Gå til innhold

Når jeg ser jenter på jogge-/gåtur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Løp etter henne. Når hun endelig stopper så kommer du med et eller annet kompliment, "hei, jeg som hilste på deg i sted, jeg måtte bare si at du er den peneste jeg har sett i hele dag", eller noe lignende. Jenter smelter for komplimenter. Anonymous poster hash: c58f6...2c5

Jeg er mye på tur i skogen. Om jeg hadde jgget forbi en fremmed mann som kom i motgående rettning, og han så hadde bråsnudd og løpt etter meg hadde jeg blitt dritredd. Om han så følger opp galskapen med universets jævligste sjekkereplikk så hadde jeg blitt både sint og redd.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honeyblossom

Når jeg er ute å jogger og svetten renner så er det å snakke med en vilt fremmed fyr det siste jeg vil. Du må gjerne smile til meg, men ikke forvent at jeg smiler tilbake eller stopper for å slå av en prat.

Hvis jeg går tur derimot kan det hende jeg er mer villig til å slå av en prat, men bare hvis du er en jeg treffer på gjentatte ganger. Syns det er mer komfortabelt enn en jeg aldri har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaea

Nå har jeg hund da, så jeg kommer relativt ofte i snakk med folk jeg møter ute på tur. Synes det bare er koselig...


Skjønner ikke folk, jeg. I følge KG er det ikke lov å prøve å starte en samtale ute på tur, ikke på treningssenter, ikke på buss, ikke i butikk - samtidig som alle klager over at ''det eneste stedet å møte damer/menn i Norge er ute på byen''. :sukk:

Nøyaktig hva du kan si til noen du vil snakke med, det vet jeg ikke. Er litt klønete på det punktet selv. Men så lenge du er høflig - sier hei, smiler, kanskje spør om et eller annet, leser jentas reaksjon før du eventuelt prøver å småprate videre (svarer hun kort og er på vei vekk er hun nok mindre interessert i prat enn en som stopper opp og virker interessert), så burde det faktisk gå bra = du blir nok ikke oppfattet som gal eller skummel. Om du får noen resultater eller ei kan man aldri vite før man har prøvd, men i utgangspunktet tenker i hvert fall ikke jeg at å ta kontakt med noen på gå/joggetur er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si "Unnskyld, er du kjent her? Hvor går jeg for å komme til (sett inn fjelltopp eller landemerke)" eller noe? Synes tipset om treningsutstyr var lurt. Folk vil gjerne hjelpe. Så om du lurer på noe, kan det være en grei måte å få kontakt?



Anonymous poster hash: 30df9...e05
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger stille opp på siden og spør veldig høflig om hvilket merke eller hvor hun kjøpte- det virker hver gang.

Anonymous poster hash: 321c0...cd2

Det hadde skremt livskiten ut av meg og jeg hadde nok jogget fortere enn jeg noen sinne før har gjort, for å komme meg bort derfra.

Anonymous poster hash: df796...257

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til en gang jeg var på joggetur. Jeg takket pent nei.

Kanskje han trodde at du hadde løpetid?

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mye ute i marka og fjellet alene, og da er jeg der for å nyte naturen, trimme kroppen og hvile hodet mitt. Mennesker jeg måtte møte på min vei er på sett og vis bare noe jeg må ta med på kjøpet. ;) Jeg bor i by og er sosial hele tiden ellers. Når jeg trekker til naturen er det fordi jeg vil ha fred og ro. Et smil og et nikk er bare koselig. På lengre turer utenfor allfarvei der man sjelden møter folk, er det vanlig at man stopper opp litt og snakker litt om vær, føre og framkommelighet som en over nevnte, før man vandrer videre. Svare på spørsmål om ruter/stier o.s.v gjør man jo gjerne. Men hvis noen ikke ville "slippe meg" (d.v.s prøve å komme mer innpå meg med prat, begynne å gå ved siden av meg o.s.v), ville jeg oppfattet det som påtrengende og blitt irritert. Var jeg langt unna folk og en mann begynte sånn, hadde jeg nok så smått blitt urolig og lurt på hva slags hensikter han egentlig hadde..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp etter henne. Når hun endelig stopper så kommer du med et eller annet kompliment, "hei, jeg som hilste på deg i sted, jeg måtte bare si at du er den peneste jeg har sett i hele dag", eller noe lignende. Jenter smelter for komplimenter.

Anonymous poster hash: c58f6...2c5

Ja, OI. Den peneste han har sett i hele dag. Det var da alt for meget.

Anonymous poster hash: 5a0b7...abf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hund da, så jeg kommer relativt ofte i snakk med folk jeg møter ute på tur. Synes det bare er koselig...

Skjønner ikke folk, jeg. I følge KG er det ikke lov å prøve å starte en samtale ute på tur, ikke på treningssenter, ikke på buss, ikke i butikk - samtidig som alle klager over at ''det eneste stedet å møte damer/menn i Norge er ute på byen''. :sukk:

Nøyaktig hva du kan si til noen du vil snakke med, det vet jeg ikke. Er litt klønete på det punktet selv. Men så lenge du er høflig - sier hei, smiler, kanskje spør om et eller annet, leser jentas reaksjon før du eventuelt prøver å småprate videre (svarer hun kort og er på vei vekk er hun nok mindre interessert i prat enn en som stopper opp og virker interessert), så burde det faktisk gå bra = du blir nok ikke oppfattet som gal eller skummel. Om du får noen resultater eller ei kan man aldri vite før man har prøvd, men i utgangspunktet tenker i hvert fall ikke jeg at å ta kontakt med noen på gå/joggetur er helt ok.

Når dere løper i motgående retninger? Rekker man dette da? Dersom man ønsker kontakt med noen på denne måten må man være kjapp, men det kan være uheldig da det kan skremme vettet av vedkommende dersom det ikke gjøres riktig.

Å komme i prat med noen som er på gåtur med hunden eller liknende er noe helt annet.

Anonymous poster hash: 5a0b7...abf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Jeg har som oftest med meg bikkja når jeg er i skogen og da er det ikke uvanlig at noen som går forbi spør om å få hilse og vi slår av en prat. Det er en litt mer naturlig åpner enn "hei, lyst til å bli kjent?".

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bli kjent med en hyggelig, normal mann i skogen (vibber plukkes fort opp så det er lett å skjønne). Jeg liker friluftsmennesker og hadde valgt en sosial turgåer over en "gamer" hvilken som helst dag.

Poenget.. er man et normalt oppegående menneske med sosiale antenner så er det ingenting galt med å slå av en prat på tur. Det er sikkert ikke enkelt å gå fra småprat til nummmer, men det kan jo skje hvis det virker bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaea

Når dere løper i motgående retninger? Rekker man dette da? Dersom man ønsker kontakt med noen på denne måten må man være kjapp, men det kan være uheldig da det kan skremme vettet av vedkommende dersom det ikke gjøres riktig.

Å komme i prat med noen som er på gåtur med hunden eller liknende er noe helt annet.

Anonymous poster hash: 5a0b7...abf

Klart man kan rekke det, men da er det jo viktig å faktisk ha noe å si eller spørre om - også ser man an reaksjonen, ser hun omtrent ikke på deg og haster videre så dropper man det, sakker hun ned tempoet eller stopper opp så kan man prøve.

I innlegget og overskrift står det for øvrig gåtur også, ikke bare spurte-i-motsatt-retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er jeg på tur i skogen, og møter noen søte jenter som løper/går i motsatt retning. Pleier å si hei, og får som regel svar også, og så løper vi videre i hver vår retning. Så tenker jeg at det var synd, for jeg ville helst pratet med henne. Men er for sjenert, eller har får dårlig fantasi, til å vite hva jeg skal gjøre :P Tips? Anonymous poster hash: 0b21c...f27

Jeg går mye tur i skogen/turområdene i mitt nærområdet. Nesten hver dag sier ukjentemenn hei til meg (aldri kvinner). Jeg syns alltid det er hyggelig. Hvis noen hadde vært tøffe nok til å starte en prat så hadde jeg også likt det. Det har bare en gjordt. Noe som var veldig koselig og hver gang vi treffer hverandre blir det hyggelig stemning. Når det er fint vær setter jeg meg i blant ned for å nyte sola, utsikten og sjølukta. Da hadde det jo vært hyggelig om noen spurte om de kunne sitte på benken med meg og snakket om tilfeldige ting som vær, vind retninger osv. Det hadde JEG satt pris på :)

Syns også tipset om å spørre om utstyr osv var genialt :)

Lykke til! Og stopp meg om du ser meg ;) så kan vi prate...

Anonymous poster hash: 6d489...b5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ha et tips man kan forvente suksess med.

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

Hvis du er en fyr som er litt gærn (ment positivt) og vil ha en jente som ser sjarmen i at du prøver deg og tar det med humor så synes jeg du skal snu deg når du jogger og bare løpe etter henne. Si at hun skal få lov til å fortsette å løpe alene, men at du gjerne håper dere kan ta en løpetur sammen en gang, eventuelt en kopp kaffe!

Det er ikke mange norske damer som hadde sett sjarmen i det, fordi de tar seg selv ekstremt selvhøytidelig, men det er en ypperlig måte å finne ei som faktisk vil digge deg, som du er!

Men hvordan du skal ta kontakt handler jo om hvordan du er og hva som kan føles naturlig for deg.

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mange norske damer som hadde sett sjarmen i det, fordi de tar seg selv ekstremt selvhøytidelig, men det er en ypperlig måte å finne ei som faktisk vil digge deg, som du er!

Nå har flere skrevet hvor skremmende de synes det er at en vilt fremmed mann begynner å løpe etter dem, så å skylde på selvhøytidelighet er bare tåpelig.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har flere skrevet hvor skremmende de synes det er at en vilt fremmed mann begynner å løpe etter dem, så å skylde på selvhøytidelighet er bare tåpelig.

Vel nå har det seg slik at veldig mange norske kvinner tar seg selv selvhøytidelig. At de blir livredde av at fremmede menn snakker til dem gjør ikke situasjonen noe bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå har det seg slik at veldig mange norske kvinner tar seg selv selvhøytidelig. At de blir livredde av at fremmede menn snakker til dem gjør ikke situasjonen noe bedre.

Det er stor forskjell på å snakke til noen og å begynne å løpe etter dem på en øde skogsvei.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

Jeg er mye på tur i skogen. Om jeg hadde jgget forbi en fremmed mann som kom i motgående rettning, og han så hadde bråsnudd og løpt etter meg hadde jeg blitt dritredd. Om han så følger opp galskapen med universets jævligste sjekkereplikk så hadde jeg blitt både sint og redd.

Dette.

Jeg har sett alt for mye på TV for å finne dette sjarmerende ;) Jeg hadde tissa på meg av skrekk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å snakke til noen og å begynne å løpe etter dem på en øde skogsvei.

Ja det er stor forskjell, og er man en person som kunne funnet på å gjøre noe slikt må man forvente at mange vil blir skremt eller se på han som en idot. Men plutselig så er det ei som synes det er døds kult at han gjør det, og det er jo henne han vil passe med.

Nå sier jeg ikke at TS er en sånn mann, men jeg bare viser hvor viktig det er å gjøre ting som viser hvem man er, hvis man skal finne noen som vil digge en som man er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette.

Jeg har sett alt for mye på TV for å finne dette sjarmerende ;) Jeg hadde tissa på meg av skrekk.

Ja og da er jo ikke en sånn mann rett for deg, det betyr ikke at han ikke ville vært rett for noen.

Jeg hadde f.esk ikke blitt redd men sjarmert. Ikke sikkert jeg ville falt for han bare fordi han var som han var, men mennesker som er litt gærne og gjør noe utenom det vanlige de digger jeg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Ja det er stor forskjell, og er man en person som kunne funnet på å gjøre noe slikt må man forvente at mange vil blir skremt eller se på han som en idot. Men plutselig så er det ei som synes det er døds kult at han gjør det, og det er jo henne han vil passe med.

Nå sier jeg ikke at TS er en sånn mann, men jeg bare viser hvor viktig det er å gjøre ting som viser hvem man er, hvis man skal finne noen som vil digge en som man er..

Så du mener han skal drive å skremme vettet av jenter helt til han finner den ene som syns det er morsomt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...