Gå til innhold

Angst for sykdom


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan vet du at du har hjerterytmeforstyrrelse hvis du ikke har vært hos legen?

Det er sjelden jeg sier sånt til folk, men ta deg sammen. Dra til legen. Det er derfor de finnes. Du trenger ikke å ligge døden nær for å få en 15 minutters lang konsultasjon du i tillegg betaler legen for.



Anonymous poster hash: f1693...79d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en 20 år gammel jente, 1.65, 59 kg. Trener 5-6 ganger i uken.

I de siste 2 månedene har jeg hatt en utrolig dårlig almenntilstand. Jeg jobber mye, og sover for det meste etter jobb. Jeg kan legge meg 18:30 og sove helt til 07:00 morgenen etter.. Jeg sover 2 timer etter dag vakt og sovner igjen klokka 21, når jeg skal på jobb dagen etter. Føler meg trøtt og slapp 24/7. Jeg sliter med hjerterytmeforrstyrrelse, hjertebank, svimmelhet (føles som jeg skal besvime), trykk i ørene, øresus, prikking i ørene, smerter i ansiktet, hodepine, øm i deler av kroppen (legger, lår og rygg), magesmerter.

Jeg har aldri vært hos legen, og syter skikkelig med å gå til legen. Vil ikke være til bry, selv om jeg vet jeg kanskje bør? Noen som har noen gode råd?

Om du aldri har vært der før er av liten betydning. Legen er der for å hjelpe deg når du ikke er bra. Det har ingenting med bryderi å gjøre.

Det er ikke normalt at en 20-åring skal ha det slik du har det nå, og ingen her inne kan hjelpe deg med dette. Det kan feks være så enkelt at du mangler jern dette her, så forsøk å ikke bekymre deg. Men ta den telefonen, få snakket med lege og få tatt de prøver legen vurderer skal tas.

Anonymous poster hash: 180b2...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg var så krass i stad, men jeg har en søster som klagde over brystsmerter og hjerterytmeforstyrrelser i månedsvis før hun turte å "plage" legen med det. Ble utrolig lei av å høre på klagingen hennes til slutt, og da kom hun seg til legen. Etter flere undersøkelser, røntgen osv., fant de ingenting galt og mente at hun rett og slett jobbet for mye og stresset for lett. Du kommer ikke til å bli friskere av å gå rundt og bekymre deg. ;)

"Hei, jeg vil bestille en time hos min fastlege (Navn Navnesen)."

"Ok, fødselsdato?"

"Blabla"

"Ok, hva gjelder det?"

"Jeg har vært en del svimmel med hodepine og øresus i det siste og vil gjerne få det sjekket."

"Ok, han har en ledig time den 23. desember kl 10:00. Passer det?"

"Okidoki"

You can do it! :tommelsmil:



Anonymous poster hash: f1693...79d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, takk for et bra svar :D Må bare finne ut hvem som er fastlegen min også da :)

De på legesenteret vet når du oppgir fødselsnummer. ;)

Anonymous poster hash: f1693...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...