Gå til innhold

Prøver og UVI :(


Selma_

Anbefalte innlegg

Jeg er nå straks midt i EL, og merker at UVI begynner å snike seg på. Irriterende! Men noen som vet om man kan bli mindre fertil om man tar en tablettkur mens man prøver? Må jo bli kvitt UVI, men vil jo også at spira skal sitte..

Sliter forresten mye med UVI, så lurer på om j burde ta tranebærpiller fast framover, noen som vet om d er skadelig? (Ja, jeg vet at legen nok har beste svar, men har ikke time der før til neste uke, tablettkuren har j liggende og tenkte kanskje noen av dere har vært borti dette før?..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk uvi dagen etter el. Første gang med uvi for meg meg, så turte ikke annet enn å fra til legen. Hadde sex den dagen jeg fikk positiv el-test ( altså mest sannsynlig 24 timer før el fant sted)

Jeg ble gravid denne syklusen! :) Så for min del gikk det over absolutt all forventning!! :) Jeg ba om medisiner som ikke var skadelig siden jeg var prøver. Tror medisinene het "Furadantin". Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

La være å behandles fordi du har EL? Er du ikke syk, da?

Edit: Ikke farlig å ta tranebær fast, men ville heller prøvd å finne årsaken til hvorfor du får UVI gjentatte ganger. Går du på do etter sex?

Endret av Alabama
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å behandles fordi du har EL? Er du ikke syk, da?

Edit: Ikke farlig å ta tranebær fast, men ville heller prøvd å finne årsaken til hvorfor du får UVI gjentatte ganger. Går du på do etter sex?

Nei, er nok ikke snakk om å la være å behandle her, er bare at jeg er redd for at denne kuren skal ta knekken på en evt spire..?

Og også hvordan jeg skal gjøre det videre, siden jeg har så ofte UVI. Ja, jeg tisser både før og etter sex, men jeg vet jeg har vært dårlig til å fullføre tablettkurer når jeg først har fått UVI. Har tatt kuren et par dager, og når jeg føler at det er borte "sparer" jeg resten av pillene til neste gang jeg får UVI (skal egentlig tas i 5 dager så vidt jeg husker). Synes det er slitsomt (og dyrt) å måtte bestille legetime hver gang jeg får UVI, og måtte kjøpe nye kurer annenhver måned.. Så mulig det er det som gjør at det kommer så lett tilbake? Dårlig selvmedisinering av meg selv.....

Uansett, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det er veldig dumt å ikke fullføre en AB-kur. Da dreper du ikke alle bakteriene, men sørger for at de som overlever blir mer motstandsdyktige.

Hvis du tisser rett etter sex, vasker og tørker deg forfra og bakover og aldri forover igjen, passer på å aldri fryse, ikke bader i badekar o.l, så synes jeg det er rart at du stadig vekk får UVI. Du bør få en utredning. Det er ikke vanlig å få UVI hver måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...