Gå til innhold

Alternativt program til Easycap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få Easycap til å fungere med Windows 7. Får bilde, men ikke lyd. Har prøvd utallige ting jeg har funnet tips om andre steder på nettet, men det virker ikke. Ser også flere steder at det kan være lurt å prøve et annet program. Har dere noen tips til andre gratisprogram jeg kan bruke?

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det som er problemet mitt. Alt ser ut til å skulle virke, men det kommer ikke noe lyd, eller den tar opp fra PC-ens mikrofon.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er andre apper?

Jeg vil ikke ha lyd fra PC-ens mikrofon, jeg vil ha lyd fra VHS-spilleren.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som vet om et program jeg kan bruke?

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det andre som har Easycap og har klart å få til lyd? Jeg har den varianten som skal ta opp lyd (ledningene er henholdsvid rød, hvit og gul), men i Ulead får jeg ikke velge noe annet enn PCens Realtek og da tar den altså opp hva jeg sier, ikke fra VHS-spilleren.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som noen har brukt driveren det linkes til her med hell (og noen uhell).

Generelt har vel ikke Easycap den aller beste driverstøtten under W7. Kjøp en noe mer vanlig merkevare neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg til lyd gjennom mikrofon-jacken, men det er svært dårlig kvalitet. Mye skurring, og man hører ikKe hva som blir sagt. Elkjøp (hvor jeg kjøpte den jævla Easycapen) gidder ikke hjelpe, og jeg holder på å bli sprø!

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg til lyd gjennom mikrofon-jacken, men det er svært dårlig kvalitet. Mye skurring, og man hører ikKe hva som blir sagt. Elkjøp (hvor jeg kjøpte den jævla Easycapen) gidder ikke hjelpe, og jeg holder på å bli sprø!

Anonymous poster hash: c77dc...465

Prøvde du med den driveren jeg linket til?

Elkjøp kan ikke gjøre stort når ikke produsenten ser ut til å ha lagd drivere for operativsystemet ditt. Selv måtte jeg skrape en fullt fungerende A4 skanner, siden det ikke fins Windows 7 drivere til den (og jeg lette ganske lenge).

Du kan kanskje bruke et eksternt lydkort (USB lydkort), og ta lyden via det. Men generelt er det større risiko for synkfeil om du gjør det slik (lyden blir liggende etter video eller vice versa). Dessuten koster det noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den driveren har jeg lastet ned. Men jeg får altså svært dårlig lyd.

Skjønner at det er lite de kan gjøre, men jeg synes det er irriterende at de påstår at den virker på laptop med Windows 7.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den driveren har jeg lastet ned. Men jeg får altså svært dårlig lyd.

Skjønner at det er lite de kan gjøre, men jeg synes det er irriterende at de påstår at den virker på laptop med Windows 7.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Høyreklikk på høyttaleren nede i høyre hjørne. Hva har du under innspillingsenheter/recording devices?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Realtek. Den eneste måten jeg får lyd er via mikrofon-jacken, men lyden er "fjern".

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun Realtek. Den eneste måten jeg får lyd er via mikrofon-jacken, men lyden er "fjern".

Anonymous poster hash: c77dc...465

Realtek, det er mikrofoninngangen går jeg ut ifra?

..du har krysset av for deaktiverte enheter?

Har du noen gule utropstegn under enhetsbehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realtek, det er mikrofoninngangen går jeg ut ifra? Ja.

..du har krysset av for deaktiverte enheter? Ingen deaktiverte enheter.

Har du noen gule utropstegn under enhetsbehandling? Nei.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke enheter har du under Lyd/Video/Spillkontrollere? (enhetsbehandling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke enheter har du under Lyd/Video/Spillkontrollere? (enhetsbehandling)

Easycap, Ati hdmi audio og High definition audio-enhet. Alle virker som de skal.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easycap, Ati hdmi audio og High definition audio-enhet. Alle virker som de skal.

Anonymous poster hash: c77dc...465

Da tror jeg vi har konstantert at den driveren ikke fungerer i det hele tatt for lyd-delen av Easycap (under windows 7 ihvertfall). Så da blir nok desverre løsningen enten ny videocapturedings, eller eksternt lydkort. Du kan prøve et triks til, men jeg har ingen anelse om det fungerer, innstallere driveren i "compatibility mode". Fikk du forresten med en CD med programvare til dingsen? Hvilke windowsversjoner var listet opp på innpakningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...