Gå til innhold

Spørsmål om cola vs pepsi max


Ryvre

Anbefalte innlegg

Slike smartass/besserwisser kommentarer er bare forstyrrende bakgrunnsstøy og veldig OFF :filer:

Hva da? Tror du ikke på at koffein er avhengighetsskapende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva da? Tror du ikke på at koffein er avhengighetsskapende?

Ehh jo.. en ganske åpenbar setning egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da? Tror du ikke på at koffein er avhengighetsskapende?

Ehh jo.. en ganske åpenbar setning egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh jo.. en ganske åpenbar setning egentlig

Jeg spammer ikke altså, men får opp en feilmelding hver gang jeg legger inn innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg vet det er sent å "svare" i denne samtalen, men hvis noen leser dette så håper jeg at samtalen blir fortsatt.

Til dere som har skrevet at det er bedre å gå over til vanlig cola forde den inneholder minst aspartam, da er det vel bedre å gå over til Pepsi (vanlig Pepsi) for den er det minst aspartam i. Men til gjengjeld er det mere kalorier og sukker i Pepsi og vanlig Cola.

Pepsi Max ER avhengighetsskapende uten tvil! Har vært avhengig av det daglig i flere år. Synes tilogmed det ikke smaker godt men bare MÅ ha det alikevell, får nesten en liten "rus" av det. Kan umulig være bra for kroppen. Og for min del gir søtningsstoffene meg trang til å spise mer selv om jeg er mett. Har kuttet i korte perioder men starter påatt. Så uansett kan det ikke være bra om man skal ned i vekt. Da hadde jeg heller drukket en cola og blitt "ferdig med det", siden den både metter og man får ikke noe trang til noe annet.

Men det opplagte svaret er jo om man vil ned i vekt å drikke vann :)

Det er vel ikke Pepsi Max'en som er avhengighetsskapende, men koffeinen og aspartamen i den. Slik er det med alle lettbruser. Det er jo ikke noe bedre å drikke en vanlig cola for å gå ned i vekt. I en liten Cola flaske er det 230 kalorier og sukkerinholdet tilsvarer 27 sukkerterninger, mens i pepsi max er det 1,5 kalorier og sukkerinholdet tilsvarer 0 sukkerbiter. Så det som er sunnest er Pepsi Max.

Og til den store aspartam diskusjonen.

Ja Aspartam er avhengighetsskapende. Aspartam inneholder små mengder metanol som er en meget farlig alkohol, som kan føre til blindhet og død. som de fleste alkoholer er også metanol avhengighetsskapende. Aspartam "er" omkrystalisert etanol ( som er en helt vannlig alkohol). Metanolen er ikke giftig i seg selv men når den brytes ned i leveren kan den føre til blindhet og død.

Men aspartam er ikke farlig med mindre du får i deg store mengder. så til dere som har skrevet at dere har følt dere bedre etter at dere sluttet å drikke Pepsi Max, det er ikke grunnet at den inneholder aspartam, men fordi dere drakk 1,5 liter HVER ENESTE dag. Hva annet forventet dere. Tror dere at dere hadde følt dere noe bedre hvis dere drakk 1,5 liter Cola hver dag?

Til dere som foretrekker Cola framfor Pepsi Max på grunn av aspartamen, så vil jeg bare si at av Cola så kan dere risikere å få diabetes. Det gjør dere ikke av Pepsi Max.

Endret av Buddy-Beat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...