Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, folkens! :blomst:

Og jeg blir glad hvis dere har forbedringsforslag også, bare å komme med sviende kritikk :fnise: For jeg er jo ute og tasser på tynn is her...!

Ugh. Nå har jeg snart døgnet :forvirret:

Sto opp seks i går med de små, og har stresset sånn med pakking, rydding og ørten ting å huske på (fire innloggingslapper til Fovea, siste liten-mailbeskjeder, grave fram sommerantrekk til småttisene, lage endeløser lister over neste uke til bruk for barnevakter og unger, svare på henvendelser hist og her... lista blir jo F ikke kortere uansett hva jeg gjør), så det endte som det ofte gjør før reiser med tellekant-barnevakter: bare stress og null søvn. Smitt og Smule har sovet i timesvis, men ikke jeg. Og nå hører jeg på Smitt at han er i ferd med å våkne, og dessuten står vekkerklokka på 05 (må jo rekke og støvsuge trappa først, for svarte, og Gubben rakk ikke skifte støvsugerposene siden han måtte få hunden på kennel og tjo og hei).

Arrgh. Jeg VET det blir bra når vi sitter på flyet (og blir det ikke bra kommer jeg uansett til å skli inn i en komatøs tilstand der Smule kan få trassanfall og smøre grøten rundt i fjeset på meg uten at jeg merker noe), men akkurat nå må det bare ut: å reise er bæsj!

Sånn, da var det sagt! ;)

Og der ser vi også hva som er KG-dagbøkenes fortreffelighet: det at de er hakket mer anonyme gjør det også hakket mer enkelt å være veldig åpenhjertig. Skjønt, det er kanskje ikke alltid en fordel, formuleringsevnen tatt i betraktning :hoho:

Håper dere har en bedre start på uka enn meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! Det blir så bra, så! :klem:

Imponert over at du klarte å blogge om reisekaoset også! Og kjenner meg absolutt igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger bloggen din!!! Du skriver bra og jeg liker krydringen din med små bilder, de er anonyme, men samtidig så veldig beskrivende.

Og ha en fantastisk tur til Monaco, håper du får koblet ut og nyter turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussen, her er det lenge siden jeg har vært innom! Takk for at du delte fødselshistorien din :klemmer: Og for at jeg har fått lov å ta del i hverdagen deres. Du skriver superbra og jeg gleder meg til å fortsette lesingen i bloggen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, her var det lenge siden jeg hadde vært innom.

I typisk Mafalda-kommer-dinglende-altfor-sent-stil har jeg i dag satt meg fore å rydde opp litt og samle gamle tråder (både bokstavelig talt og i overført betydning). Det har jeg selvsagt tenkt på lenge, men det var det å få ut finger'n og faktisk... gjøre det, da! ;)

:klemmer:
Goooood tur!!! :sol:

God tur! Det blir så bra, så! :klem:

Imponert over at du klarte å blogge om reisekaoset også! Og kjenner meg absolutt igjen! :ler:

God tur, kos deg! :)

Digger bloggen din!!! Du skriver bra og jeg liker krydringen din med små bilder, de er anonyme, men samtidig så veldig beskrivende.

Og ha en fantastisk tur til Monaco, håper du får koblet ut og nyter turen!

Helledussen, her er det lenge siden jeg har vært innom! Takk for at du delte fødselshistorien din :klemmer: Og for at jeg har fått lov å ta del i hverdagen deres. Du skriver superbra og jeg gleder meg til å fortsette lesingen i bloggen din!

God tur!

Hurra for blogg. Den er bokmerket!! :danse:

... og så er det jo noe sent å takke for ønskene om god tur, nesten to uker etter at vi kom hjem. Men jo, når vi endelig fikk surret oss av gårde var det absolutt en flott tur. Og så ble jeg litt glad på Smitts vegne, nå kunne han endelig få sprelle litt i bare bodyen utendørs, han også! Det er jo ikke noe høstbarna er bortskjemte med. Det var på alle måter en flott tur, og fy søren de hadde brukt penger på det (for meg, som har en sjef som synes han er kjemperaus som både har julebord OG sommerfest, var det en helt ny opplevelse. Hvem søren flyr inn Pitbull som lett underholdning til middagen, liksom?). Og bare det å få litt sol og varme nå som høsten virkelig setter inn!

Men nå er det virkelig tilbake til hverdagen, på alle mulige måter. Nå går det i ett fram til jul, og det kommer til å bli travle uker. Men, det er jo sånn jeg liker å ha det. Selv om jeg sutrer fælt når foreldregruppemøte nummer 130 krever oppmøte og kake innimellom alt det andre surret.

Og takk for pene ord om bloggen! Det varmer virkelig! Jeg føler meg definitivt på tynn is der, det er jo en helt annen form og jeg er usikker på om jeg klarer å treffe riktig. Det må være personlig nok, men ikke for personlig (det er jo "åpent" på en helt annen måte enn en KG-dagbok). Og så har jeg så store tanker om at ALT skal være spisset og med et tydelig poeng og spekket med humor og erfaring og bla bla bla. Trenger kanskje ikke å si at jeg aldri helt lever opp til egne forventninger, særlig ikke når ting skal skribles ned i farta med en veivende, kravlende Smitt på armen. Men for en gangs skyld skal jeg gi litt F. Det har vært hundreogørten situasjoner og prosjekter der jeg har tenkt, vurdert, analysert og ikke minst tvilt så mye at jeg ender med å droppe hele greia. For all del, det er fint med kritisk sans, men jeg har nok fått utdelt mer enn min kvote. Og denne ene gangen skal jeg bare gi beng og druse til, som man sier på fotballspråket. Har jo ingen ambisjoner om å havne på topplista uansett :hoho:

Men som sagt tar jeg veldig gjerne imot innspill og tips hvis noen tenker at ting kan gjøres annerledes og bedre. Feel free, jeg er bare en glad amatør som sikkert kan trenge litt korreksjon underveis.

Og jeg forsvinner på ingen måte fra KG, jeg har tenkt å snoke der jeg kan :lur:

Tusen takk til alle som har fulgt lille Smitt på veien ut i verden. Han hilser og sender en fjert og et glis, og er (forutsigbart nok) verdt alle sidene med frustrasjon, venting og bekymring. Han er blid, spiser og sover godt- måtte det vare!- vokser som et uvær, og er klin lik brødrene sine ved samme alder. Og selvsagt er han hele husets lille koseklump. Selv Smule skal støtt og stadig bortom for å "kose Bi". Herved er anbefalingen overlevert: hvis det er noen som vurderer nummer seks, så kjør på! Det er akkurat like morsomt og magisk som nummer en, to, tre, fire og fem! :nigo:

Når det er sagt, tenker jeg vi stopper her, altså. Det får være grenser! :ler:

Tusen takk til hver og en av dere for følget, for morsomme kommentarer, for egne historier, for en himla god latter etter fødselen (om uhellet skulle være ute skal jeg jaggu leie inn søsteren til Ingvil Bryn!), for trøst og gode tips. Og for en ualminnelig kul stelleveske. Ønsker alle sammen lykke til videre, med smått og stort som foregår! :blomst::klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, tenker jeg vi stopper her, altså. Det får være grenser! :ler:

Er dette noe vi bør spare og konfrontere deg med når babylysten kommer tilbake om et år eller to? Enkelte husker tross alt helt tilbake til HK-jentas graviditetsdagbok og mener å ha hørt noe liknende før... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe vi bør spare og konfrontere deg med når babylysten kommer tilbake om et år eller to? Enkelte husker tross alt helt tilbake til HK-jentas graviditetsdagbok og mener å ha hørt noe liknende før... :fnise:

Nettopp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bloggen din, den er min nye favoritt! Synes du gjør en bra jobb jeg, ønsker meg kanskje litt flere bilder? :)

Håper du beholder dagboka di her, for det er ikke det samme uten deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen din er helt herlig! :) Du skriver veldig bra, og jeg liker blandingen av hverdagsanekdoter og torsdagstankene dine. Som La Traviata sier så kan jeg godt tenke meg litt flere bilder, men samtidig skal man jo ikke bruke bilder bare for å bruke bilder, og jeg ser absolutt behovet for å beholde anonymiteten. Er det forresten mulig å kunne lukke bildet i stedet for å måtte trykke back (pirkete, I know)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Nesevisa

Jeg elsker bloggen din!

Men jeg har en tendens til å glemme å sjekke den. Fordelen er at det er mye god lesning når jeg først går inn der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...