Gå til innhold

Hvem kommer til himmelen?


Anbefalte innlegg

Leste et sted (fra en sekt mange vil betegne som ekstrem kristen) at mange kristne som er sikre på at de kommer til himmelen ikke kommer dit. Hva tenker dere om det? Kommer alle troende til himmelen? Hvor går grensa? Er det utenkelig at deres nærmeste (troende) kommer til helvete fordi de er bedre enn andre? Er det noen gode mennesker dere mener ikke kommer dit eller fortjener det fordi de legger mindre vekt på tro enn dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

alle uansett religion. filsofi. politisk påvirking. Rase og kjønn kommer til himmelen. vist Gud elsker alle som de kristne sier han gjør så sender han ikke noen til helvete bare fordi de ikke er kristne.

så om Gud er kjærlighet så kommer alle til himmelen uansett. så noen grense finnes ikke. Og gjør det det så er jo ikke Gud kjærlighet men en sadist som sender alle som ikke er kristne i evig pine. Om man skal tro på det de kristne sier så på en måte sparker de seg i ræva når de sier Gud er kjærlighet men sender alle som ikke tror på det de kristne gjør til helvete.

Men nå tror jo ikke jeg på det som kristne gjør siden jeg tror på Karma og reinkarnasjon så jeg har jo et helt annet syn på dette en hva kristne har

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted (fra en sekt mange vil betegne som ekstrem kristen) at mange kristne som er sikre på at de kommer til himmelen ikke kommer dit. Hva tenker dere om det? Kommer alle troende til himmelen? Hvor går grensa? Er det utenkelig at deres nærmeste (troende) kommer til helvete fordi de er bedre enn andre? Er det noen gode mennesker dere mener ikke kommer dit eller fortjener det fordi de legger mindre vekt på tro enn dere selv?

Les Det Nye Testamentet i Bibelen, så får du det rette svar på disse spørsmålene.

En kan lett bli forvirret av å lytte til alle de forskjellige meningene som finnes blant de forskjellige religioner og menigheter. Så det beste er altså å lese det, og bedømme det selv.

Dette fordi det er så mange som leser og tror bare det som passer seg selv, selv om dette står i klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Dette fordi det er så mange som leser og tror bare det som passer seg selv, selv om dette står i klartekst.

Alle mennesker leser bibelen eller andre skrifter og tolker det som passer seg selv best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker leser bibelen eller andre skrifter og tolker det som passer seg selv best

Her tar du feil.

De fleste kristne jeg har hørt, truffet, og lest om, de tolker ikke Bibelen etter sitt eget behov, men prøver etter beste evne å leve opp til det som står der.

Mesteparten i Bibelen kan ikke tolkes, men stå klart og greit forklart.

Men det er tydelig at dette ikke passer alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Her tar du feil.

De fleste kristne jeg har hørt, truffet, og lest om, de tolker ikke Bibelen etter sitt eget behov, men prøver etter beste evne å leve opp til det som står der.

Mesteparten i Bibelen kan ikke tolkes, men stå klart  og greit forklart.

Men det er tydelig at dette ikke passer alle.

jeg tar feil....dette er et typisk utsang fra konservative eller fanatiske religøse.

har det noen gang slått deg at du har feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tar feil....dette er et typisk utsang fra konservative eller fanatiske religøse.

har det noen gang slått deg at du har feil ?

Hvor er det du mener jeg har feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Hvor er det du mener jeg har feil her?

Har det noen gang slått deg at du tar feil ?:

dette spørsmålet vil jeg gjenta til du svarer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noen gang slått deg at du tar feil ?:

dette spørsmålet vil jeg gjenta til du svarer på det.

Ifølge min kone så tar jeg ofte feil, selv om jeg ikke er så bastant i mine uttalelser som jeg ofte ser at du er.

Jo da, jeg kan nok også ta feil, men ikke i min siste uttalelse om kristne. Der fortalte jeg bare det jeg vet.

Men nå synes jeg du bør begrunne ditt utsagn om at alle leser og tolker Bibelen og andre skrifter som det passer seg best. Og din påstand om at alle kommer til den himmelen som du tydeligvis ikke tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Jo da, jeg kan nok også ta feil, men ikke i min siste uttalelse om kristne. Der fortalte jeg bare det jeg vet.

og andre skrifter som det passer seg best. Og din påstand om at alle kommer til den himmelen som du tydeligvis ikke tror på.

At du sier du vet. Betyr ikke at du har rett.

jeg mener du tok feil i det du skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du sier du vet. Betyr ikke at du har rett.

jeg mener du tok feil i det du skrev

Det er greit nok at du vil kverulere, men du kan gjerne fortelle meg hva jeg har tatt feil i.

Vanskelig spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Her tar du feil.

De fleste kristne jeg har hørt, truffet, og lest om, de tolker ikke Bibelen etter sitt eget behov, men prøver etter beste evne å leve opp til det som står der.

Mesteparten i Bibelen kan ikke tolkes, men stå klart  og greit forklart.

Men det er tydelig at dette ikke passer alle.

her mener jeg du tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her mener jeg du tar feil

Har du snakket med alle de kristne jeg har hørt, truffet og snakket med og lest om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese
Har du snakket med alle de kristne jeg har hørt, truffet og snakket med og lest om?

Vel de du har hørt om,,,snakket om lest om de tar også feil. Så å si alle kristne tar feil. Faktisk så tar alle religiøse mennesker feil i sine tolkninger uansett religion. Ingen mennesker vet svaret bare Gud og alle de som er helt åndelig utviklet vet sannheten., Mennesker kan tro de vet men sannheten er at vi vet ikke en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Hvem som kommer til himmelen?

Ingen kommer til himmelen!

Altså man kommer kanskje et annet sted etter døden, men himmelen - nei det tror jeg ikke!

Sitte på en sky og dingle med beina har jeg ingen tro på!

Dette må forklares kort og sakelig før jeg (og sikkert flere med meg) tror det!

Jeg sa KORT og SAKELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Hvem som kommer til himmelen?

Ingen kommer til himmelen!

Altså man kommer kanskje et annet sted etter døden, men himmelen - nei det tror jeg ikke!

Sitte på en sky og dingle med beina har jeg ingen tro på!

Dette må forklares kort og sakelig før jeg (og sikkert flere med meg)  tror det!

Jeg sa KORT og SAKELIG!

himmelen er en metafor for den åndelige verden hvor man kommer etter døden ( om det er noe etter døden ). Ingen religioner tror at man sitter på en sky. dette er også en metafor.

Men om jeg skal begynne og skrive om dette så vil jeg skrive så mye og jeg gidder ikke begynne på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel de du har hørt om,,,snakket om lest om de tar også feil. Så å si alle kristne tar feil. Faktisk så tar alle religiøse mennesker feil i sine tolkninger  uansett religion. Ingen mennesker vet svaret bare Gud og alle de som er helt åndelig utviklet vet sannheten., Mennesker kan tro de vet men sannheten er at vi vet ikke en dritt.

Siden alle tar feil, hva kan da årsaken være til at du ikke tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle eksistere en "himmel" og en "gud" slik mange velger å se det, så tror jeg alle kommer dit, bortsett fra de som er så selvrettferdige og arrogante at de dømmer andre, og sier at de ikke har en plass og i "himmelen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Siden alle tar feil, hva kan da årsaken være til at du ikke tar feil?

jeg tar like feil som alle andre. Alt jeg har er teorier slik alle troende har. Er de rett det tviler jeg på så jeg har ikke mer rett en deg og du har ikke mer rett en meg.

uansett så sa jeg aldri at jeg hadde rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig INGEN som kommer til himmelen. ALLE havner jo i helvete!

Ettersom de fleste seriøse religioner har et postulat om at den som ikke tror på deres gud havner i helvete, og det ikke er mulig å tilhøre flere enn en religion, så er det jo innlysende at du havner i helvete :)

Videre kan jeg jo påpeke at det du betegner som "himmelen" like gjerne kan være et "helvete" for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...