Gå til innhold

Hva er det med katter og bein?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle katter jeg har hatt har likt veldig godt å ligge oppå beina mine. Både om natta når jeg skal sove og ellers når jeg ser på tv f.eks. Er det noen spesiell grunn til at katter er så glad i å ligge helt inntil sånn? Behov for kroppskontakt?



Anonymous poster hash: 465e9...7ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Mine er vel ærlig talt veldig begeistret for meg, og det er nesten alltid en av dem som ligger inntil meg om jeg sitter i sofaen.

Akkurat nå er det min sorte Gentleman som ligger på en pute ved siden av meg.

Ellers er det litt 'kamp' om å ligge oppe ved skulderen min i sengen, - der pleier min funksjonshemmede hjertevenn å vinne.

Hvis ikke så legger han seg på hodeputen ved siden av min (jeg har en ekstra myk pute som han kan ligge på, og bytter den med en normal pute når jeg har besøk).

Katter generelt sett liker varme, de liker lukten av noen de liker, de føler seg ganske trygge ved siden av et større bytte som er mye tregere og lettere å få tak i enn en smidig katt.

Noen katter er 'fangkatter' som elsker å ligge på fanget, andre synes ikke akkurat det er så kult, men vil absolutt ligge tett inntil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

mine har alltid elsket å ligge på meg uansett hvor det måtte være :P deilig å våkne med en katt i halsgropen <3 ååh nå savner jeg de gode pusene mine som ikke er med meg mer :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig altså men hvis jeg f.eks må reise meg så blir det sutring og da følger katten etter. Akkurat nå har hun lagt seg på leggene mine.



Anonymous poster hash: 465e9...7ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste katter (med unntak av f.eks Pusina mi som helst ligger i armkroken og ser meg i øynene) liker ikke for mye kontakt ansikt til ansikt/øyekontakt fordi det instinktivt oppleves truende. Samtidig elsker de kroppskontakt og varme. Da er beina et perfekt alternativ! Jeg tar meg selv i å ønske to ved sengetid: En i armkroken og en på beina. Ikke noe som er så deilig som en levende myk varmepute ved føttene på kjølige høstkvelder.. :rodmer:

Endret av Aurora M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er vel ærlig talt veldig begeistret for meg, og det er nesten alltid en av dem som ligger inntil meg om jeg sitter i sofaen.

Akkurat nå er det min sorte Gentleman som ligger på en pute ved siden av meg.

Ellers er det litt 'kamp' om å ligge oppe ved skulderen min i sengen, - der pleier min funksjonshemmede hjertevenn å vinne.

Hvis ikke så legger han seg på hodeputen ved siden av min (jeg har en ekstra myk pute som han kan ligge på, og bytter den med en normal pute når jeg har besøk).

Katter generelt sett liker varme, de liker lukten av noen de liker, de føler seg ganske trygge ved siden av et større bytte som er mye tregere og lettere å få tak i enn en smidig katt.

Noen katter er 'fangkatter' som elsker å ligge på fanget, andre synes ikke akkurat det er så kult, men vil absolutt ligge tett inntil.

Bare jeg som føler meg litt fornærmet av dette? :fnise:

Anonymous poster hash: 416c8...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Er vel varmt kanskje. Ellers så liker de jo sofaarmlener, hyller osv og. Hvis du legger et hvitt a4 ark på gulvet, kommer katten til å legge seg der :P de er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...