inn til boligsparing.

Her gjorde jeg det meste, i grunn alt, da jeg helst ikke ville ha noen innblanding fra andre. Men tradisjon? Nei. Hans foreldre er ikke gift engang, min mann trodde vel aldri han kom til å gifte seg noen gang før han traff meg. Selv spurte jeg en del her inne på forumet nettopp fordi jeg sto alene om planleggingen og trengte innspill fra andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på tradisjoner mht at foreldre fremdeles er med å betaler. For mange. Ikke alle.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke med og få annet en gave fra våre foreldre. De har ikke nevnt noe om og hjelpe oss økonomisk med bryllupet og vi synes det blir teit og spørre så vi går utfra vi skal spare og betale alt selv.

Men merker jeg synes det er litt rart de ikke har lyst og hjelpe til. Mine foreldre har jo nylig vunnet masse penger. Nesten 2 mill. Heldige dere som får hjelp av foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 80 gjester og nærmer oss 70 000 kroner. Vi har fått til sammen 35 000 av foreldre/besteforeldre. Resten betaler vi selv, og vi hadde ikke spart opp noe på forhånd. Forlovelsen ble bare en 8 mnd lang affære. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tidlig i planleggingen enda. Men blir nok 60-70 gjester, og tipper rundt 150 000. Får (så vidt jeg vet) ikke noe av foreldre, og har ikke spart opp noe på forhånd, men har begynt nå. Blir ikke noe problem for vi klarer å spare 10 000 mnd hver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte i underkant av 100000 og var 59 personer tilsammen. Fikk noe penger av foreldre/besteforeldre, men selv om vi viste om at vi fikk det samme som bror til mannen reknet vi ikke med disse pengene når vi planla.

Vi sparte ikke noe som var øremerket til bryllupet, men brukte av sparepenger som vi har spart opp tidligere. Kjøpte ting underveis.

Vi kjøpte hus et halvt år før bryllupet, så var vel i etableringsfasen.

Vi var 27 og 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir rundt 70 gjester. Bryllupet kommer på ca 120 000- 130 000. Får mye dekket av foreldrene våre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 130 000. Med bryllupreisen til Seychellene så ble det litt over 150 000. Var ca 90 gjester. Sparte opp alt selv.

Jeg leide kjole, mannen leide sjakett, kjøpte kjoler til jentene. Gifteringene er de samme som forlovelsesringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi har budsjettert med ca. 200.000,-. Da kommer bryllupsreisen i tillegg (ca.100.000,-). Vi inviterer rundt 100 gjester.

På 10 mnd har vi nå spart ca. 230.000,-. Det er ennå 8 mnd igjen til bryllupet, og derfor rom til ytterligere sparing. En bufferkonto i ettertid er ikke å forakte :)

Mine foreldre betaler middagen, kjole og noe div. Hans foreldre betaler alkohol til middagen. Vi er 26 og 31 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt opp 50 000 som budsjettet, men ser det blir ca 60 000, kanskje litt mer. Men ikke mer enn 70 000 ihvertfall!

Mamma har kjøpt kjolen min :)

Men ellers venter vi ikke noe økonomisk hjelp fra foreldre. De vil selvfølgelig hjelpe til med praktisk ting, men den økonomiske delen blir vår.

Vi blir ca 70 stk om alle kommer! Har litt egenkapital, og har 8 måneder å spare resten på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Vi er 21 og 23 når vi gifter oss. Hadde i utgangspunktet regnet med at vi skulle betale en del selv, bortsett fra at moren min nevnte at min mormor ville betale blomster.

Men foreldrene våre hadde snakket sammen og blitt enige om at vi ikke skulle betale noe selv, regner med dette er fordi begge er studenter med studielån og alt som hører til. Dette er jeg veldig takknemlig for! Hvor mye bryllupet blir på har vi ikke snakket om, er fremdeles i oppstartsfasen av planlegingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er overrasket over hvor mange som i voksen alder får støtte av sine foreldre, og i mange tilfeller veldig mye også. Det er jo naturligvis veldig hyggelig, men samtidig er det da ikke så rart at folk har mulighet til å ha så store bryllup. Spesielt i en etableringsfase. Ser ut til at gamle tradisjoner fremdeles lever videre :-). Da er det heller ikke så rart at det oppstår endel spørsmål om gjestelister etc heller, når foreldre er såpass involvert.

Jeg mener ikke noe negativt i dette - bare så det er sagt. Bare en observasjon fra min side :-)

Du, jeg tenkte det samme og jeg må innrømme at jeg ikke synes de kan være seg bekjent av å motta så mye penger fra foreldrene for en sådan liten dag. Forhåpentligvis er foreldrene folk nok til å kreve pengene sine tilbake hvis de her ekteskapene skulle ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...