Gå til innhold

Når jeg ser jenter på jogge-/gåtur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger er jeg på tur i skogen, og møter noen søte jenter som løper/går i motsatt retning. Pleier å si hei, og får som regel svar også, og så løper vi videre i hver vår retning. Så tenker jeg at det var synd, for jeg ville helst pratet med henne. Men er for sjenert, eller har får dårlig fantasi, til å vite hva jeg skal gjøre :P Tips?



Anonymous poster hash: 0b21c...f27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke alle som jeg, men jeg er såpass introvert at når jeg er ute på gå/joggetur vil jeg helst pese meg avgårde i fred og høre på musikken min. Trimturene mine er ikke et ønsket sted for flørting og nye bekjentskap. Da ville jeg heller ha foretrukket at en fyr tok kontakt på butikken eller noe.



Anonymous poster hash: df796...257
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp for all del ikke etter jenta. Det er så vanvittig creepy og ukomfortabelt at du risikerer å skremme vettet av henne.

Ja, jeg vil vite hva jeg BØR gjøre, ikke hva jeg IKKE bør gjøre :P

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil vite hva jeg BØR gjøre, ikke hva jeg IKKE bør gjøre :P

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

Du kan jo prøve å rope at det er kjedelig å løpe alene og spørre om hun vil ha selskap, men jeg ville ikke akkurat forventet suksess.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er jeg på tur i skogen, og møter noen søte jenter som løper/går i motsatt retning. Pleier å si hei, og får som regel svar også, og så løper vi videre i hver vår retning. Så tenker jeg at det var synd, for jeg ville helst pratet med henne. Men er for sjenert, eller har får dårlig fantasi, til å vite hva jeg skal gjøre :P Tips?

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

Ja: Jogg videre!

Ute i skog og fjell er det kutyme å hilse på forbipasserende. Når en er ute og går lengre turer, er det vanlig med en kort passiar når en møter folk. Da er tema forholdene og fremkommeligheten der den andre kommer fra (og den møtende er på vei) og til nød oppdatering om værvarsler. Forstyrr aldri noen som er opptatt med aktiviteter ute i naturen.

Jogging er en aktivitet.

At kvinner følger sedvane og hilser er bra. Det er et tegn på at de har funnet et fristed, og nyter det. Ikke som nede i asfalten hvor de nagler blikket motsatt vei, eller klorer febrilsk på mobilen. Fjell og skog er steder en tradisjonelt søker etter fred og harmoni i eget selskap. Ikke begynn å igle deg innpå folk, bare fordi de er vennlige og overholder hilseplikten.

Det er litt som med kassadama på supern eller bennaen; hun er betalt for å smile vennlig. Hun gjør det ikke fordi hun har lyst å ligge med deg, men fordi hun har lyst å betale husleien sin. Har du ikke draget på andre arenaer, overtolker du trolig vennlighet og folkeskikk.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg jogger rundt sognsvann så bruker jeg å plukke meg ut en jente som har fin rumpe, og så lar jeg jenta være fartsholder og jeg jogger bak henne..



Anonymous poster hash: 18591...01d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jogger rundt sognsvann så bruker jeg å plukke meg ut en jente som har fin rumpe, og så lar jeg jenta være fartsholder og jeg jogger bak henne..

Anonymous poster hash: 18591...01d

Det er ikke vanskelig å holde farten med lommene fulle av gaffatape og en motorsag under armen?

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å rope at det er kjedelig å løpe alene og spørre om hun vil ha selskap, men jeg ville ikke akkurat forventet suksess.

Nei, jeg vil ha et tips man kan forvente suksess med.

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller synes norske jenter generelt bare at det er creepy å få oppmerksomhet i skogen?



Anonymous poster hash: 0b21c...f27
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Når jeg er ute med barna og de ser noen som løper spørr de meg: Mamma, hva løper hun/han ifra? Har ikke hatt noe godt svar til de enda. Kanskje overivrige mannfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller synes norske jenter generelt bare at det er creepy å få oppmerksomhet i skogen?

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

Om ikke creepy så i hvert fall ofte uønsket og plagsomt. Mitt tips er å finne andre arenaer å sjekke damer på.

Anonymous poster hash: df796...257

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, jeg ønsker ikke kontakt med forbipasserende menn når jeg er i skogen. Ikke innpåslitne menn noe annet sted heller. Eller kvinner. 100% nei takk.



Anonymous poster hash: 90be7...7b1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løp etter henne. Når hun endelig stopper så kommer du med et eller annet kompliment, "hei, jeg som hilste på deg i sted, jeg måtte bare si at du er den peneste jeg har sett i hele dag", eller noe lignende. Jenter smelter for komplimenter.



Anonymous poster hash: c58f6...2c5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

Nå skal jeg dele mitt sjekketriks og den er god :).

Når du ser ei flott dame registrer du hva hun har på seg, har hun noe som er tydelig unisex spør du hvor hun kjøpte den buksa eller skoa. Jeg jogger stille opp på siden og spør veldig høflig om hvilket merke eller hvor hun kjøpte- det virker hver gang. Du roper hei neste gang du ser henne og hun vinker tilbake.

Neste helg skal jeg ut å spise middag med ei joggedame, hun skal hjelpe meg med et innkjøp......og så spandere jeg middag som takk!

Ikke vær usikker, det er lov å spørre om hva hun mener om skoene eller annet.



Anonymous poster hash: 321c0...cd2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ha et tips man kan forvente suksess med.

Anonymous poster hash: 0b21c...f27

Ta med deg selfiestanga til byens bedre strøk, still deg foran en dyr bil med kaksebolig i bakgrunnen, bruk bildet i nettdateprofil. Lyv på deg ønske om varig forhold og indre verdier, som de fleste andre nettdaterne og voilá: Du slipper å måtte slikke bort svette! :danse:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble fridd til en gang jeg var på joggetur. Jeg takket pent nei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å holde farten med lommene fulle av gaffatape og en motorsag under armen?

Har ikke noe i lommene. Men jeg spiller lommetennis av og til..

Anonymous poster hash: 18591...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg var deg, ville jeg nok slått fra meg hele dette opplegget, TS. Skogen er ikke det lureste stedet å sjekke opp kvinner. Som jente blir jeg direkte redd dersom en mann er i overkant interessert i å snakke med meg eller se på meg mens jeg er på joggetur i skogen. Å hilse og smile er bare hyggelig, eventuelt et par setninger om været eller lignende, men dersom en mann prøvde å få i gang en lengre samtale, eller faktisk begynte å løpe etter meg eller ved siden av meg mens jeg jogget alene i skogen, ville jeg blitt redd og ukomfortabel.

Situasjonen stiller seg annerledes dersom du stadig ser en jente i skogen og hilser på henne hver gang. Da vil det kanskje over tid bli naturlig å holde lengre samtaler som eventuelt kan føre til en date eller lignende, men generelt bør du være forsiktig med dette - det er veldig ukoselig å være redd for menn når man jogger eller går tur i skogen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg er tydeligvis kjerringa mot strømmen, for jeg synes det er koselig å slå av en prat med folk jeg møter når jeg går tur. Jeg har med meg hund, da, så da er det ofte en icebreaker hvis folk vil hilse på den. Da kommer man gjerne i snakk. Så hvis du møter søte jenter med hund, kan det være en idè å spørre om å få hilse på hunden. Spør hva den heter, hvor gammel den er, hvilken rase osv, og før du vet ordet av det, har dere en samtale i gang.

Det funker nok best på folk som går tur da, joggere har det så travelt. Også bør du ikke være redd for hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...