Gå til innhold

Norske menn og asiatiske damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at de fleste vil ha en partner fra samme rase.

Men det er jo ikke alle som får det til, og da tar de tydeligvis det de får.

Rase? Når ble menneskeheten inndelt i raser? I følge denne artikkelen gjør mange feil når de bruker ordet rase. Kanskje etnisitet er et bedre ord?

http://raceandgenomics.ssrc.org/Lewontin/

Han skriver:

There has been an interesting dialectic between the notion of human races and the use of race as a general biological category. Historically, the concept of race was imported into biology, and not only the biology of the human species, from social practice. The consciousness that human beings come in distinct varieties led, in the history of biology, to the construction of “race” as a subgrouping within species. For a long time the category “race” was a standard taxonomic level. But the use of “race” in a general biological context then reinforced its application to humans. After all, lots of animal and plant species are divided into races, so why not Homo sapiens? Yet the classification of animal and plant species into named races was at all times an ill-defined and idiosyncratic practice. There was no clear criterion of what constituted a race of animals or plants that could be applied over species in general.

The growing realization in the middle of the twentieth century that most species had some genetic differentiation from local population to local population led finally to the abandonment in biology of any hope that a uniform criterion of race could be constructed. Yet biologists were loathe to abandon the idea of race entirely. In an attempt to hold on to the concept while make it objective and generalizable, Th. Dobzhansky, the leading biologist in the study of the genetics of natural populations, introduced the “geographical race,” which he defined as any population that differed genetically in any way from any other population of the species. But as genetics developed and it became possible to characterize the genetic differences between individuals and populations it became apparent, that every population of every species in fact differs genetically to some degree from every other population. Thus, every population is a separate “geographic race” and it was realized that nothing was added by the racial category. The consequence of this realization was the abandonment of “race” as a biological category during the last quarter of the twentieth century, an abandonment that spread into anthropology and human biology.

However, that abandonment was never complete in the case of the human species. There has been a constant pressure from social and political practice and the coincidence of racial, cultural and social class divisions reinforcing the social reality of race, to maintain “race” as a human classification. If it were admitted that the category of “race” is a purely social construct, however, it would have a weakened legitimacy. Thus, there have been repeated attempts to reassert the objective biological reality of human racial categories despite the evidence to the contrary.

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som liker asiatiske damer av en eller annen grunn og når man går på gaten vil man i stor grad se at mennene med ikke norsk/europeisk jente går for asiatiske, helst øst-asiatisk. Hvorfor er det egentlig slik?

Anonymous poster hash: 02e4c...6a5

Man vil ikke ha nordisk slafsefitte.

Anonymous poster hash: 0e4ef...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil ikke ha nordisk slafsefitte.

Anonymous poster hash: 0e4ef...cee

Og du er nordisk? De fleste vil nok ha norsk dame, men det er nok ikke helt enkelt alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er nordisk? De fleste vil nok ha norsk dame, men det er nok ikke helt enkelt alltid.

Er du også skribent/bruker på et spådomsforum?

Anonymous poster hash: 445dd...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel gjennomsnitts norsk mann på 41, trener hver dag, har et greit utseende (kvinner liker det de ser, virker det som), god jobb, ikke voldelig, ikke ølvom eller hentesveis, ei heller helsetrøye,har god selvtillitt, moderat alkoholforbruk, stort nettverk, og skal snart gifte meg med en 12 år yngre kvinne fra filippinene, til og med uten å ha vært gift tidiligere.

Hun har en relativt sterk utdannelse fra hjemlandet, vært au-pair i Norge, studert norsk siden vi møttes, og går ut i jobb her i Norge om noen måneder. Det å få jobbe, og kunne bidra i vårt samliv og bidra i familiens liv i hjemlandet med egne midler er viktig for henne, veldig viktig. Vi hadde klart oss uten.....

Hun er verken kjøpt eller bestillt på postordre...vi møttes helt tilfeldig, i dagslys, i Oslo sentrum, en vårdag...et romantisk møte, noe å tenke tilbake på, fortelle barna våre, ja...akkurat slik mange møtes... såfremt man ikke møtes på en sliten nattklubb da, halv- eller helfull, eller i en taxikø, med ostepølsa i baklomma og kebabånde...eller tenk...treffes på internett...(dette er snill ironi i motsetning til mye annet på KG).

Det at en norsk mann av mitt kaliber (her brukt i nøytral forstand) finner seg en kvinne av hennes kaliber (ditto) må få det til å vrenge seg i flere av mine meddebattanter, særlig kvinnene. For enkelte kvinner her på kvinneguiden så er det å banne i kirken, kan det virke som. Men, jeg gir de som sier at "noe må det være" rett. Det er jo en grunn til at nettopp min forlovede dro fra sitt trygge og familiære nettverk, rundt halve kloden til istappen her i Nord. Svaret er penger. Så traff vi hverandre, og så ble vi sammen...mer og mer...og nå føler hun en trygghet i tillegg.

Penger og trygghet...hvorhvidt man må sette et =-tegn i mellom får bli opp til den enkelte. Så til dere kvinner her på KG som sterkt misliker menn som meg....penger og trygghet er viktige begreper i det jeg og min elskede deler. Eller nødhjelp og kjærlighet...synonymer til de første. "Where you stand, depends on where you sit".

Det dere imidlertid ikke forstår, eller velger å se bort i fra, er at dere ikke nødvendigvis har patent på kjærlighetsbegrepet. Kan det tenkes at hvordan vi tenker kjærlighet også kan være kulturelt betinget? Vi var så heldige å være (og er) veldig forelsket, men jo mer vi snakker sammen om nettopp dette så var vi enige at vi var heldige å få oppleve det...det er ikke nødvendigvis vanlig i flerkulturelle samliv, og jeg er temmelig sikker på at en viktig grunn til at mange slike samliv ryker er at man ikke er på linje hva kjærligheten angår...hva den egentlig er. For en filippinsk kvinne, eller en afrikansk mann, kan trygghet være mye viktigere enn forelskelse. Det er dette mange av dere KG-kvinner krisebeiser med blåbleik farge. "tenk...hvilke motiver har nå disse golddiggerne"...fordi de ikke er forelsket, men ønsker trygghet, bedre kår for seg og sine, så blir det uetisk for dere, fordi det ikke føyer seg inn i den forelskelsen dere var så heldige å få oppleve i taxi-køen.

Mitt svar er at generelt sett, så kan slike forhold bare fungere hvis man forstår og aksepterer de kulturelle forskjellene. Så enkelt og vanskelig er det. Det handler om å forstår kjærlighet.

Jeg har etterhvert fått god innsikt i mange, mange slike forhold her på østlandet, og har sett mye positivt og negativt. Men jeg finner ikke noe enestående her som jeg ikke har sett i hel-norske forhold...kvinner som deltar, kvinner som ikke deltar. Menn som slår, menn som er snille. Kvinner og menn som er utro, som ikke passer sammen, eller som passer veldig godt sammen. Ingen forskjeller...borsett fra iveren etter å kritisere slike forhold, som er mye større enn å peke på "uhumskheter" i norske forhold. Men kanskje det blir litt eksotisk å drive med slikt...jeg mener, KG-kvinner, det står jo side opp og ned her på KG, i diverse forum, om hvordan dere har det. De samme problemene, men i en mer riktig kulturell form og dermed mer spiselig for dere. Med "dere" mener jeg altså ihuga "norsk mann - asiatisk kvinne" kritikere.

Ha en strålende og lykkelig kveld videre :-)

Ja,i slike tilfeller som det du skisserer her så er det ingenting galt med forholdet. Kjenner en fyr som er slik som deg, fant en dame og det var basert på kjærlighet selvom de fant hverandre på Filippinene. MEN hovedandelen av de norske mennene som finner seg asiatiske damer er ikke som deg.

Mange finner seg ei fordi de tror de er "all that"når de får høre hey baby av 30år yngre damer. Han jeg kjenner og dama hans kan bekrefte dette og mange av mennene er late,udugelige og har dårlig hygiene...de kjøper seg en ung dame som etter x antall år forsvinner....dette er det samme med 50år gamle kjerringer som finner seg gambiske menn på 25år,du ser vel selv hvor galt dette kan gå? Kjenner selv yngre damer som er med menn fra tunisia og gambia,men kjenner ikke og vil ikke kjenne 50åringer med 25åringer som "kjæreste".

Norske kvinner bryr seg ikke eller føler seg støtt av dette sånn generelt. Vi kan også stikke ned til et fattig land og kjøpe oss en sexmake..det de fleste normale kvinner er imot er gamle ekle griser som skal skaffe seg en tjenestepike og en sexdukke de vil benytte seg av. Det er kvalmende og nedverdigende og det er en typisk "hvit med penger kjøper brun uten penger"tankegang.

Kjærlighet mellom to personer er bra,men når "kjærlighet"betyr utnyttelse så er det ikke bra:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På`n igjen med asiatiske og norske menn...



Anonymous poster hash: c4cba...7cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle asiatiske som er det. Har 1 venn som har en asiatisk samboer, og de fant tonen med hverandre via jobben



Anonymous poster hash: c4cba...7cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at det har noe med at mannssjåvinistiske norske menn med stort og sårbart ego ser på asiatiske damer som underdanige, lite kravstore og lette å ha med å gjøre. Hvite mennesker har dessuten litt sånn holdning at folk av andre raser passer som slaver inkludert sexslaver. Anonymous poster hash: 06b6c...bd0

Point proven:-)

Det er det som er hovedfeilen. Man er hvit med penger og tror dermed man kan kjøpe seg alt og synes det er helt greit også. Tenk på alle de som kjøper seg god samvittighet ved å dra på prosjekter og "hjelpe"når de har 0 kompentanse til å hjelpe....de trenger sykepleiere,jordmødre,ingeniører,lærere osv,ikke en 17år gammel blondine fra Bergen som tar bilder av små svarte barn som hun kan legge ut på facebook og få likes av....

Litt off topic,men her har man et holdningsproblem bland oss hvite mennesker.

Som jeg har nevnt tidligere kjenner jeg bare folk i lykkelige forhold fra disse landene, men her er også poenget at aldersforskjellen ikke er for stor,den norske partneren oppfordrer den utenlandske til å lære språk/skaffe jobb osv,og de inngår kompromisser og forstår hverandres kultur. De respekterer hverandres skikker og væremåter.

Å hente seg en 25åring for at hun skal rydde hjemme hos deg og ligge med deg er meget,meget feil.

Vi norske kvinner kan lære noe fra feks Thai jentene. Være litt mer tradisjonelle. Og de kan lære noe av oss: ta vare på sin egen økonomi,ikke la mannen sitte på alle pengene slik at de er 100% avhengige av mannen....da kan det gå galt med tanke på utroskap/vold ol og null vei å komme seg unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,i slike tilfeller som det du skisserer her så er det ingenting galt med forholdet. Kjenner en fyr som er slik som deg, fant en dame og det var basert på kjærlighet selvom de fant hverandre på Filippinene. MEN hovedandelen av de norske mennene som finner seg asiatiske damer er ikke som deg.

Norske kvinner bryr seg ikke eller føler seg støtt av dette sånn generelt. Vi kan også stikke ned til et fattig land og kjøpe oss en sexmake..det de fleste normale kvinner er imot er gamle ekle griser som skal skaffe seg en tjenestepike og en sexdukke de vil benytte seg av. Det er kvalmende og nedverdigende og det er en typisk "hvit med penger kjøper brun uten penger"tankegang.

Hovedandelen er jo heller ikke gamle menn som kjøper damer som er så mye yngre. De fleste ønsker en kjæreste og det er derfor de begir seg ut på det. Sex tror jeg ikke er særlig viktig i denne sammenhengen. Det er rett og slett noen som har lyst på en livspartner, og det ser vi også på de fleste parene. Det er oftest vanlig aldersforskjell. Damene kommer i jobb, kanskje utdanning eller kurs og lever slik som norske kvinner.

Dette med "hvit kjøper brun" høres bare helt tullete ut. Han har lyst på noen å dele livet med, og vet at noen kunne tenkt seg det i et annet land. Derfor reiser han og de blir gift. Med sameie og hele pakka.

Endret av Halvor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som har nevnt noe om store aldersforskjeller så du kan spare deg. Anonymous poster hash: 78925...c7d

Er det noen som har nevnt at det er forbudt å bruke aldersforskjeller som eksempel? Og hvis du er litt oppegående så vet du at det er vanlig med store aldersforskjeller blandt sånne par. Er ikke sjeldent man ser gamlinger med små thaidamer på slep eller feite rynkete kjærringer med en ung svart stud som holder dem i hånda....ihvertfall ikke her i Oslo....så aldersforskjeller har noe å si på akkurat dette temaet ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedandelen er jo heller ikke gamle menn som kjøper damer som er så mye yngre. De fleste ønsker en kjæreste og det er derfor de begir seg ut på det. Sex tror jeg ikke er særlig viktig i denne sammenhengen. Det er rett og slett noen som har lyst på en livspartner, og det ser vi også de fleste parene. Det er oftest vanlig aldersforskjell. Damene kommer i jobb, utdanning og lever slik som norske kvinner.

Dette med "hvit kjøper brun" høres bare helt tullete ut. Han har lyst på noen å dele livet med, og vet at noen kunne tenkt seg det i et annet land. Derfor reiser han og de blir gift. Med sameie og hele pakka.

Så du synes ikke noe negativ at norske damer gjør det samme?

Har du vært i Nordland noen gang? Dra til feks Finnsnes du og se der....der ser du MANGE trygdede eldre menn med små asia jenter etter seg. MANGE....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes ikke noe negativ at norske damer gjør det samme?

Har du vært i Nordland noen gang? Dra til feks Finnsnes du og se der....der ser du MANGE trygdede eldre menn med små asia jenter etter seg. MANGE....

Jeg synes ikke noe negativt om norske damer som reiser til et land der de har mannsoverskudd, eks. Kina og får seg en mann. Når de ikke greidde å få noen her, nei. Jeg vet ikke noe om Nordland eller Finnmark, bor i Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke noe negativt om norske damer som reiser til et land der de har mannsoverskudd, eks. Kina og får seg en mann. Når de ikke greidde å få noen her, nei. Jeg vet ikke noe om Nordland eller Finnmark, bor i Bergen :)

Men synes du det er ok med 50åringer som henter seg menn fra Gambia og Tunisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du det er ok med 50åringer som henter seg menn fra Gambia og Tunisa?

Jeg tror ikke det blir noen problemer for andre enn de 50 år gamle kvinnene selv som oftest. Så det er ikke noe jeg vil anbefale noen 50 år gammel kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir noen problemer for andre enn de 50 år gamle kvinnene selv som oftest. Så det er ikke noe jeg vil anbefale noen 50 år gammel kvinne.

Hehe,ok da.

Nei,altså har ingenting imot slike forhold generelt,bare når det går på utnyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe,ok da.

Nei,altså har ingenting imot slike forhold generelt,bare når det går på utnyttelse.

Enig. Synes heller ikke det er riktig når du drar inn hudfarge i dette her. Ingen har lyst til å kjøpe noen som helst, men så er det slik at ei kvinne som kanskje er fattig har lyst å bli i lag med han. Og hvem som utnytter hvem, er en lang diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har alltid brukt de mulighetene de har.

Nå har vi Internett og folk kan møtes over hele kloden og det er ganske nytt. Konsekvensene ser vi. Det er ikke mest asiatiske jenter som kommer hit og gifter seg, jeg har hørt det er Russiske og østeuropeiske. Den Norske mannen løøøøøper fra Norske jenter. Redde seg den som kan !

Vi har bare sett den spede begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har alltid brukt de mulighetene de har.

Nå har vi Internett og folk kan møtes over hele kloden og det er ganske nytt. Konsekvensene ser vi. Det er ikke mest asiatiske jenter som kommer hit og gifter seg, jeg har hørt det er Russiske og østeuropeiske. Den Norske mannen løøøøøper fra Norske jenter. Redde seg den som kan !

Vi har bare sett den spede begynnelse.

Stakkars dattera di da, lest bloggen din ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har alltid brukt de mulighetene de har.

Nå har vi Internett og folk kan møtes over hele kloden og det er ganske nytt. Konsekvensene ser vi. Det er ikke mest asiatiske jenter som kommer hit og gifter seg, jeg har hørt det er Russiske og østeuropeiske. Den Norske mannen løøøøøper fra Norske jenter. Redde seg den som kan !

Vi har bare sett den spede begynnelse.

Ja,løøøøøøp dere og tro dere kan betale for evig kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...