Gå til innhold

Når daten er pen men ingen felles interesser..


Gjest EpleDrue

Anbefalte innlegg

Gjest O.G.

Katter er kosete og hunder er lojale er også en generalisering. Liker åssen alle damer bruker ordet generalisering som et slags argument. Generaliseringer er ikke nødvendigvis noe feil.

Poenget mitt er at man må ha NOE man vil ha i en partner om tiltrekningen ikke helt er der.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Men hvis tiltrekningen ikke er der så blir man da ikke partnere i det hele tatt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis tiltrekningen ikke er der så blir man da ikke partnere i det hele tatt????

Jeg må lære meg å egentlig ignorere deg. Kontekst er ikke din store styrke. Det jeg svarte på var noen som sa at partneren måtte ha 'noe' ved de som pirret dem om vedkomne ikke var pen. Det er ikke til å legre skjul på at pene mennesker er mer tiltrekkende enn stygge. Men det finnes andre ting som hjelper oddsene. Som penger, status, alkohol og sminke.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Jeg må lære meg å egentlig ignorere deg. Kontekst er ikke din store styrke. Det jeg svarte på var noen som sa at partneren måtte ha 'noe' ved de som pirret dem om vedkomne ikke var pen. Det er ikke til å legre skjul på at pene mennesker er mer tiltrekkende enn stygge. Men det finnes andre ting som hjelper oddsene. Som penger, status, alkohol og sminke.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Jo, men det hjelper jo ikke hvis ikke det er kjemi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det hjelper jo ikke hvis ikke det er kjemi der.

Denne kjemien du snakker om er et så innmari subjektivt og intetsigende ord. I realiteten så er det mange som ser bort fra denne kjemien du beskriver, om partneren har noe de vil ha.

Kjemi er i mine øyne er mål på hvor lett mannen kan temmes. For det finnes damer som dater menn som behandler de som dritt. Men da er ikke kjemi noe viktig. Det er kun viktig når partneren kanskje ikke er så attraktiv som man skulle ønske.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Denne kjemien du snakker om er et så innmari subjektivt og intetsigende ord. I realiteten så er det mange som ser bort fra denne kjemien du beskriver, om partneren har noe de vil ha.

Kjemi er i mine øyne er mål på hvor lett mannen kan temmes. For det finnes damer som dater menn som behandler de som dritt. Men da er ikke kjemi noe viktig. Det er kun viktig når partneren kanskje ikke er så attraktiv som man skulle ønske.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Men det må de da selv ta ansvar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må de da selv ta ansvar for.

Ja, derfor er det mange som gjerne kunne blitt sammen med en rik mann, akkurat som en fyr ville blitt sammen med en underdanig dame. Som igjen er grunnlaget til det jeg begynte å generalisere med. Noe mer du lurte på?

Anonymous poster hash: c21d8...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O.G.

Ja, derfor er det mange som gjerne kunne blitt sammen med en rik mann, akkurat som en fyr ville blitt sammen med en underdanig dame. Som igjen er grunnlaget til det jeg begynte å generalisere med. Noe mer du lurte på?

Anonymous poster hash: c21d8...534

Og det er mange som ville ha avvist alle de her pene damerne og rike mennene pga det er ingen personkjemi med dem. Felles for de her mange er at de er voksne og tørre bak ørene. Mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er mange som ville ha avvist alle de her pene damerne og rike mennene pga det er ingen personkjemi med dem. Felles for de her mange er at de er voksne og tørre bak ørene. Mer du lurte på?

Klart noen av de 'voksne' menneskene holder seg unna rike eller vakre mennesker. Men terskelen for å være med de er levere med hensyn på manglende personkjemi, enn om de hadde vært stygge og fattige. Det skjønner vel du også.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Klart noen av de 'voksne' menneskene holder seg unna rike eller vakre mennesker. Men terskelen for å være med de er levere med hensyn på manglende personkjemi, enn om de hadde vært stygge og fattige. Det skjønner vel du også.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Deg kjenner jeg at jeg ble lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en kjekk mann for noen år siden, men vi hadde ingen kjemi. Jeg valgte å gå på flere dates for å se om kjemien kom når vi ble bedre kjent, men det var absolutt null kjemi der, så jeg trakk meg.

Jeg kunne absolutt gått på date med en mindre attraktiv mann der det hadde vært kjemi mellom oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hadde en lignende erfaring, men da gikk det mer på at vi ikke hadde god personkjemi. Felles interesser hadde vi, men ikke felles humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Kunne du gått på date med noen du ikke har noen felles interesser med, men kun fordi vedkommende har vakker utstråling? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei. Ble kjent med en kar på en datingside, og syntes han var en skikkelig kjekkas. Så skravlet vi på meldinger og telefon et par dager, og vi skulle egentlig treffes, men jeg avlyste. Grunnen til det var at jeg fikk helt utslett av å snakke med han til slutt. Han var...vel...temmelig enkel og vulgær, viste det seg, så da mistet jeg helt interessen.

Nytter ikke å se bra ut hvis du ikke har noe mer å fare med, synes jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke å date noen jeg ikke har felles interesser med, uansett hvor kjekke de er. Kommer ikke langt med bare å synes at kjæresten bare har et pent ansikt og inenting mer.



Anonymous poster hash: 56c0f...c3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg møtte en for noen uker siden, kjekkere enn noen jeg hadde kommet over på et par år, ja kanskje 4-5 år! Tenkte at her skulle jeg sette inn støtet, og vi pratet lenge om alt mulig. Hadde null felles interesser, han likte ting som jeg er imot, da tenker jeg ikke på fotball eller lignende men mere politiske uenigheter. Man skal jo ikke snakke politikk så tidlig heller, men samfunnsrelaterte spørsmål og ståsteder sier veldig mye om personaen og målene til et menneske . Før kvelden var over var jeg så dritt lei av han og var letta når jeg endelig klarte å gå derifra. Han hadde ingen lignende mål som meg med livet sitt og det var helt klart et stort turnoff.



Anonymous poster hash: 3edd4...521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg møtte en for noen uker siden, kjekkere enn noen jeg hadde kommet over på et par år, ja kanskje 4-5 år! Tenkte at her skulle jeg sette inn støtet, og vi pratet lenge om alt mulig. Hadde null felles interesser, han likte ting som jeg er imot, da tenker jeg ikke på fotball eller lignende men mere politiske uenigheter. Man skal jo ikke snakke politikk så tidlig heller, men samfunnsrelaterte spørsmål og ståsteder sier veldig mye om personaen og målene til et menneske . Før kvelden var over var jeg så dritt lei av han og var letta når jeg endelig klarte å gå derifra. Han hadde ingen lignende mål som meg med livet sitt og det var helt klart et stort turnoff.

Anonymous poster hash: 3edd4...521

Jeg kommer alltid inn på dette på første date, men jeg vil absolutt ikke date en frp-er, og da er det like greit å finne ut av det med en gang. Er derimot helt enig i at man må passe seg litt.

Anonymous poster hash: 7d1fa...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katter er kosete og hunder er lojale er også en generalisering. Liker åssen alle damer bruker ordet generalisering som et slags argument. Generaliseringer er ikke nødvendigvis noe feil.

Poenget mitt er at man må ha NOE man vil ha i en partner om tiltrekningen ikke helt er der.

Anonymous poster hash: c21d8...534

Sier litt om dine verdier og tanker om andre når du fremstiller det som om alle kvinner er så shallow.

Anonymous poster hash: 2210e...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på flere første dater med kjekke menn uten å være interessert i å treffe dem igjen.

Kjemi, humor og verdier er det viktigste, og så må han være lik mtp åpent eller lukket sinn.



Anonymous poster hash: 2210e...347
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de fleste av oss menn lar oss hindre av manglende felles interesser om dama er tilstrekkelig fysisk attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig tiltrekning med jenter som driver med samme sport eller fritidsinteresser. Kan forvandle en helt OK jente til en jeg virkelig liker, så er litt usikker på om jeg ville gått ut med noen uten noe felles.

Endret av Busteren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...