Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Skulle tro du var med på slankekrigen! 16 kilo på tre uker ekke dååårlig :nigo: Og du, ikke stress med de restrerende kiloene, de tar du etter jul. Nå skal du være mamma og kose deg skikkelig i jula! :hjerte:

Stakkars lille B :( Håper det bare er mye luft som kommer ut fort som fy, og at han får sovet litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle tro du var med på slankekrigen! 16 kilo på tre uker ekke dååårlig :nigo: Og du, ikke stress med de restrerende kiloene, de tar du etter jul. Nå skal du være mamma og kose deg skikkelig i jula! :hjerte:

Stakkars lille B :( Håper det bare er mye luft som kommer ut fort som fy, og at han får sovet litt igjen.

Neida det er jo ikke det til at jeg ikke har gjort en jævla shit. Men så er det jo baby+vann som har forsvunnet da. De resterende 13 derimot.. HEH! de blir det verre med.

han sovnet heldigvis igjen etter litt mat, så forhåpentligvis blir denne natten litt lettere nå som han får sovet på dagtid. :) SKal aldri mer klage på en baby som sover mye på dagtid :fnise: søvn avler søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull fikk det bedre i magen etter at jeg kuttet melk, hvete, geitost, kulsyre og krydder.

Har du tenkt over hva du spiser, om det er noe som er sterkt for bebismager?

Er lille B glupsk når han spiser? Svelger han mye luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull fikk det bedre i magen etter at jeg kuttet melk, hvete, geitost, kulsyre og krydder.

Har du tenkt over hva du spiser, om det er noe som er sterkt for bebismager?

Er lille B glupsk når han spiser? Svelger han mye luft?

Jeg har kun drukket vann i tre uker nå, så ingen melk eller brus (og det suger! Jeg ELSKER melk og har en kasse julebrus som støver ned😁) får i meg litt hvete i løpet av uka, men ikke mye! Spiste taco en kveld og da ble han urolig. Men skjønner ikke hva jeg gjorde i går!!

Jaa han er veldig glups.. Han er ferdig spist på fem minutter, og sovnet ofte ved puppen slik at det er umulig å få noen rap ut 😔 hører ofte at det svelges luftbobler, men jeg klarer ikke å få han til å spise saktere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen bebiser har jo bare mer luft og mageplager enn andre.

Har ei venninne som spiste helt rent de første månedene hun ammet. Med det mener jeg, kun kjøtt og grønsaker. Ikke melkeprodukter, ikke mel, ikke krydder... Det har funket, men det krever jo ganske mye av deg som mor. Så man må jo vurdere hva man orker, kan jo være greit å teste dersom det er et stort problem.

Jeg syns du har gått ned masse jeg!! Hadde vært merkelig om tredve kilo forsvant på to uker? Eller, nå forsvant mine 13 på under ei uke, så tre uker er innafor ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er nok det siste du skal tenke på nå. Du bør jo ha en sunn vektnedgang også, for at kroppen skal klare å stabilisere seg.

Håper lille B blir bedre snart! Kan det være at han ikke har puppen langt nok inne i munnen, og at det er det som gjør at han får i seg luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille B er verdens fineste, selv om han sliter ut mammen sin :rodmer:
Han smilte for første gang forrige uke. og i helgen har han bare smilt og smilt.. Vi ser så godt at han smiler med hele ansiktet og ler uten lyd! Han smiler fælt når vi nesekoser :fnise: ÅH SÅ FIN.. Og han begynner å se "bra" nå. Følger hendene fra side til side og er kjempefasinert av lys! :hjertesmil: Så stor han blir. Kommet mye lyder også, og han er ikke 4 uker enda! hihihi. Store gutten min. Som har vært veldig fin å ha med å gjøre på dagtid de siste dagene! AMEN

Vi gir han erstatning hver kveld for at han skal være mett og god når natten kommer. Det hjelper på. melka mi er jo så TYNN!!! Den er ikke ordentlig hvit engang, bare gjennomsiktig blass vannfarge. Ikke rart B blir sulten etter max 2 timer. Så vi får se om han får en tilleggsflaske på dagtid etter hvert også hvis det ikke bedrer seg :) Han må jo være mett og god!

Nettene er fortsatt slitsomt og noen er bedre enn andre. Han sliter fortsatt med mye luft, men så fort han får det ut går det mye bedre. Håper det begynner å stabilisere seg litt nå så vi får det litt lettere om dagen. Jeg er i alle fall TRØTT.

Fikk ikke mye søvn i natt heller, men vi karra oss opp og dro på høgskolen hvor jeg tok eksamen....... i Norges lover. Herregud. Aldri før har jeg møtt opp uten å lese EN jævla setning.
Det var kjipt for studenten som bare har A og B-karakter og nå måtte HÅPE på ståkarakter, så jeg heller kan forbedre den senere. Leverte ikke hele eksamen engang. æsj. Men det var milepæl for meg å møte opp og ta årets første eksamen etter et tøft år hvor jeg var sykemeldt sist semester.
Gjenstår å se om jeg møter opp på eksamen om 10 dager. Jeg tror ikke det. det er teorieksamen, og jeg har ikke åpna boka, så det er dødfødt.

​Mamma har vært på besøk og det var så kos. Vi pyntet huset til jul i hele går, så nå ser det ut som juuul her! :D :tree: mangler bare juletreet (har to små oppe da :plystre: ). Pakket inn seriøst 25 julegaver her om dagen... Fortsatt mye igjen! SUKK.
åh, ja, bonusjenta var her i helgen. Det gikk bedre enn forventet og hun er stormforelsket i lillebror og vil bare kose og ha han på fanget så hun kan synge ro ro til fiskeskjær :icon_lol:

Nå sover B i vogna si, så jeg skal oppdatere meg på litt nyheter :ler: OG SMAKE PÅ ÅRETS FØRSTE JULEBRUS. halleluja. Samboer kommer ikke hjem før 20 i kveld, og slik er det hele uka. Forbanna opptatthelvete.

Hvordan går det med deg studenten ?

... det skulle vel oppdatert en del over her! he he, men det går bedre. mindre skriking, men fortsatt like lite søvn! Men det gjør mon at han har det bedre uansett :)

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig vanlig å amme annenhver time om dagen. Og melka mister litt av hvitfargen etterhvert. Tynnest først og så fetere og hvitere når puppen begynner å bli tom. Imponert over at du hadde eksamen!! Håper det gikk bedre enn du tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert. Jeg hadde aldri klart å ta en eksamen i de seks ukene som har Vært nå. Du er rå!

Amming er utfordrende ass! Gleder meg sånn til jeg føler meg sikker på at jeg har nok mengde og at lille tåler det jeg spiser. Her erdet to skritt frem tretilbakee. Når jeg føler at ting stabiliserer seg, så kommer plutselig en dag med mye skriking og behov for hyppigere amming. Leser at bebis skal få styre døgnrytme om matbehov de første ukene. Så da er det bare å føye seg da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt gjort å ta eksamen med en liten baby i hus! Håper du står :):klem:

Det håper jeg også :pls:

Det er veldig vanlig å amme annenhver time om dagen. Og melka mister litt av hvitfargen etterhvert. Tynnest først og så fetere og hvitere når puppen begynner å bli tom. Imponert over at du hadde eksamen!! Håper det gikk bedre enn du tror!

Ja, jeg har forstått det, men han ammer oftere om natten enn om dagen! Skulle likt å snudd det.

ÅÅja, min er i hvert fall ikke hvit. Er det like mye "mat" i den, da?

Takk! Jeg krysser fingrene :Nikke:

Jeg er imponert. Jeg hadde aldri klart å ta en eksamen i de seks ukene som har Vært nå. Du er rå!

Amming er utfordrende ass! Gleder meg sånn til jeg føler meg sikker på at jeg har nok mengde og at lille tåler det jeg spiser. Her erdet to skritt frem tretilbakee. Når jeg føler at ting stabiliserer seg, så kommer plutselig en dag med mye skriking og behov for hyppigere amming. Leser at bebis skal få styre døgnrytme om matbehov de første ukene. Så da er det bare å føye seg da ;-)

Takkkk :nigo: Nå var målet bare å møte opp og forhåpentligvis stå, slik at jeg har litt mindre å gjøre til høsten igjen. :) jeg ligger jo litt etter ettersom jeg var sykemeldt forrige semester.

Ja, enig - jeg er så redd for alt jeg spiser!! Slitsomt. Begynner å bli så smått bedre her også, håper det fortsetter slik :) De spiser mye disse søte små, så vi får bare slenge fram puppen vi :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :blomst:

sitter her med en tekopp fra English Tea-kalendern min. Julete,nom :hjerte: ,og ser på god morgen norge mens B ligger i lekegrinden og flakser med hendene på babygymmen :hjertesmil:

Han var litt urolig når han lå der, så jeg da var det bare å sette på mambo santa mambo - leah felder. DA blir han stille og begynner å smile :fnise: han liker den sangen, det funker hver gang. :danse: får se hvor lenge jeg kan sitte her med frokosten i fred før han ikke vil mer.
I dag må jeg få prøvd å pakke inn litt mer julegaver og rydde litt på kjøkkenet. Det ser ikke uuuut.

Samboer er fortsatt borte fra 07 - 22 hver dag denne uken, og det irriterer meg litt.. Da 50 % av tiden ikke er jobbrelatert, men såklart hobbyrelatert i form av spillejobber og øving.. Synes bare han har vært mye borte i det siste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B er 4 uker i dag! Så jeg hoppa på vekta i dag. Regnet med at den sto stille nå som jeg har turt å drikke litt brus (ok, 2 flasker julebrus!!!!!!!!!!!) og snokla litt snop.
Men neida, nå er jeg minus 19,7 kg, så det var jo mye mer forventet.. :laugh: jeg er flink til å spise nå også, så det er ikke noe sulting på gang her. Bare amming :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...