Gå til innhold

Hvordan kan mennesker tro på en Gud


Gjest Eugene Onegin

Anbefalte innlegg

Denne såkalte Gud er jo med i religion, så da må vel denne såkalte Gud skrives om her inne på religion

Men det er diskusjon man gjerne vil ha på debattforumet religion. Snikk-snakk passer bedre på snikk-snakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lever i 2007 burde ikke mennesker nå forstå at det ikke finnes noen Gud.

Vi lever jo ikke i middelalderen lenger. Nå synes jeg det er på tide at menneskene våkner opp. Og forstår at Gud ikke finnes. Det er jo bare folk totalt uten utannding og sosiale muligheter som tror at det finnes noen Gud bare fordi de ikke har noe annet og klenge seg til.

Kanskje på tide at folk forstår at Gud ikke eksisterer

Så lenge mennesker tror på Gud, i en eller annen form, så eksisterer det. Akkurat som hvis noen, selv om det bare er ett menneske på hele jorden, tror på de gamle egyptiske gudene.

Det som finnes i menneskers bevissthet ekisterer. Det mennesker tror på eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin Hood

Det som finnes i menneskers bevissthet ekisterer. Det mennesker tror på eksisterer.

Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2007 burde ikke mennesker nå forstå at det ikke finnes noen Gud.

Vi lever jo ikke i middelalderen lenger. Nå synes jeg det er på tide at menneskene våkner opp. Og forstår at Gud ikke finnes. Det er jo bare folk totalt uten utannding og sosiale muligheter som tror at det finnes noen Gud bare fordi de ikke har noe annet og klenge seg til.

Kanskje på tide at folk forstår at Gud ikke eksisterer

Det du skriver her vitner om at du ikke har noen som helst kjennskap til hvem de kristne er, og det vitner om en eremitt som har vært inne stengt i sin hule siden middelalderen.

Ifølge deg så har vi i dag en hel masse advokater, lærere, leger, overleger, Industriledere, skipsredere og endog en tidligere statsminister, som altså ifølge deg, er totalt uten utdanning.

Sannelig lever vi i en farlig verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eugene Onegin
Får en følesle av bitterhet her jeg.....  :Nikke:

At jeg har rett er ikke bitterhet det er naivitet fra deres side som ikke tror meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
Det du skriver her vitner om at du ikke har noen som helst kjennskap til hvem de kristne er, og det vitner om en eremitt som har vært inne stengt i sin hule siden middelalderen.

Ifølge deg så har vi i dag en hel masse advokater, lærere, leger, overleger, Industriledere, skipsredere og endog en tidligere statsminister, som altså ifølge deg, er totalt uten utdanning.

Sannelig lever vi i en farlig verden.

Det har aldri vært en middelalder dette er bare løgn fra ende til ende. En ny løgn fra de kristne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må dere lese emnetitlen,Jeg klarte å tolke det som veiledning til å tro på en gud :overrasket: , gidder du å forandre det der.

vitsen å være så stae?

dere som konkluderer at gud ikke finnes kan like godt tie, velkommen tilbake når dere har bevis, å ha tro på noe er oppfattet som den mest dominante affære, sier du imot med flere stae meninger ber jeg deg forklare.

greit at ditt lille sosiale samfunn ikke tror,men for all del ta med verden som sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lettere å tro at Gud finnes, enn at Han ikke gjør det.

Jeg synes det er vanskelig å tro at vi alle kommer fra et stort krasj i universet, og at vi som mennesker ikke har noen mening og ikke noe mål.

Ja, jeg finner det faktisk mer sannsynlig at Gud har skapt oss.

Forresten, har du lest "Kabalmysteriet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
Jeg synes det er lettere å tro at Gud finnes, enn at Han ikke gjør det.

Jeg synes det er vanskelig å tro at vi alle kommer fra et stort krasj i universet, og at vi som mennesker ikke har noen mening og ikke noe mål.

Ja, jeg finner det faktisk mer sannsynlig at Gud har skapt oss.

Forresten, har du lest "Kabalmysteriet"?

nei jeg har ikke lest kabalmysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heh, hei Eugene Onegin står til?

vil du preike dine tolkninger?

ganske ironisk at medlem nr ditt er 16.666 :klappe::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matsui
Jeg synes det er lettere å tro at Gud finnes, enn at Han ikke gjør det.

Jeg synes det er vanskelig å tro at vi alle kommer fra et stort krasj i universet, og at vi som mennesker ikke har noen mening og ikke noe mål.

Ja, jeg finner det faktisk mer sannsynlig at Gud har skapt oss.

Forresten, har du lest "Kabalmysteriet"?

Carl Sagan er en fyr jeg elsker å sitere:

"It is far better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring."

Siden han sier det så mye bedre enn jeg kan, så legger jeg igjen noen linker i stedet:

We Crave Privilege

Pale Blue Dot

Endret av Matsui
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!

Jeg er både utdannet og ellers ganske normal, men et liv uten en levende Gud og en levende Jesus er faktisk for kjedelig. Du aner ikke hva du går glipp av! Men jeg vil be for deg. Den opptimale lykke og fred er hva du kan oppleve hvis du selv vil. Men vi fikk fri vilje, så det er opp til deg! Bare husk at ingen kommer til faderen uten gjennom Jesus, verdens frelser. Er det ikke verd et forsøk?

Jeg tror uten tvil på en kreativ skaper. Hvordan skulle jeg ellers kunne beundre alt det fine som naturen har å by på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Matsui

Stakkars deg!

Jeg er både utdannet og ellers ganske normal, men et liv uten en levende Gud og en levende Jesus er faktisk for kjedelig. Du aner ikke hva du går glipp av! Men jeg vil be for deg. Den opptimale lykke og fred er hva du kan oppleve hvis du selv vil. Men vi fikk fri vilje, så det er opp til deg! Bare husk at ingen kommer til faderen uten gjennom Jesus, verdens frelser. Er det ikke verd et forsøk?   

Jeg tror uten tvil på en kreativ skaper. Hvordan skulle jeg ellers kunne beundre alt det fine som naturen har å by på?

Stakkars HVEM?!

Tror du virkelig at livet mitt er noe fattigere som ateist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!

Jeg er både utdannet og ellers ganske normal, men et liv uten en levende Gud og en levende Jesus er faktisk for kjedelig. Du aner ikke hva du går glipp av! Men jeg vil be for deg. Den opptimale lykke og fred er hva du kan oppleve hvis du selv vil. Men vi fikk fri vilje, så det er opp til deg! Bare husk at ingen kommer til faderen uten gjennom Jesus, verdens frelser. Er det ikke verd et forsøk?   

Som tidligere troende så undrer jeg litt over hvordan du ville stilt meg det samme spørsmålet, men du skal få slippe å svare på det :)

Jeg tror uten tvil på en kreativ skaper. Hvordan skulle jeg ellers kunne beundre alt det fine som naturen har å by på?

Besøk en grotte så finner du fort ut hvordan du kan beundre hvor nydelig noe er selv uten en kreativ skaper. Lær om hvordan de dannes og du synes gjerne grottene er enda mer fantastisk. Som en analogi så kan man jo heller si at en magisk mann skapte grottene, du kan fortsatt beundre "skaperverket" men det blir jo ikke noe mer beundringsverdig av å si at en magisk mann skapte dem enn å lære om hvordan grottene dannes. Heller motsatt ville nå jeg hevde.

Evolusjon forklarer deg hvorfor naturen er som den er, samt hvorfor den kan virke designet. Evolusjon forklarer deg også hvorfor naturen på mange områder ikke er så fullkomment som et designet skaperverk skulle tilsi.

Les mer her:

http://evolution.berkeley.edu/

http://www.talkorigins.org/

http://www.drzach.net/index.html/

Før du eventuelt får abstinenser; evolusjon benekter ingen gud, bestemte tolkninger av religiøse skrifter benekter evolusjon. De fleste troende aksepterer evolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Jeg tror uten tvil på en kreativ skaper. Hvordan skulle jeg ellers kunne beundre alt det fine som naturen har å by på?

Er man nysgjerrig så vil man lett beundre alt mulig. Det har ikke en dritt med religion å gjøre.

Klarer du ikke å stole på dine egne følelser siden du trenger en skaper for å kunne beundre ting ?

Endret av Nedfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Så lenge mennesker tror på Gud, i en eller annen form, så eksisterer det. Akkurat som hvis noen, selv om det bare er ett menneske på hele jorden, tror på de gamle egyptiske gudene.

Det som finnes i menneskers bevissthet ekisterer. Det mennesker tror på eksisterer.

Ok, hvis jeg tror Elvis lever, fins han da ? Eller blir jeg bare hentet av menn i hvite frakker ?

Hva om vi byttet ut Elvis med.. tja.. skal vi si Jesus ? Hva da ? Kanskje jeg blir beskyttet av det store antallet galninger som tror akkurat det samme ? Kanskje de ikke tror jeg er gal da ?

Bør egentlig antallet ha noe å si ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...