Gå til innhold

DERE SOM HAR CAVALIER HUND! SE HER!


Gjest Gjest_camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*

Jeg vurderer å kjøpe en cavalier king charles spaniel hund.

men må spør om noe litt teit, lukter hundene veldig "hund"?

vet at pomeranian bl.a. ikke lukter hund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha:P det er så kjedelig når du ser at mange har lest innlegget men ingen svarer:P MEN, jeg har ikke peiling på denne rasen. Det er også helt lov å forlange at hunden ikke må lukte så mye hund, og ikke røyter så mye osv:P Jeg anbefaler "rasevelgeren" på canis.no ..

http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger....mid=126&s=9

Om du velger de med lite stell og allergivennlige osv, så får du mest sannsynlig en hund som ikke lukter:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cavaliereieren
Jeg vurderer å kjøpe en cavalier king charles spaniel hund.

men må spør om noe litt teit, lukter hundene veldig "hund"?

vet at pomeranian bl.a. ikke lukter hund....

Jeg har en Cavalier! og han lukter ikke hund-hund! Noe av det har vel med hans ukentlige badestell å gjøre:p altså, ikke alle hunder bades like ofte som min, men jeg lar han sove i sengen (og får ikke sove uten at han ligger å puster meg i kinnet;) og synes derfor det er viktig at han er ren! dessuten bades han etter turer hvor det har regnet - siden det ikke er noe deilig med våt hund lukt! og han bades etter turer der han blir veldig skitten! men stort sett hver helg bades han fast! Jeg bruker dogman sjampo fra fellesskjøpet og er veldig fornøyd med den! han er fin i pelsen, og tar nok ikke skade av regelmessig bading - siden noen vil kanskje synes at han bades vel ofte! har latt meg merke at han kan lukte litt "vondere" hvis han har stått og gått veldig lenge på grusen når han står i bånd ute, evt at det er litt slik møkklukt, men forsvinner igjen etter noen timer, eller såfall til dagen etter, eller det kan løses ved å vaske potene med en klut. - tror ikke pomeranian er helt luktfri selv om det sies så... siden den skal vel ikke bæres rundt hele tiden den heller! altså hunder lukter litt av naturen h*n trasker på utendørs, men det kan løses ved å gi dem tilstrekkelig stell!

- har klappet hunder som bades en gang i halvåret, og det er en feit pels som strengt tatt ikke lukter noe annet enn hund - stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke cavalier selv, men en annen korthåret rase. Min hund lukter ikke, selv om det går en måned eller to mellom badene (som det bør gjøre, spesielt om vinteren). Jeg tror det har litt med pelstype å gjøre, og hvilket for man bruker. Kjøper du billigfor på rema stinker både hunden og avføringa dens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cavaliereieren
Men å bade hunden en gang i uka er vel litt mye? Dyrlegen jeg bruker sa at det kan ødelegge fettlaget til hunden :sukk:

hei du! ja, jeg er klar over at det er litt mye, og jeg hadde i begynnelsen tenkt å bade min en gang i mnd som er hva som er, etter det jeg har lest, optimalt i forhold til det med fettlaget i pelsen.. men jeg bruker han som turhund i all slags vær og er ute mye med han hver eneste dag;), og etter ei uke er han rimelig skitten! dvs han bades strengt tatt etter behov! men jeg bruker nok en mild sjampo også, kjøpt for hunder som bades ofte. og i sommer da det ikke var så gjørmete der vi gikk, så badet han sjeldnere! så kanskje det er dumt å si at han bades en gang i uka, men heller snarere etter behov! men det er gjerne badinga skjer i helgene pga fri og andre turer enn ellers i uka - siden han er liten å går i gresset osv så blir han møkkete hele veien enn bare på bena. Og jeg er ekstremt hysterisk når det gjelder møkk innendørs! spesielt med tanke på at han sover i senga og i sofaen. ;)

det virker ikke som pelsen på min hund lider noe særlig av synlig karakter i allefall;)

(hund som bor i by, går turer langs asfalt bades vel mindre enn hunder som bor på landet og går turer i gjørme og sand;<)

og jeg gir ikke fôr fra matbutikk...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...