Gå til innhold

Interessert i medstudent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lagt merke til at en medstudent virker å være interessert i meg. Han ser alltid etter meg og ser på meg. Noen vil kanskje tenke at jeg leser for mye inn i det, men jeg kan ikke tenke meg at han oppfører seg sånn uten at det ligger noe i det. Når han står med noen andre og ler snur han seg alltid mot meg og ser på meg, særlig når jeg er like i nærheten. Han blir litt rar, slik som man er når man liker noen. Jeg har egentlig ikke lagt merke til han før i det siste. Jeg synes han er ganske kjekk og jeg tar meg ofte i å se etter han.

Problemet: Jeg har aldri snakket med han før. Jeg vil gjerne vise min interesse, men jeg ønsker ikke at det skal være for åpenbart. Jeg er ikke en slik type, og det er ikke han heller. Jeg vil ikke bare gå og sette meg ved siden av han eller prate med han. Jeg synes det blir litt for direkte, og jeg tror det blir litt merkelig for begge. Akkurat nå er det eksamensperiode, så det blir lite av sosiale kontekster med kullet, men etter eksamen regner jeg med at det blir en fest for hele kullet. Til høsten blir det også en rekke samlede aktiviteter.

Hva bør jeg gjøre? Er det noe å gjøre i det hele tatt som ikke involverer å prate uoppfordret med han? Jeg tenkte kanskje å starte med å se på han en gang og evt. smile litt, men jeg vil jo ikke heller virke creepy. :fnise: Jeg VET jo ikke om han er interessert, jeg har bare en sterk følelse på det.



Anonymous poster hash: 0b089...6e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kanskje spørre han om noe du "lurer på" til eksamen?



Anonymous poster hash: 00ab4...6b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ham til på facebook, om dere går samme studie er det naturlig.



Anonymous poster hash: c1085...54e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ham til på facebook, om dere går samme studie er det naturlig.

Anonymous poster hash: c1085...54e

Nja, jeg synes ikke det. Vi er over 150 stk. Jeg er heller ikke særlig aktiv på Facebook og ønsker ikke at kontakt først skal skje gjennom sosiale medier når vi ser hverandre så å si hver dag. Det synes jeg bare blir litt pinlig når jeg ikke snakker med han eller hilser på han til vanlig.

Nå høres jeg nok litt negativ ut. Jeg ønsker bare en litt mer naturlig måte å få kontakt på. Uansett, takk for svar. :)

Anonymous poster hash: 0b089...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hvis han er aktiv i en time, diskuter videre med ham etterpå ("Du, angående det du sa om...hva tenker du om...") Har dere felles bekjente? Meld deg på samtalen når han snakker med noen du kjenner. Viktigst av alt: SMIL! Det er utrolig hvor mye det har å si - med positivt fortegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er aktiv i en time, diskuter videre med ham etterpå ("Du, angående det du sa om...hva tenker du om...") Har dere felles bekjente? Meld deg på samtalen når han snakker med noen du kjenner. Viktigst av alt: SMIL! Det er utrolig hvor mye det har å si - med positivt fortegn.

Gode forslag. Dessverre er det svært få som er aktive i en forelesning grunnet det store antallet. Verken jeg eller han sier noe høyt. Vi har heller ingen felles grupper, dessverre. Bekjente har vi jo, men jeg kjenner ikke noen av de han vanligvis prater med. Dette kan jo imidlertid være en mulighet, så jeg skal se om jeg kan prøve dette. :)

Anonymous poster hash: 0b089...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smil til han så han skjønner at du liker han. Så er det opp til han å ta initiativet :)



Anonymous poster hash: eaeb4...83d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

Hva bør jeg gjøre? Er det noe å gjøre i det hele tatt som ikke involverer å prate uoppfordret med han? Jeg tenkte kanskje å starte med å se på han en gang og evt. smile litt, men jeg vil jo ikke heller virke creepy. :fnise: Jeg VET jo ikke om han er interessert, jeg har bare en sterk følelse på det.

Anonymous poster hash: 0b089...6e4

Det er ikke creepy når en jente smiler, det er hyggelig enten man er interessert eller ikke. Det er ikke sikkert du kommer noen vei med bare smiling, med det er iallefall en start

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg synes ikke det. Vi er over 150 stk. Jeg er heller ikke særlig aktiv på Facebook og ønsker ikke at kontakt først skal skje gjennom sosiale medier når vi ser hverandre så å si hver dag. Det synes jeg bare blir litt pinlig når jeg ikke snakker med han eller hilser på han til vanlig.

Nå høres jeg nok litt negativ ut. Jeg ønsker bare en litt mer naturlig måte å få kontakt på. Uansett, takk for svar. :)

Anonymous poster hash: 0b089...6e4

Vi er 120 i kullet og jeg har ca alle på facebook, også folk fra kullet over. La dem til uten å tenke over det..

Anonymous poster hash: c1085...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, facebook er fint for å få vite ting som sivilstatus, alder og interesser.



Anonymous poster hash: c1085...54e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil til han så han skjønner at du liker han. Så er det opp til han å ta initiativet :)

Anonymous poster hash: eaeb4...83d

Det er ikke creepy når en jente smiler, det er hyggelig enten man er interessert eller ikke. Det er ikke sikkert du kommer noen vei med bare smiling, med det er iallefall en start

Jeg skal prøve dette med det første, så får jeg se hvordan jeg reagerer. Jeg blir litt småflau og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når han ser på meg, så av ren automatikk ser jeg gjerne en annen vei da. Jeg skal hvertfall prøve. :) Når tiden kommer skal jeg prøve å ta motet til meg til å ta kontakt på festen etter eksamen dersom han er der.... Hvis jeg tør. :)

Vi er 120 i kullet og jeg har ca alle på facebook, også folk fra kullet over. La dem til uten å tenke over det..

Anonymous poster hash: c1085...54e

Det er greit det, men jeg bruker nok Facebook litt annerledes enn deg. For min del er jeg litt selektiv og legger ikke til folk jeg ikke kjenner/har snakket med. Jeg bruker også Facebook primært til å følge med på studie- og studentorganisasjonsrelatert informasjon. Det blir litt rart for meg å bare legge til folk som jeg ikke hilser på engang eller er sikker på hvem jeg er eller hva jeg heter. Jeg ønsker ikke å bruke Facebook til å bli kjent med nye mennesker på. :)

Anonymous poster hash: 0b089...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...