Gå til innhold

Bedre nett?


Amanda28

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet inn i en leilighet i et nytt hus. De har trådløst nett i hele huset så vi har ikke trengt å installere noe selv. Nettet fungerer bra for meg. Men for sønnen min som liker å spille dataspill, var det ikke godt nok.

Vi har riks tv og det fulgte med en nettbro som jeg nå har skjønt at jeg må bruke for å få netflix på tv`en :-D

Denne nettbroen stakk gutten min av med og bruke i den bærbare maskinen sin, og da har spillingen fungert bra. Så hva gjør vi? kjøper en til nettbro? kan man bruke to eller blir nettet dårligere da? Eller er det noen annen måte min sønn kan få bedre nettilgang på? en dings vi kan bruke? kabel er jo uaktuelt siden routeren er i etasjen over oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med nettbro?



Anonymous poster hash: e51bd...b15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbro? Som i ethernetkabel?

Trådløst nett er ekstremt dårlig hvis du skal spille onlinespill. Kablet nett er selvfølgelig best da.

Dere kan fint ha flere kabler fra modemet, men streaming og spilling vil dra mest hastighet, fremfor det trådløse nettet. Men så trenger man ikke så mye hastighet for å surfe normalt



Anonymous poster hash: f7bf9...a24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette du har TS. Så skal ikke den kobles i noe pc, så jeg forstår ikke hva guttungen din har gjort.

Har du en trådløst router så skal det være mer enn bra nok, selvfølgelig så må pcen ha mulighet til å koble til den trådløse men hvis det er snakk om en laptop så har den mest sannsynlig det.

Hvis du føler du føler at linjen er for sakte, så sjekk om du kan få bestilt en raskere linje.

Selv så forstår jeg ikke hva ungen din snakker om. De fleste spill (online) krever ikke superrask internettlinje.

Men om han laster ned mye så forstår jeg at han kanskje synes at linjen er for sakte.

Det funker fint å spille online spill via trådløs internett. Var kanskje før at korte i pcen kanskje ikke var raskt nok.

Du får ta en test her, og si hva resultat du får.

Synes at ordet nettbro høres ut som en dårlig oversettelse av et engelsk ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fungerer bra med nettbro (wireless bridge), så er det nok heller det trådløse nettverkskortet/antennen i pcen som er flaskehalsen.

Løsning 1: En ekstra klient til nettbroen av samme type som er i bruk.

Løsning 2: Aksesspunkt som settes opp i bridge-mode (egentlig bare en ny nettbro) med den trådløse ruteren. Pc kobles til aksesspunkt.

Løsning 3: Eksternt nettverkskort til pc. Noe à la https://www.komplett.no/tp-link-tl-wn822n-11n-wireless-adapter/617287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette du har TS. Så skal ikke den kobles i noe pc, så jeg forstår ikke hva guttungen din har gjort.

Jeg tipper hun mener noe ala dette her. En form for adapter som gjør kabeltilkoblende dingser trådløse (dvs: Wifi <> Ethernet). Så den vil gå fint an å plugge i en vanlig pc. Rikstvboksen eller tv har vel kun ethernet tilkobling (kablet nettverk), så da trengs det en bridge her for å få kontakt med Netflix via ruteren (eller en alminnelig kabel, men det er litt mer jobb å legge opp).

Har du en trådløst router så skal det være mer enn bra nok, selvfølgelig så må pcen ha mulighet til å koble til den trådløse men hvis det er snakk om en laptop så har den mest sannsynlig det.

Hvis du føler du føler at linjen er for sakte, så sjekk om du kan få bestilt en raskere linje.

Selv så forstår jeg ikke hva ungen din snakker om. De fleste spill (online) krever ikke superrask internettlinje.

Men om han laster ned mye så forstår jeg at han kanskje synes at linjen er for sakte.

Det funker fint å spille online spill via trådløs internett. Var kanskje før at korte i pcen kanskje ikke var raskt nok.

Du får ta en test her, og si hva resultat du får.

Synes at ordet nettbro høres ut som en dårlig oversettelse av et engelsk ord.

Tipper det er ping (eller lag?) som er problemet med online spilling. Så det er nok slik likeasir er inne på, at det trådløse nettet ikke er helt optimalt for litt mer krevende bruk. Kanskje en nabo ligger på samme frekvens. Sannsynligvis har denne brigde-saken bedre antenne/sterkere signal, og da blir signalkvaliteten bedre >> lavere ping.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tipper det er ping (eller lag?) som er problemet med online spilling. Så det er nok slik likeasir er inne på, at det trådløse nettet ikke er helt optimalt for litt mer krevende bruk. Kanskje en nabo ligger på samme frekvens. Sannsynligvis har denne brigde-saken bedre antenne/sterkere signal, og da blir signalkvaliteten bedre >> lavere ping.

Jeg bruker trådløst og har ingen problemer med høy ping. Nå vet jeg ikke om det er store betongvegger imellom router og pcen til sønnen.

Du kommer med altfor lite info og den boksen du linker til har ikke noe med internett ditt å gjøre, for hvis jeg forstod bildet rett, så viderefører den signalet ifra din router/modem.

Denne kan kanskje forsterke signalet om det er svakt.

Du sier også at sønnen din har stukket av med nettbroen, om han har gjort det så antar jeg at han har flyttet den nærmere pcen sin. Da funker det kanskje å kjøpe en slik jeg linket til eller noe lignende. Å plassere den nærmere rommet hans.

Det er kanskje ikke dumt å finne ut hvor raskt internett dere har i huset og hva dere betaler for det.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker trådløst og har ingen problemer med høy ping. Nå vet jeg ikke om det er store betongvegger imellom router og pcen til sønnen.

Du kommer med altfor lite info og den boksen du linker til har ikke noe med internett ditt å gjøre, for hvis jeg forstod bildet rett, så viderefører den signalet ifra din router/modem.

Denne kan kanskje forsterke signalet om det er svakt.

Du sier også at sønnen din har stukket av med nettbroen, om han har gjort det så antar jeg at han har flyttet den nærmere pcen sin. Da funker det kanskje å kjøpe en slik jeg linket til eller noe lignende. Å plassere den nærmere rommet hans.

Det er kanskje ikke dumt å finne ut hvor raskt internett dere har i huset og hva dere betaler for det.

Takk for svar! Han har hatt den koblet til pc`en ja. Da ble visst nettet noe bedre. Nå har vi koblet den til boksen fra riks tv og da kan vi se på netflix/ få internett på tv. Vi betaler ikke internett selv. Vi leier 1. etasje i et hus og har fått koblet oss på deres nett. Som for mitt bruk, fungerer bra.

Men da kan jeg muligens kjøpe en slik som du har linket til da? og plassere den på hans rom. Den har ingenting å si får nettet til de over - at det blir dårligere? Jeg kan så lite om det her ;-)

Anonymous poster hash: 3ef62...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...