Gå til innhold

Tarot.


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tre mynter står vel for økonomisk tap/økonomiske problemer, hvis jeg ikke husker helt frem? Kommer vel også litt an på hvilken stokk du bruker.

Edit: Men det betyr kanskje heller økonomisk fremgang? Må innrømme jeg er bittelitt rusten på noen av kortene i lille arcana. ;)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

På nettet fann jeg dette, men det sier meg egentlig ingenting. "The card represents a critical element of the future. Three of Pentacles (Works): The commencement of business, commercial transactions, or employment. The constructive use of creative talents, and the expression of artistry in workmanship. Skill and labor turned to the crafting of things of value. Using the conventional as a medium for expressing the exceptional, in order to build something of great renown and glory."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på sammenhengen. Hvilken stokk bruker du? Hva har du spurt om, hvilket legg har du brukt og hvor i legget kom kortet frem? Alt slikt betyr mer enn en tilfeldig funnet spådom på nettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Det kommer helt an på sammenhengen. Hvilken stokk bruker du? Hva har du spurt om, hvilket legg har du brukt og hvor i legget kom kortet frem? Alt slikt betyr mer enn en tilfeldig funnet spådom på nettet. :)

Joda, men egentlig så lurte jeg på om man tenker på dette som et bra eller dårlig kort, Kortstokken er Colman Smith :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men egentlig så lurte jeg på om man tenker på dette som et bra eller dårlig kort, Kortstokken er Colman Smith :)

Du mener Raider Waite? Waite selv så på kortet som positivt, men kan bety bl.a. svakhet og andre mer negative egenskaper om man får det opp-ned i et legg.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Du mener Raider Waite? Waite selv så på kortet som positivt, men kan bety bl.a. svakhet og andre mer negative egenskaper om man får det opp-ned i et legg.

Ja, den moderne utgaven av Raider Waite. :) Kortet lå rett vei, og det var det siste av et legg på 3 kort, slik jeg ser det så er det siste kortet det viktigste i forhold til spørsmålet?!

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
SE på legget. De andre kortene.

Jeg lurer bare på hva du legger i det kortet skjønner du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Joda, men jeg er ikke en heks. ;) Mener du at du legger tre kort... hm. Vet ikke hva jeg skal si, er det tredje kortet det mest viktige? (når jeg har lagt tarot, har jeg bare brukt hovedkortene), men tror ikke tre betyr annet enn økt framgang?

Tar jeg feil, siden jeg bare bruker kort fra store arkana, dvs på sigøynermåten. Men jeg har vel ikke brukt tarot på hundre år, så er usikker.

Tror at når du bare bruker hovedkortene, og legger tre, så er alle kortene likestilte. Og at må tolke deretter.

Kanskje jeg skal kjøpe meg en ny tarot...

Noen som har anbefalinger, og hva er forskjellen?

Sukk, nå fikk jeg lyst til å legge kort, men kortene mine ble hos eksen...

Spår aldri annet enn dagen i dag. Spår ingen, før de sier seg villige, har aldri tatt betaling, men kanskje jeg burde..

Har lagt kortene på hylla, men legger du tre, kan jeg aldri tro at det siste kortet er svaret. Du må lese og tolke alle tre (har lagt tarot, men kun for meg selv som regel, inntil maset begynte og alle ville bli spådd...

Jeg kan ikke spå andre, dvs. vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Joda, men jeg er ikke en heks. ;) Mener du at du legger tre kort... hm. Vet ikke hva jeg skal si, er det tredje kortet det mest viktige? (når jeg har lagt tarot, har jeg bare brukt hovedkortene), men tror ikke tre betyr annet enn økt framgang?

Tar jeg feil, siden jeg bare bruker kort fra store arkana, dvs på sigøynermåten. Men jeg har vel ikke brukt tarot på hundre år, så er usikker.

Tror at når du bare bruker hovedkortene, og legger tre, så er alle kortene likestilte. Og at må tolke deretter.

Kanskje jeg skal kjøpe meg en ny tarot...

Noen som har anbefalinger, og hva er forskjellen?

Sukk, nå fikk jeg lyst til å legge kort, men kortene mine ble hos eksen...

Spår aldri annet enn dagen i dag. Spår ingen, før de sier seg villige, har aldri tatt betaling, men kanskje jeg burde..

Har lagt kortene på hylla, men legger du tre, kan jeg aldri tro at det siste kortet er svaret. Du må lese og tolke alle tre (har lagt tarot, men kun for meg selv som regel, inntil maset begynte og alle ville bli spådd...

Jeg kan ikke spå andre, dvs. vil ikke.

Heia :) De tre kortene står for fortid, nåtid og fremtid, så altså for det jeg lurte på var det siste viktigst for meg. Det var også det kortet jeg ikke helt klarte å tolke, de andre to var grei. Av en eller annen grunn har jeg vanskelig for å lage meg en oppfatning om det kortet.

Du sier økt fremgang, ja, det tror jeg nok at det kan være. :)

Tree fates - Tre legg, er litt artig, for man kan legge så mange mønster, altså spørre om så mye, for eksempel:

1. Fortid 2. Nåtid 3. Fremtid

1. Helse 2. Karriere 3. Kjærlighetsliv

1. Morgen 2. Ettermiddag 3. Kveld

1. Venner 2. Familie 3. Kolleger

... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den moderne utgaven av Raider Waite. :) Kortet lå rett vei, og det var det siste av et legg på 3 kort, slik jeg ser det så er det siste kortet det viktigste i forhold til spørsmålet?!

Det kommer an på hva posisjone det siste kortet er i. Siden det står for fremtid, så ville jeg tolke det som at du vil få materiell/økonomisk fremgang i fremtiden, kanskje som et utbytte etter en investering eller betaling for en jobb du har gjort.

vimselot: Du trenger ikke være heks for å bruke tarot, evt. hele tarotstokken. ;)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot
Heia :) De tre kortene står for fortid, nåtid og fremtid, så altså for det jeg lurte på var det siste viktigst for meg. Det var også det kortet jeg ikke helt klarte å tolke, de andre to var grei. Av en eller annen grunn har jeg vanskelig for å lage meg en oppfatning om det kortet.

Du sier økt fremgang, ja, det tror jeg nok at det kan være. :)

Tree fates - Tre legg, er litt artig, for man kan legge så mange mønster, altså spørre om så mye, for eksempel:

1. Fortid 2. Nåtid 3. Fremtid

1. Helse 2. Karriere 3. Kjærlighetsliv

1. Morgen 2. Ettermiddag 3. Kveld

1. Venner 2. Familie 3. Kolleger

... :)

Ja man kan, men jeg spør ikke om slike ting. Men andre har spurt meg om jeg ikke kan legge kort. Jeg har veldig stor respekt for å råde andre, men fortid nåtid framtid er bare noe jeg la for meg selv...jeg synes tarot osv kan bli vel meget...

Hva mener du om å sitte foran ett speil og se på deg selv? Tenne stearinlys... Og når du har gjort det lenge nok, blir man usynlig? ja, mener det ikke litt ... jg mener, hva er vitsen?

Henter det ikke ut fra det blå, men fra en working som jeg meldte meg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolker kortet som at det står for arbeid, og det å lære seg nye ting, feks være lærling, begynne i en ny jobb osv. Så det kan vise til at du må jobbe hardt, men samtidig er det ett klart mål med denne jobben, og man vil som regel få noe igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Takk for svar alle :)

Jeg skal forklare hva jeg la for. Min bestemor er veldig syk, hun har hatt en stor operasjon (utlagt tarm), operasjonen er vellykket, og om hun bare kommer seg nå så blir hun bra. En slik operasjon er tung for et gammelt menneske, jeg har besøkt henne hver dag og hun har vært nesten hinsides. Så de tre kortene jeg la var 1. Magikern, 2. De elskende og 3. Mynt 3.

I dag når jeg kom for å besøke henne ble jeg virkelig redd, hun hadde flyttet rom og lå med surstoffmaske. Nei nå går det helt galt tenkte jeg og kjente at hjertet sank helt ned i kjelleren. Jeg ser på sykepleieren og sier "Hva skjer?", hun smiler til meg og sier at dette ikke var så ille. Hun var mye friskere i dag og hadde til og med sittet litt på sengekanten tidligere. Jeg så også på henne at hun var mye bedre, hun hadde fått litt farge i kinnene, jeg fikk ikke noe særlig kontakt, men bedre det var hun :) Så kanskje mynt 3 er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest vimselot

Hm, jeg er blitt skremt vekk pga venners mas om å spå som om jeg er et orakel, og fordi jeg har "sett"...

Mente tarot f.eks. var for å ha det litt gøy, men når alle begynte å mase på meg, sluttet jeg å lese i kort.

Tall 3 i lille arkana, betyr vel at du vinner i lotto eller får lønnsforhøyelse, ts...

Hva veit vel lille jeg. Om du får det i morgen, trolig ikke, men vet ikke hva du spurte om. Det vet du.

:)

Ingen andre har noe med det, ser at du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...