Gå til innhold

Løskatt la kattungene sine hos oss


Gjest dalieo

Anbefalte innlegg

Litt rotete tittel, men.. Jeg og kjæresten kom hjem igår til to kattunger i skapet på soverommet. Huset har vært tomt de siste dagene så vi går utifra at en løskatt har vært innom og lagt ungene sine der. Vi dro til veterinær for å hente morsmelkerstatning, for de pep helt grusomt, og vi tenkte de var sultne. Veterinæren sa at de mest sannsynlig var bare en uke gamle, for de hadde såvidt åpnet øynene.

Vi prøvde å mate dem, men de ville ikke ta fra flasken. Virket som de ikke forsto, og jeg og kjæresten ante ikke hva vi skulle gjøre. Har aldri hatt kattunger før. Vi satt vinduet åpent og håpet på at moren skulle komme og hente dem. Litt tidligere så vi nemlig en løskatt som tuslet utenfor huset som lignet helt på de to kattungene i pelsen.

Neste dag lå de to fortsatt å pep :( Vi så ikke mer til moren. Til slutt bestemte vi oss for å legge de to ungene i en pappeske på plenen der vi hadde sett moren, i håp om at hun kanskje torde å komme til dem da. Siden hun var en løskatt regnet vi med at hun var menneskesky, så kanskje hun ville komme når kattungene var alene, uten oss rundt.

Da vi sjekket på de senere var de døde :( Var helt forferdelig å se på. Har grått i hele dag, har så dårlig samvittighet. Føles ut som vi har drept de to stakkars kattungene..får helt vondt i meg av at vi satt dem ut alene. Kanskje de frøs ihjel. Skulle vi ikke ha satt dem ut på plenen? Og hvorfor kom ikke moren, jeg trodde morsinstinket var sterkt når barna er så små? Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men har bare så skrekkelig dårlig samvittighet for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkar. Fikk helt vondt av det. :klemmer:

Sikker på at ikke noen andre har lagt de der?:\

Uansett er det ikke din feil, og ut i fra alt dere gjorde så var ikke hensikten at de skulle dø- men ha det fint! Du ville jo ikke dem noe vondt, og det må du huske på! ÅÅåå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok være en katt som har kommet inn med dem - døren var låst, men vinduet på soverommet var litt åpent så en katt kunne ha hoppet inn. Men takk skal du ha :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...