Gå til innhold

gud har tatt fra meg gutten min...


Gjest lunablair

Anbefalte innlegg

Gjest lunablair
Dette stemmer ikke altså. Bare så dere vet det. Ja det er mye regler i JV, men du kan altså finne deg noen utenfra. Hvor bra det går, er vel en annen ting.

En :klem: til trådstarter.

Det er det jeg har hørt også, at man KAN finne seg noen utenfra (hvis ikke hadde det vel uaktuelt for han å treffe meg i utgangspunktet), men at det ikke er så populært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

:grine:

jeg savner han sånn! Vil bare være sammen med han igjen... det har gått så langt at jeg seriøst vurderer å bli JV jeg også :overrasket:  det sjokkerer meg at jeg i det hele tatt tenker tanken! Vet ikke hva jeg skal gjøre! :grine:

Seriøst? Vurderer du å bli med i JV? tror du at du virkelig vil trives med det valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

hold deg unna JV. Har personlige efaringer fra det det er galskap du bude få sønnen ut derfra. De er sprø helle gjengen.

Problemet er at de hjernevasker folk så grundig at når de ført har deg er det vanskelig og komme seg vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg unna JV. Har personlige efaringer fra det det er galskap du bude få sønnen ut derfra. De er sprø helle gjengen.

Problemet er at de hjernevasker folk så grundig at når de ført har deg er det vanskelig og komme seg vekk

Det er ikke sønnen...! Det er kjæresten. TS hadde kjæreste som var og er med i JV. Han har etter hva jeg har forstått vært i JV hele livet og familien hans er med der. Problemet er ikke at JV har snappet ham opp og vekk fra TS. Med religionen har kommet i mellom dem da TS ikke er i JV og heller ikke er religiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trist fordi religion har kommet mellom meg og han jeg er glad i.. jeg er ikke-religiøs og han er jehovas vitne, så det var vel dødsdømt helt fra starten..men nå er det hvertfall helt over og jeg syns det er så ufattelig trist :grine: det virker så meningsløst at to som er så glade i hverandre og som har det så fint sammen skal skilles av noe sånt..

vet ikke hva jeg vil med denne posten, måtte bare få det ut...

Jeg synes overskriften din er noe underlig. Hvis du mener at det er Gud som har tatt fra deg gutten du var glad i, da tror du tydeligvis på den samme Gud som denne gutten. Så hva er da problemet?

Men hvis du ikke tror på denne Gud, da tror du heller ikke at det er han som har tatt ham fra deg. Da er det menneskene rundt ham, hvis det da ikke er du som har tatt avstand fra ham på grunn av hans tro.

Men det er vanskelig å forstå hva slags gud disse folkene tror på, for de tror ikke slik det står i Bibelen, selv om de studerer denne kanskje mer enn de fleste.

Men Bibelundervisningen deres er styrt av lederne, så da er det ikke lov å tenke selv, slik at en kan argumentere ut fra egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest runehera

JV er ei sekt! dei trur at gode gjerninger fører fram til himmelen, noko som ikkje er bra i det heile tatt! er kun Jesus som er veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Det er ikke sønnen...! Det er kjæresten. TS hadde kjæreste som var og er med i JV. Han har etter hva jeg har forstått vært i JV hele livet og familien hans er med der. Problemet er ikke at JV har snappet ham opp og vekk fra TS. Med religionen har kommet i mellom dem da TS ikke er i JV og heller ikke er religiøs.

Å da misforsto vist jeg helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
Seriøst? Vurderer du å bli med i JV? tror du at du virkelig vil trives med det valget?

nei, jeg tror nok ikke det..men hvis det er det som må til så vil jeg vurdere det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
Jeg synes overskriften din er noe underlig. Hvis du mener at det er Gud som har tatt fra deg gutten du var glad i, da tror du tydeligvis på den samme Gud som denne gutten. Så hva er da problemet?

Men hvis du ikke tror på denne Gud, da tror du heller ikke at det er han som har tatt ham fra deg. Da er det menneskene rundt ham, hvis det da ikke er du som har tatt avstand fra ham på grunn av hans tro.

Men det er vanskelig å forstå hva slags gud disse folkene tror på, for de tror ikke slik det står i Bibelen, selv om de studerer denne kanskje mer enn de fleste.

Men Bibelundervisningen deres er styrt av lederne, så da er det ikke lov å tenke selv, slik at en kan argumentere ut fra egne meninger.

"Disse folkene" tror på den samme gud som alle andre, hele poenget er jo at det kun finnes én gud...

Når det gjelder overskriften min: jeg føler det sånn. Det er ikke sånn at f.eks familien eller menigheten hans har sagt "du får ikke lov" eller truet han på noen måte (så vidt jeg vet i hvertfall). Men ved å være med meg føler han at han setter religionen til side, han føler han gjør noe han ikke "får lov til" av gud (merk deg at jeg skriver gud med liten g). En gud jeg ikke tror på, nei, men det gjør den ikke noe mindre virkelig for gutten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
JV er ei sekt! dei trur at gode gjerninger fører fram til himmelen, noko som ikkje er bra i det heile tatt! er kun Jesus som er veien!

med fare for å høres litt fjortis ut: whatever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

"Disse folkene" tror på den samme gud som alle andre, hele poenget er jo at det kun finnes én gud...

det finnes EIN sann Gud, men det finst også ein satan med sine avguder. ein frelst kristen og ein muslim er skapt av denne EINE Guden, men det betyr ikkje at dei TILBER denne eine Guden. det er STOR forskjell på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Disse folkene" tror på den samme gud som alle andre, hele poenget er jo at det kun finnes én gud...

Når det gjelder overskriften min: jeg føler det sånn. Det er ikke sånn at f.eks familien eller menigheten hans har sagt "du får ikke lov" eller truet han på noen måte (så vidt jeg vet i hvertfall). Men ved å være med meg føler han at han setter religionen til side, han føler han gjør noe han ikke "får lov til" av gud (merk deg at jeg skriver gud med liten g). En gud jeg ikke tror på, nei, men det gjør den ikke noe mindre virkelig for gutten min?

Ok, da forstår jeg hva du mener. Beklager om du tolket mitt uttrykk av "disse folkene" negativt. Det var ikke slik ment. Det finnes mange bra mennesker blant Jehovas Vitner, jeg har selv hatt en til svoger. Men at de lar noen lede seg i hva og hvordan de skal lese og forstå Bibelen, slik at det ikke er rom for egne synspunkter, det forstår jeg ikke at de godtar. Jeg synes at det mangler frihet blant JVs. medlemmer. Du bør nok grundig undersøke hvordan forholdene virkelig er, før du gir deg med dem som medlem.

De har ikke min anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lunablair
Ok, da forstår jeg hva du mener. Beklager om du tolket mitt uttrykk av "disse folkene" negativt. Det var ikke slik ment. Det finnes mange bra mennesker blant Jehovas Vitner, jeg har selv hatt en til svoger. Men at de lar noen lede seg i hva og hvordan de skal lese og forstå Bibelen, slik at det ikke er rom for egne synspunkter, det forstår jeg ikke at de godtar. Jeg synes at det mangler frihet blant JVs. medlemmer. Du bør nok grundig undersøke hvordan forholdene virkelig er, før du gir deg med dem som medlem.

De har ikke min anbefaling.

:)

de har ikke min anbefaling heller...det er nok ganske uaktuelt egentlig, er bare så utrolig frustrert :tristbla:

jeg tror faktisk ikke han VIL at jeg skal bli medlem uansett. Og det forvirrer meg. Jeg tror kanskje han tviler, men det vil han nok aldri innrømme. Kan ikke skjønne hvordan kunne være med meg så lenge hvis han hadde det sånn som han sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 måneder senere...
Gjest Bellatrix

Jeg tror at forhold mellom en JV-er og en ikke JVer kan være problematisk så da var det kanskje til det beste at det ble slutt. Da kan han finne seg en kjæreste som deler hasn tro og du kan finne deg en som ikke tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Tulletråd? Kanskje ikke, men jeg kjenner og prater med Jehovas vitner, ikke for at jeg har fulgt dem, men pga at noen har blitt det...

De drikker vin, kan ta seg en røyk og trenger ikke gifte seg. Ikke prøver de å overbevise andre og dele ut propaganda heller...

Men jeg kjente dem før de konverterte, og da er det litt lettere.

Svarer utenom ts forventinger, men man skal respektere andre, på alle plan, og det er alltid lov å være uenige og ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

jeg savner han sånn! Vil bare være sammen med han igjen... det har gått så langt at jeg seriøst vurderer å bli JV jeg også :overrasket: det sjokkerer meg at jeg i det hele tatt tenker tanken! Vet ikke hva jeg skal gjøre! :grine:

Du burde vel gå inn i en religiøs overbevisning fordi du tror på den, ikke fordi du vil være sammen med noen.

Gjør det som er riktig for deg.

Håper smerten går over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...