Gå til innhold

Spørsmål om cola vs pepsi max


Ryvre

Anbefalte innlegg

Aspartam er EKSTREMT avhengighetsskapende - (så avhengighetsskapende at bla Bush har aksjer i det)

Lettbrus er IKKE bra for kroppen i det hele tatt, MASSEVIS av kunstige tilsetningsstoffer etc. MYE bedre å drikke vanlig brus, men dog i små mengder -og helst kun i helgene.

Kan hun ikke drikke isvann med feks sitron, lime eller jordbær i? Kjempegodt!:)

Endret av Eliine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få avhengighetsproblemer, overvekt og mye annet av å drikke sukkerfrie produkter. Dette er på grunn av aspartam som er i de sukkerfrie variantene.

Så av to onder er vanlig cola MYE bedre enn cola zero, pepsi max og lignende.

Bare google aspartam og les deg kvalm.

Det finnes forskning og det finnes "forskning". Man skal være litt selektiv når man leser på nett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lest alt nei. Bare sånne typiske AB'ere som skal komme med ett eller annet spydig

Jeg har lest alt.

På meg virker det som om at du bare har så veldig lyst til å fortelle henne hvordan hun skal slanke seg og om hva som er farlig. Du ønsker å redde henne fra den fæle overvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overvekt og mye annet av å drikke sukkerfrie produkter.

Feil. Det finnes ikke metaboliserbar energi i pepsi max og de fleste andre lightbrus

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gir en overvektsproblemer av sukkerfrie produkter? Er det fordi man blir mer sugen på andre ting?

For jeg pratet med henne i kveld og hun sa at det var kun brusen hun slet med å slutte med. Ellers klarer hun å spise sunt osv osv

Jeg ba henne om å lese litt om aspartam så får bare vente og se hva hun sier om deb delen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Pepsi Max ER avhengighetsskapende uten tvil! Har vært avhengig av det daglig i flere år. Synes tilogmed det ikke smaker godt men bare MÅ ha det alikevell, får nesten en liten "rus" av det. Kan umulig være bra for kroppen. Og for min del gir søtningsstoffene meg trang til å spise mer selv om jeg er mett. Har kuttet i korte perioder men starter påatt. Så uansett kan det ikke være bra om man skal ned i vekt. Da hadde jeg heller drukket en cola og blitt "ferdig med det", siden den både metter og man får ikke noe trang til noe annet.

Men det opplagte svaret er jo om man vil ned i vekt å drikke vann :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi Max ER avhengighetsskapende uten tvil!

At koffein er avhengighetsskapende er det vel heller ingen som tviler på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspartam er EKSTREMT avhengighetsskapende - (så avhengighetsskapende at bla Bush har aksjer i det)

Kilder? Det som er avhengighetsskapende i pepsi max o.l er vel koffein. Og hvorfor forundrer det deg at høytstående individer har kjøpt opp aksjer i bedrifter som produserer aspartam, det er jo tross alt en milliardindustri med stor suksess.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi max er tilnærmet kalorifri, og sukkerfri, men det er så sinnsykt mye kunstig søtning i det, Aspartam. Det er delte meninger om aspartam og hvordn det påvirker folk, men en ting er sikkert. Jeg gikk fra å drikke 1,5liter pepsi max hver dag til ingenting, og jeg har aldri følt meg bedre. I tiden rett etter at jeg sluttet var jeg jævlig dårlig og syk lenge, abstinenser og forferdligheter, men det gikk over. Det er 3 år siden jeg sluttet å drikke brus nå, og jeg har aldri følt meg bedre. Jeg innser at alle de årene med pepsi max var egentlig vonde, det merket jeg ikke før etterpå.

Ville nesten foretrukket om venninna di drakk cola, om man må velge..

Jeg hadde det på helt lik måte selv.

Jeg har kutta ut pepsi max nå som jeg er gravid pga aspartamet.

Når jeg kutta ut denne drikken så fikk jeg hodepine en periode pga abstinenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel folkens, en person på 70kg må drikke 10L pepsi max om dagen før aspartamet blir skadelig. Det fortalte en legekompis av meg.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671/?i=14&from=aspartame&filter=review

Da snakket han vel om akutt skadelig, altså slikt du må bli behandlet for?

Når jeg kutta ut denne drikken så fikk jeg hodepine en periode pga abstinenser.

Koffein abstinenser, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da snakket han vel om akutt skadelig, altså slikt du må bli behandlet for?

Å drikke for mye vann er forresten også farlig. Uansett hva vi spiser eller drikker, så kan det være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn:

DU er ikke mtu så slutt å utgi deg for å være meg!

Hva

Slike smartass/besserwisser kommentarer er bare forstyrrende bakgrunnsstøy og veldig OFF :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Ingen studier har påvist at aspartam er skadelig. Hver gang jeg leser disse skrekkhistorier om folk som er avhengig så beskriver de klassiske symptomer på KOFFEIN avhengighet. Drikker du 2 liter pepsi max om dagen og slutter brått så merker du selvfølgelig det av koffeinen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...