Gå til innhold

Trenger innspill: Nettbrett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde synkronisering mellom enhetene gikk lettere om alt var samme merke. Er i hvert fall det jeg har blitt fortalt. Men, da har jeg lært noe nytt i dag også :) Takk skal du ha !

Anonymous poster hash: 3c784...b49

Hehe, ikke noe problem.

Det er forresten ikke meningen å presse deg over på Sony sine produkter, det var helst for å vise deg at der finnes alternativer som er bedre enn Samsung sine :)

Lykke til med valget av nettbrett og mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for utfyllende svar !

Jeg føler at om jeg velger nettbrettet med kun Wifi tilkobling, så begrenser jeg mulighetene.

Anonymous poster hash: 3c784...b49

Du begrenser egentlig ikke mulighetene i det hele tatt. Det den ekstra tusenlappen går til er bekvemmeligheten du kan få ved å ha 3G innebygd i brettet. Du får akkurat samme funksjonalitet om du bruker mobilen som 3G modem, eller som noen nevner; kjøper en egen 3G ruter. Går du for ruterløsningen må du ha ett eget SIM kort i denne, tvillingSIM er ikke nødvendig, men noen foretrekker oversikten det gir å ha alt på samme abbonnemang.

Bruker du mobilen som modem trenger du ingen ekstra dingser, da du sannsynligvis likevel drar med deg mobilen. Det eneste som drar ned er kortere batteritid på mobilen siden ruterfunksjonen trekker mer strøm, og det at du må skru på funksjonen.

Når det gjelder synkronisering mellom de enkelte dingsene, stemmer det som 79kreps sier. Merket har ingen betydning. Så lenge alle dingsene er registrert på samme google konto, blir alt synkronisert og oppdatert helt av seg selv. Selv har jeg for øyeblikket registert to mobiler, ett nettbrett, og ett lesebrett på samme konto. Det funker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for ordens skyld: Samsung har eget synkroniseringsverktøy. Derfor har jeg kjøpt alt i Samsung, men (og det er et stort men) jeg tror jeg har brukt den synkroniseringen et par ganger siden jeg kjøpte alt. Det fungerer ikke sånn som jeg vil (altså med en permanent oppkobling der man kan flytte ting frem og tilbake akkurat som man vil). Jeg bruker heller Dropbox, Google eller lignende tjenester/apper for å ha ting på alle dingser samtidig. Noe vil jeg jo bare ha enten på brettet eller pc'en f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begrenser egentlig ikke mulighetene i det hele tatt. Det den ekstra tusenlappen går til er bekvemmeligheten du kan få ved å ha 3G innebygd i brettet. Du får akkurat samme funksjonalitet om du bruker mobilen som 3G modem, eller som noen nevner; kjøper en egen 3G ruter. Går du for ruterløsningen må du ha ett eget SIM kort i denne, tvillingSIM er ikke nødvendig, men noen foretrekker oversikten det gir å ha alt på samme abbonnemang.

Bruker du mobilen som modem trenger du ingen ekstra dingser, da du sannsynligvis likevel drar med deg mobilen. Det eneste som drar ned er kortere batteritid på mobilen siden ruterfunksjonen trekker mer strøm, og det at du må skru på funksjonen.

Når det gjelder synkronisering mellom de enkelte dingsene, stemmer det som 79kreps sier. Merket har ingen betydning. Så lenge alle dingsene er registrert på samme google konto, blir alt synkronisert og oppdatert helt av seg selv. Selv har jeg for øyeblikket registert to mobiler, ett nettbrett, og ett lesebrett på samme konto. Det funker helt greit.

Takk for din kommentar ! :)

Det du sier, og som også andre har nevnt, har mange gode poeng ! At det gjerne ikke er nødvendig nødvendig med den dyreste utgaven for kun å muligheten til å sette inn ekstra simkort. Det finnes jo andre løsninger om jeg absolutt må på nett med nettbrettet der det ikke finnes Wifi.

Anonymous poster hash: 3c784...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for ordens skyld: Samsung har eget synkroniseringsverktøy. Derfor har jeg kjøpt alt i Samsung, men (og det er et stort men) jeg tror jeg har brukt den synkroniseringen et par ganger siden jeg kjøpte alt. Det fungerer ikke sånn som jeg vil (altså med en permanent oppkobling der man kan flytte ting frem og tilbake akkurat som man vil). Jeg bruker heller Dropbox, Google eller lignende tjenester/apper for å ha ting på alle dingser samtidig. Noe vil jeg jo bare ha enten på brettet eller pc'en f.eks.

Takk for at du bidrar ! :)

Det er nok noe slikt jeg har hørt (uthevet skrift), i forhold til synkronisering av Samsung produkter. Er nok pga dette jeg er litt "opphengt" i at jeg vil ha Samsung også i nettbrett. Selv om det er kommet mange andre gode tips til andre nettbrett i denne tråden!

Stor stor takk til alle som har kommentert her ! Jeg har blitt mye klokere nå enn det jeg var for bare noen dager siden !

Anonymous poster hash: 3c784...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Samsung Galaxy note 10.1. 2014 edition nettbrett og er veldig fornøyd med det.

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMP6000ZKENEE/samsung-galaxy-note-10-1-wifi-32-gb-2014-sort?scid=EXT_SEM_GOOGLE_DSA&gclid=CJvF6s-atMMCFaXNcgodbyoA5Q

en stor fordel med dette brettet er at om du kjøper deg en chromecast og kobler til hdmi porten I tv så kan du se alt på nettbrettet direkte på tv da dette brettet ved siden av å kunne vise programmer som har chromecast også kan vise direkte det du har på din skjerm på ditt nettbrett.

Anonymous poster hash: 9a603...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Samsung Galaxy note 10.1. 2014 edition nettbrett og er veldig fornøyd med det.

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMP6000ZKENEE/samsung-galaxy-note-10-1-wifi-32-gb-2014-sort?scid=EXT_SEM_GOOGLE_DSA&gclid=CJvF6s-atMMCFaXNcgodbyoA5Q

en stor fordel med dette brettet er at om du kjøper deg en chromecast og kobler til hdmi porten I tv så kan du se alt på nettbrettet direkte på tv da dette brettet ved siden av å kunne vise programmer som har chromecast også kan vise direkte det du har på din skjerm på ditt nettbrett.

Anonymous poster hash: 9a603...fba

Så vidt jeg har skjønt funker det med de fleste så lenge du bruker google chrome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Samsung Galaxy note 10.1. 2014 edition nettbrett og er veldig fornøyd med det.

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMP6000ZKENEE/samsung-galaxy-note-10-1-wifi-32-gb-2014-sort?scid=EXT_SEM_GOOGLE_DSA&gclid=CJvF6s-atMMCFaXNcgodbyoA5Q

en stor fordel med dette brettet er at om du kjøper deg en chromecast og kobler til hdmi porten I tv så kan du se alt på nettbrettet direkte på tv da dette brettet ved siden av å kunne vise programmer som har chromecast også kan vise direkte det du har på din skjerm på ditt nettbrett.

Anonymous poster hash: 9a603...fba

Dette er ikke en funksjon i Samsung Note, men en funksjon på flere nettbrett grunnet hvordan chromecast fungerer.

Men min Xperia Z2, og Lg G Pad så kan dette gjøres uten bruk av chromecast, en speiler rett og slett bare bildet mot tv så lenge tv støtter det, noe de fleste nyere tver gjør. Dette fungerer selvsagt med andre nettbrett også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for ordens skyld: Samsung har eget synkroniseringsverktøy. Derfor har jeg kjøpt alt i Samsung, men (og det er et stort men) jeg tror jeg har brukt den synkroniseringen et par ganger siden jeg kjøpte alt. Det fungerer ikke sånn som jeg vil (altså med en permanent oppkobling der man kan flytte ting frem og tilbake akkurat som man vil). Jeg bruker heller Dropbox, Google eller lignende tjenester/apper for å ha ting på alle dingser samtidig. Noe vil jeg jo bare ha enten på brettet eller pc'en f.eks.

Da anbefaler jeg Airdroid. Der kan du gjøre dette. Bruker det jevnlig til å laste bilder/video frem og tilbake mellom smartmobil/nettbrett og pc. Samt backup av savegames i Minecraft selvsagt! :sjarmor:

(+ sende/lese SMS fra PCen, fjernstyre kamera på dingsene osv osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...