Gå til innhold

Hunder som bor steder Gud glemte


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Vi har vel alle sett hunder i syden eller østen som vi får vondt av å se på. Som ødelegger litt av idyllen i ferien.

Vi glemmer de lett. Men rundt alle menneske-tragediene, finnes vår beste venn. Og den har det som regel hakket verre.

Nowzad er en organisasjon som henter ut hunder fra Afghanistan. I mange tilfeller helt hjem til akkurat den soldaten som fant trøst i den nærvær. Men det er aldri lett for en frivillig organisasjon. Alt koster. Spesielt forbi grensene til et land i konflikt.

Hvis jeg noensinne vinner Euro Jackpot, skal jeg gi halvparten til Nowzad.

Denne videoen viser Emma som ble funnet på gatene i Kabul. Hun hadde fått ørene kuttet av, men det stoppet henne ikke fra å liv til ni nydelige valper.

De kom seg alle helt til Canada. Der hennes valper lever trygt i dag.

Emma klarte turen som varte over et år.

Hun fikk sine barn trygt frem før hun selv måtte gi slipp.

Ved siden av leger uten grenser, er Nowzad-folkene de jeg respekterer mer på denne kloden.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVqvNMmJVAI&feature=youtu.be

Endret av Lanista1984
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott dette her!

Men blir så irritert over måten du ordlegger deg på. "dyr har det ofte verre enn mennesker i Afghanistan" okey.



Anonymous poster hash: 93db5...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dette her!

Men blir så irritert over måten du ordlegger deg på. "dyr har det ofte verre enn mennesker i Afghanistan" okey.

Anonymous poster hash: 93db5...ba4

Min erfaring. Min mening:)

Ikke noe mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fantastisk med dyrevernorganisasjoner som jobber på slike konfliktfylte steder. Ved krig og naturkatastrofer er dyrene som oftest de man tenker sist på.

Jeg har selv vært glad i å reise, men det er lenge siden en tur til sydlige strøk bød på avkobling og ferie.. Har man først fått et våkent øye for dyr som lider, er det umulig å bare skru det av hvor en enn befinner seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp i syden (Kreta) for første gang nå på sensommeren. Hadde jo hørt at det var løshunder og løskatter der, men jeg ble sjokkert når jeg så det med egne øyne. Bare i den lille radiusen vi beveget oss fra hotellet var det et helt ekstremt antall hunder som vandret, spesielt etter solnedgang når det ble kjøligere i lufta. De var åpenbart hjemløse, og mange var i dårlig forfatning, avmagret, skader på føtter, pels og øyne. Man kunne hele tiden se hunder som parret seg. Det må jo bli en voldsom formering av disse stakkars dyrene.

Det samme så vi med katter. Utrolig mye villkatter som var både syke og skadet. Vi så også kattunger som hadde mistet moren sin og mjauet og fulgte etter folk som gikk tur, åpenbart sulten og utrygg.

Man må rett og slett bare stenge det ute, hvis ikke blir man helt ødelagt mentalt.

Hvorfor er det slik i disse landene? Har de ingen myndigheter som kan sørge for å ta inn løshunder og -katter og sørge for at de enten blir avlivet eller får nødvendig stell og omplassering?



Anonymous poster hash: 50c6d...d48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legges i å hente ut hunder? Importere til andre land? Dette er jeg veldig imot. Hjelp dem der de er eller avliv dem.

Å eksportere dyr er å spre sykdom.

Anonymous poster hash: 3a82b...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nettopp i syden (Kreta) for første gang nå på sensommeren. Hadde jo hørt at det var løshunder og løskatter der, men jeg ble sjokkert når jeg så det med egne øyne. Bare i den lille radiusen vi beveget oss fra hotellet var det et helt ekstremt antall hunder som vandret, spesielt etter solnedgang når det ble kjøligere i lufta. De var åpenbart hjemløse, og mange var i dårlig forfatning, avmagret, skader på føtter, pels og øyne. Man kunne hele tiden se hunder som parret seg. Det må jo bli en voldsom formering av disse stakkars dyrene.

Det samme så vi med katter. Utrolig mye villkatter som var både syke og skadet. Vi så også kattunger som hadde mistet moren sin og mjauet og fulgte etter folk som gikk tur, åpenbart sulten og utrygg.

Man må rett og slett bare stenge det ute, hvis ikke blir man helt ødelagt mentalt.

Hvorfor er det slik i disse landene? Har de ingen myndigheter som kan sørge for å ta inn løshunder og -katter og sørge for at de enten blir avlivet eller får nødvendig stell og omplassering?

Anonymous poster hash: 50c6d...d48

Det er ikke alle som har det like godt som i Norge. I Hellas, som du nevner, er det stor økonomisk krise, mange mennesker har mistet jobbene sine, og voksne mennesker må flytte hjem til foreldrene sine, for å klare å forsørge seg. Dette er realiteten i veldig mange europeiske land. I Asia er det mange steder enda verre.

Det sier seg vel selv at de ikke har økonomisk kapasitet til å ta vare på løse dyr, når de ikke en gang klarer å ivareta menneskene i landet. Det finnes private organisasjoner, men de klarer ikke å hjelpe alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...