Gå til innhold

Hva koster avliving av tamrotte hos veterinær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor lurer du på dette, om jeg får spørre? Har du et sykt dyr?

På hvilken måte angår det deg?

Har du et svar på spørsmålet??

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi enkelte ikke er villig til å oppgi pris slik at folk avliver et friskt dyr (Om det er banktanken: Skam deg! Finn en annen løsning). Dessuten sitter ingen på fasit svar. Du vet hva du har å gjøre - ta ringerunden.

Endret av Frk.K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 500 og 1000 mener jeg det koster.



Anonymous poster hash: a22d1...99a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 500 og 1000 mener jeg det koster. Anonymous poster hash: a22d1...99a

Takk:)

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hvilken måte angår det deg?

Har du et svar på spørsmålet??

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

:jolie:

Jeg spørr fordi jeg lurer.

Siden du spørr om avliving så virker det som du ikke vil prøve andre alternativer, om dyret er sykt. Og siden du ikke oppgir mer info virker det iallefall som om du bare skal avlive dyret for å avlive dyret.

Slik fungerer det: Du tar dyret til legen om det er sykt, er det sykt vil den få behandling, er avliving siste utvei så informerer legen om dette.

Skam deg om du vil avlive dyret fordi du ikke vil ha det lengre. Finn andre løsninger, gi bort for eksempel!!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt i mot rotten, om den var frisk. Om den er frisk uten mulighet til bedring, er selvsagt avliving hos veterinær bedre enn mye annet. Synes ikke man skal få pepper for å spørre om det.

Anonymous poster hash: fcabf...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt i mot rotten, om den var frisk. Om den er frisk uten mulighet til bedring, er selvsagt avliving hos veterinær bedre enn mye annet. Synes ikke man skal få pepper for å spørre om det.

Anonymous poster hash: fcabf...8df

Du mener vel om den er syk uten mulighet til bedring? For joda, da er avliving bedre enn mye annet. Og neida, man får ikke pepper for det, men her virker det ikke som om dyret til TS er syk akkurat.

Dessuten er det dyrlegen som informerer om dette om dyret har vært syk og til sjekk.

Om rotta til TS hadde vært sjuk og hos vetrinær, tror du ikke TS ville fått vite pris om avliving der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel om den er syk uten mulighet til bedring? For joda, da er avliving bedre enn mye annet. Og neida, man får ikke pepper for det, men her virker det ikke som om dyret til TS er syk akkurat.

Dessuten er det dyrlegen som informerer om dette om dyret har vært syk og til sjekk.

Om rotta til TS hadde vært sjuk og hos vetrinær, tror du ikke TS ville fått vite pris om avliving der?

Det er bedre å avlive hos veterinær enn at noen gjør det selv. Små dyr er ofte utsatt for andre avlivingsmetoder som er langt fra humane. Da er tross alt veterinæravliving et bedre alternativ. Og man kan avlive uten at dyret er sykt. Av og til er det kanskje ikke så mange andre muligheter, og dyret har ikke en god livskvalitet.

Anonymous poster hash: fcabf...8df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å avlive hos veterinær enn at noen gjør det selv. Små dyr er ofte utsatt for andre avlivingsmetoder som er langt fra humane. Da er tross alt veterinæravliving et bedre alternativ. Og man kan avlive uten at dyret er sykt. Av og til er det kanskje ikke så mange andre muligheter, og dyret har ikke en god livskvalitet.

Anonymous poster hash: fcabf...8df

Når man har tatt på seg ansvaret for et dyr, bør man ikke avlive det når det er friskt. Uforutsette ting kan skje, men rotter lever ikke lenge og krever ikke så mye at det burde være et stort problem.

Hva som er problemet her vet vi ikke, men jeg vet at ofte avliver folk dyr fordi det er en enkel løsning og fordi de ikke gidder mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har tatt på seg ansvaret for et dyr, bør man ikke avlive det når det er friskt. Uforutsette ting kan skje, men rotter lever ikke lenge og krever ikke så mye at det burde være et stort problem.

Hva som er problemet her vet vi ikke, men jeg vet at ofte avliver folk dyr fordi det er en enkel løsning og fordi de ikke gidder mer.

Er det bedre at dyret råtner i et bur og ikke får det stellet og den aktiviseringen det trenger? Rotter er intelligente dyr og trenger å aktiviseres. Dessverre er det mange gnagere som har et miserabelt liv. Av og til kan avliving være bedre enn det livet, dessverre. Men selvsagt er det optimale omplassering til en person som kan ivareta det dyrets behov. Men det er ikke alltid en idealverden...

Anonymous poster hash: fcabf...8df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre at dyret råtner i et bur og ikke får det stellet og den aktiviseringen det trenger? Rotter er intelligente dyr og trenger å aktiviseres. Dessverre er det mange gnagere som har et miserabelt liv. Av og til kan avliving være bedre enn det livet, dessverre. Men selvsagt er det optimale omplassering til en person som kan ivareta det dyrets behov. Men det er ikke alltid en idealverden...

Anonymous poster hash: fcabf...8df

Ja, det er en trist verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare dyreplagere, kynikere eller psykopater som etter veterinærens stengetid lurer på hva det vil koste å få avlivet en rotte?

Er dere 11 år?

Det er da et høyst normalt spørsmål i en rekke situasjoner..

Rottefeller i borettslaget og musefeller på hytta må være utenkelig for dere, og dere er alle vegetarianere...

Helst buddhister også, siden et SPØRSMÅL fører til konspirasjonsteorier om hvilket monster av et menneske kan lure på pris.

Anonymous poster hash: 9294a...eb6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus - her var det mye spekulasjoner på et enkelt spørsmål.

Velkommen til dyreforumet! Jeg er her inne for underholdning et par ganger i året, og alt kan krangles om her inne. Dyrevenner er aggressive, forutinntatte, dømmende mennesker. :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen til dyreforumet! Jeg er her inne for underholdning et par ganger i året, og alt kan krangles om her inne. Dyrevenner er aggressive, forutinntatte, dømmende mennesker. :ler:

I know. Det er en grunn til at de går under navnet "Kjæledyrmafiaen".

Er glad i dyr selv jeg, altså, men tar ikke utgangspunkt i at alle andre er dyreplagere av den grunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Det er en grunn til at de går under navnet "Kjæledyrmafiaen".

Er glad i dyr selv jeg, altså, men tar ikke utgangspunkt i at alle andre er dyreplagere av den grunn.

Enig med deg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel om den er syk uten mulighet til bedring? For joda, da er avliving bedre enn mye annet. Og neida, man får ikke pepper for det, men her virker det ikke som om dyret til TS er syk akkurat.

Dessuten er det dyrlegen som informerer om dette om dyret har vært syk og til sjekk.

Om rotta til TS hadde vært sjuk og hos vetrinær, tror du ikke TS ville fått vite pris om avliving der?

Hvor i all verden får du det fra?

Anonymous poster hash: f94e7...132

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden får du det fra?

Anonymous poster hash: f94e7...132

Fordi jeg spørr om dyret er sykt og TS sier 'pass dine egne saker' ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...