Gå til innhold

omgangssyken!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor stor sjans er det for å unngå å bli smittet når man har vært tett på barn og voksne som har hatt noro viruset?
Nå har det gått over 24 timer siden jeg var i nærheten av smitte, og ikke merket noe ennå. Er det stor sjans for at det ennå kan komme?



Anonymous poster hash: 79011...470
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Est sansynlig blir du ikke smittet da. Jeg har som regel blitt syk innen 12 timer.

Anonymous poster hash: 89864...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Est sansynlig blir du ikke smittet da. Jeg har som regel blitt syk innen 12 timer.

Anonymous poster hash: 89864...455

Håper jeg slipper unna! :) men leste at det kan ta opptil 3 døgn før man får det :(

Anonymous poster hash: 79011...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tre dager etter datteren min.

Ååå! :( da har vi det nok på julaften da.

Anonymous poster hash: 79011...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på har hatt og har noro viruset også :P Eller det spørs jo hvor lenge siden de ble symptom frie :) Og hvor flink du er til å vaske hender + antibac ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt forskjell på har hatt og har noro viruset også :P Eller det spørs jo hvor lenge siden de ble symptom frie :) Og hvor flink du er til å vaske hender + antibac ^^

jeg har vasket hende veldig ofte. Var bare sammen med de like før de ble syke da, jeg var sammen med de hele dagen, og de begynte å spy på kvelden.

Anonymous poster hash: 79011...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vasket hende veldig ofte. Var bare sammen med de like før de ble syke da, jeg var sammen med de hele dagen, og de begynte å spy på kvelden.

Anonymous poster hash: 79011...470

Kan vel ta 12-48 timer, før du får symptomer.

Men kan jo hende du er heldig og ikke blir syk :)

Min typiske flaks er å bli syk i romjula, skjer hvert eneste år :fnise:

Og da har f.eks de fleste hatt noroviruset rett før jul, så når alle er frisk og kan kose seg i jula, så ligger jeg utslått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bare være kvalm og ha vondt i magen, uten å spy eller ha diare? Av noro viruset.



Anonymous poster hash: 79011...470
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bare være kvalm og ha vondt i magen, uten å spy eller ha diare? Av noro viruset.

Anonymous poster hash: 79011...470

Det er jeg ikke sikker på, men vet at mange som får de forskjellige omgangssykene ikke får dårlig mage, eller som ikke klarer å kaste opp :)

Men som likevel har dårlig allmenntilstand, gjerne som en mild forskjølelse, men uten hoste :)

Men som føler seg bare uggen :)

Drikk masse vann, få i deg næring, gjerne yoghurt om man tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått dette i voksen alder eller i juletider.

Bank i bordet!

Når jeg var lita kom det alltid rundt skolestart på høsten, var sånn standard.. :P

Jeg tror du berger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bare være kvalm og ha vondt i magen, uten å spy eller ha diare? Av noro viruset.

Anonymous poster hash: 79011...470

Ja, her i huset fikk jeg syken først, med spy og hele pakka. Et par dager senere ble mannen kvalm og dårlig, men spydde aldri.

Anonymous poster hash: fe15c...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm i to døgn nå.. Håper jeg har sluppet unna med bare kvalme! Men kan jo fortsatt hende det kommer! ?

Endret av pæredronninga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt forskjell på har hatt og har noro viruset også :P Eller det spørs jo hvor lenge siden de ble symptom frie :) Og hvor flink du er til å vaske hender + antibac ^^

Bare sånn for å være litt "besserwisser", men antibac hjelper kun på bakterier, ikke på virus :)

Anonymous poster hash: c74a8...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm i to døgn nå.. Håper jeg har sluppet unna med bare kvalme! Men kan jo fortsatt hende det kommer! ?

Bare for å ha sagt det så er jeg også kvalm på 2 døgnet.

Men jeg har vært småkvalm i rundt en uke før her igjen også da.

Vi krysser fingrene for at det holder seg slik!

Anonymous poster hash: e7fff...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ehm.. antibac virker nok på både bakterier, virus og sopp...

Mot forkjølelsesbakterier er antibac best. Mot omgangssykebakterier er håndvask med såpe og varmt vann best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot forkjølelsesbakterier er antibac best. Mot omgangssykebakterier er håndvask med såpe og varmt vann best.

Sånn rent bortsett fra et disse to tingene som regel forårsakes av virus da. Noroviruset gir ikke nødvendigvis alltid oppkast og diare. Man kan ha litt vondt i magen, være litt uggen etc. Forøvrig rapporteres det om en heftig sesong i USA og Storbritannia hittil, men jeg tror man skal slappe litt av. Media overdriver ofte. Man skulle jo tro at hele landet konstant lå slått ut med Norovirus konstant pga hvor smittsomt det er. Men det er jo ikke tilfellet. Folk er jo på jobb for det aller meste etc.

Anonymous poster hash: a137a...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...