Gå til innhold

Familien M underveis. Morris, mannen og mamma i farta.


rhubarb

Anbefalte innlegg

Pakka kom likevel :strix: 30 dager etter at den ble sendt... Tydelig at noen har kikket igjennom den, men ingen melding på pakka Det har jeg fått før, og trodde det var standard :vetikke:

Ble utrolig glad for at kvaliteten er ok, selv om de var billige :hoppe: Godt med noe annet enn det begrensede utvalget til f.eks H&M.

Levert selvangivelsen i dag, lurer på om det blir mye ekstra til neste år? Vi må alltid endre og tilføre en del, håper det ikke blir for mye tillegg når lillegutt skal inn i "systemet" også :gjeiper:

--

Må bare legge til: Blomstene lever fortsatt :fnise: Og med den fantastiske dagen som var i går så kom det knopper på flere av plantene :sol: Å, for en som meg som ikke eier grønne fingre, er spanske margeritter virkelig å anbefale :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så bra at pakken kom :hoppendeglad:

selvangivelsen ja, har holdt på med den selv, får dekket noe av pendlingen, men vet ikke helt hvor mye for det sa ikke han som hjalp meg.. så jeg får enten 26000 eller 11200 pga pendlingå + det jeg allerede fekk igjen:D blir spennende frem til pengene kommer:)

så bra at blomstene lever, ikke overraskende i det deilige været vi har og har hatt i det siste :sol:

har du hatt en fin helg?=)

tirsdags :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje trimester :strix:

Var hos jordmor for noen dager siden. Alt er fint :rodmer: Enn så lenge sitter han på rumpa, men det er det visst ca 25% som gjør rundt denne tiden. Satser på at han har vett til å snu seg før han skal ut :gjeiper: Ellers er han så vidt over gjennomsnittet stor, og kurvene er som de bør. Herlig!

--

En trivelig Bergenshelg er overstått. Men for et vær :sno: Savnet lue og votter :fnise: Masse skravling, god mat og rusling i byen. Tempoet var lavt, så nesten ikke merket noe til bekkenplager :nigo:

Håper dere andre har hatt en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tredje semester! :) Satser på småtten snur seg i god tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på deg :) Akkurat en måned i mellom oss jo :) Spennende tider :)

Jeg har også halsbrann fra H******. HAr du prøvd Gaviscon - flytende, det smaker dritt, men funker supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra alt så fint ut hos Jordmor :rodmer: håper han har vett til å snu seg:) er forsatt litt tid igjen:)

:hoppe: for 3. trimester:) går kjempe fort nå=)

har dere fått alt i hus eller mangler dere noe utstyr? kjekt å hørre hva andre har kjøpt :)

håper du får ein fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei fine damer :klemmer:

Takk for råd om brettiser og halsbrannremedier :hjerte:

Jeg måtte bare bite i det sure eplet og ha en hjemmedag på fredag. Bekkenet kranglet hele natten, og da jeg krøp ut på stua for å prøve å sove på sofaen kom halsbrannen :sukk:

SC: jeg har laget meg en oversikt på 1. side som jeg prøver å oppdatere etterhvert som ting kommer i hus :jepp:

I morgen er 30 uker unnagjort :hakeslepp: Det føles uvirkelig at vi har en liten knert i hus om litt over 10uker. Lurer på om jeg er klar for dette... Men jeg gleder meg samtidig så mye :hjerte: Lurer fælt på hvem den lille karen er. Hilste på verdens søteste lille skatt hos *Joyce* forrige uke, gleder meg ikke mindre til å se min egen, for å si det sånn, etter det møtet :hjerter_rundt:

I helgen var vi i familieselskap hos svigers. Kjente på at overskuddet er mindre enn det pleier :sovne: Jeg måtte sove en time etter frokost, både lørdag og søndag, for å komme meg gjennom helgen :fnise:

men nuh roper pizza med blåmugg og spekeskinke på meg :hoppe:

God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det å bli klart til i morgen :flagg:

Vi får besøk litt utpå dagen, og det var visst litt som måtte gjøres for å få huset i stand :sjenert: Siden alt mulig tar tiiiid har ikke roen senket seg før nå. Blir jo utslitt bare av å støvsuge, så når jeg i tillegg skulle vaske badet så måtte jo kvelden forsvinne i rengjøring... :ler:

Har også, for første gang, laget ostekake! Det er så utrolig godt, håper at oppskriften jeg brukte viser seg å være ok :spise:

Er forøvrig i uke 30 nå, og lillegutt er i følge babyverden.no ca 36 cm lang og veier rundt 1.6 kg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta vår rengjøringen i dag, så håper jeg får gjort mye:) merker at ting blir tyngre, og at jeg trenger mer pauser enn vanlig:P men sånn er det vel:)

håper du hadde en fantastisk 17.Mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singing cow og *Joyce* :klemmer:

17. ble en suksess! :flagg:

sol, is, pølser og hyggelig selskap. Med to barn på 2 1/2-3 år fløy tiden rimelig fort, følte bare at jeg spiste og lekte den dagen :ler:

Og kaka var faktisk ganske ok :danse: Resten av helgen har vært mye hvile og kosing på mannen :kyss:

For hver uke som går føler jeg at jeg var bare litt naiv den forrige uka som gikk... Jeg trodde jeg var tung for en uke siden, nå kommer jeg meg ikke opp en trapp uten å føle at jeg lider av åndenød. Jeg trodde jeg sov dårlig forrige uke, da våknet jeg en gang eller to hver natt. Nå er jeg oppe i tre turer på do, i tillegg til at jeg våkner når jeg snur meg (og mannen klager på at jeg peser :sjenert: ). Jeg trodde jeg var plaget av kvalme sist uke, nå spyr jeg hver dag. Og sånn går det- og det syke er at det er nesten 10 uker igjen :daane: Hvor skal det ende, liksom :rope:

Men jeg gleder meg samtidig over masse liv i magen, og tanken på at det er ca 6 uker til permisjon, bare :hoppe: Jeg blir litt ør av å tenke på at det kommer et selvstendig tenkende individ inn i familien vår. Et bekjentskap for livet- blir helt rørt av å tenke på det, jeg.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off det hørres ikke så godt ut, men er en trøst at det ikke er lenge igjen:) er slitsomt med den forbaskede kvalmen, jeg skal til legen igjen idag, for jeg kom ikke lenger enn til sminken før frokosten kom i retur... virkelig ikke kjekt, men bare 10 uker igjen:)

håper du får ein fine dag=) her skinner solen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke godt ut, Singing Cow :kose:

--

Så at forrige innlegg kunne se litt sytete ut... Var egentlig ment som en stadfestelse av egen naivitet :ler: For jeg lurer noen ganger på hvordan dette skal ende :sjenert:

I går ble jeg sittende inne fram til klokka ble seks, det var rett og slett for varmt å bevege seg ute :sol: Men da krøp jeg ut på balkongen, under parasollen, med masse vann og en god bok :tommelsmil: Og iskaffe :hjerte:

I dag begynner jeg sent på jobb, så har en lat morgen før dagen begynner. Gleder meg til å ha sommerkjole, og bare legger :hoppendeglad: Nyter varmen enn så lenge, før alt blir ALT for tungt og varmt :fnise:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er varmt, ja! Det er jo deilig, men kan bli litt i overkant heftig også, ihvertfall midt på dagen!

Håper du får en fin dag på jobb! :jepp:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Joyce* :klemmer:

--

En nydelig (varm!) langhelg er unnagjort. Vi dro på hytta, spiste god mat, sløvet og badet :sol: Jeg må være ærlig og si at jeg savnet å kunne ta en kald pils eller et glass hvitvin i sola :sjenert: Men til gjengjeld satt jeg store deler av tiden med føttene i en bøtte med iskaldt vann for å dempe hevelser :fnise: Jeg trodde virkelig ikke at beina kunne bli SÅ væskefylte...

Er i dag 32 uker. Er så merkelig at han kommer om ca 8 uker. Det føles lenge og kort å vente, på samme tid. Men den tidvise ambivalensen som jeg har kjent på, og som mannen også har tendensert til, blir i stadig større grad erstattet av lykkelig utålmodig venting. Vi har nok begge tenkt mye på OM vi er klare for ansvaret, og om tiden egentlig er riktig å få barn på. Men jeg tror jaggu at vi i stadig større grad føler at det er akkurat sånn som det bør være :yvonne: Og jeg lurer så fryktelig på hvem han er :rodmer:

Litt over 5 uker til permisjon, og jammen skal jeg ha noen feriedager først. Så faktisk bare 4 uker og bittelitt igjen :strix:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres herlig ut med hyttepinse! :rodmer: Var jo så flott der pinsen i fjor, også :)

Ah, vann i beina, ja... Du har min fulle medfølelse. :troest:

Tid, lyst og ork til å finne på noe i morgen eller fredag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørres deilig ut med hyttetur i det fine været=D

hørres ikke godt ut med vann i bena, har til nå sluppet unna det=)

håper det ikke er for plagsomt:)

har du hatt en fin helg?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst ingen stor dagbokskriver :sjenert:

Er sykmeldt 100% fram til permisjon. kroppen er rett og slett ikke på min side om dagen :trist: Pga hevelser i beina som presser på noen nerver sliter jeg med å gå, rett og slett fordi det er j*vlig vondt å trå på føttene. I tillegg "koser" jeg meg med oppkast og søvnmangel... Så jeg er visst ikke så attraktiv som medarbeider for tida :fnise: Savner å være på jobb, treffe folk og sosialisere, samtidig som at jeg er glad for å få ta dagene i eget tempo.

Magen vokser og vokser. Ca 45 dager til termin :daane: Det er full fart der inne, og nå er bevegelsene såpass kraftige at jeg skvetter til når det kommer et overraskende dult. Magen spenner seg og det stikker godt både her og der. Men enn så lenge har jeg ikke fått strekkmerker *bank i bordet*

Har kjøpt meg sko med snøring langt ned mot tærne i dag :nigo: Jeg prøvde dem etter en lengre gåtur i varmen. Dvs føttene var gode og hovne, og fortsatt fikk jeg dem på! Håper at de er såpass fleksible at de vil holde gjennom sommeren :takke:

JM time denne uka, jeg er skikkelig spent på hvilket leie han er i. Jeg tror han sitter på rumpa fortsatt, og har så vidt begynt å lese om setefødsler. Kjenner at det langt fra frister, men OM det er slik det blir vil jeg vite mest mulig på forhånd. De jeg kjenner som har hatt seteleie har alle endt i KS, så prøver å finne litt info om vaginal forløsning. Frister lite med setefødsel, må jeg være ærlig å si...

Men nå: :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 dager igjen bare! :hakeslepp: Det går fort! :hoppe:

Høres ut som bra gravid-sko. Uggs er vel kanskje ikke helt tingen på denne årstiden, det var det eneste jeg fikk på meg med Turnerose. :ler:

Les litt om å snu setebabyer også! Det er jo verdt et forsøk? Akupunktur funker for en del, og det finnes en del yogaøvelser som kan hjelpe. Google "turning breech baby", f.eks. Håper han snur seg, men om han ikke gjør det, så går det nok bra, det også... Mamma fødte forresten meg vaginalt, og jeg kom også med rumpa først. Gikk bra, det - men pappa har fortalt meg at han knapt så mamma for alle legene som var der inne på slutten. :lol: Han ble egentlig forvist, men han ville være der, og ble henvist til en stol ved hodeenden av senga. ;) Men hvordan er det med bekkenstørrelse og sånt, da? Det måles jo i tilfelle, altså. Men er jo ikke gitt at du får lov til å føde vaginalt ved seteleie, sånn sett...

Håper du har fått en god natts søvn! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...