Gå til innhold

Jeg er så DRITT LEI nettdating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har benyttet meg av diverse sider for nettdating pluss Tinder. Det ser ut som det går igjen et mønster. Hver gang jeg treffer en mann skjer det samme: Vi chatter litt for å bli kjent, finner ut litt om hva vi jobber med, interesser og liknende, før vi avtaler å møtes.

Datene er helt greie (bortsett fra én der daten min presterte å skjelle meg ut over en bagatell - ble med den ene daten gitt). Jeg er utadvendt og har ikke problemer med å snakke med folk, i tillegg anser jeg meg for å være en god lytter. MEN jeg føler aldri noe kjemi med de jeg møter.

Noen ganger tester jeg det ut ved å møte dem flere ganger for å se om det kan bli til noe, men nei. Lurer på om det er noe galt med meg, eller om jeg rett og slett velger "feil" typer. Jeg går ut med alle som spør, og er ikke veldig selektiv sånn.

Skulle gjerne ha blitt kjent med noen i det virkelige liv og merket om det var en tiltrekning før vi evt. begynte å date. Men jeg jobber i helsevesenet med 90% damer, pluss at hobbien min er en typisk "jente-hobby", så jeg møter ikke så mange der heller.

Sukk... Er jeg rar, eller er det flere som har det sånn?



Anonymous poster hash: a16a2...62c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er hobbyen din?

Anonymous poster hash: acaa1...057

Miniatyrhunder :sjenert:

Anonymous poster hash: a16a2...62c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det er blitt mindre inspirerende, ja. På Tinder, f.eks. merker jeg at jeg har blitt tregere og tregere med å spørre om å treffes. F.eks. har jeg sendt meldinger med en dame i et par uker nå, og enda har jeg ikke spurt om å treffes. Faktisk har jeg avsluttet med flere uten at det har blitt noen treff, rett og slett fordi jeg har fått følelsen av at vi ikke passer sammen. Derfor har jeg heller ikke sett noe poeng i å treffe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniatyrhunder :sjenert:

Anonymous poster hash: a16a2...62c

Men hva har du lyst til å gjøre med denne mannen da? Middager og sex? Noe må man jo ha til felles, gjelder bare å finne det.

Anonymous poster hash: acaa1...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er bedre å bli kjent med folk i det virkelige liv. Da merker man umiddelbart om man føler noen tiltrekning.

Det må da være noe mer du kan finne givende enn miniatyrhunder? Her er noen forslag til aktiviteter der du vil møte en del menn: dansekurs (pardans). På de aller fleste dansekurs bytter man partner ofte slik at alle får danset med alle, mam blir faktisk en bedre danser da. Det er faktisk ganske bra fordeling mellom gutter og jenter, "Skal vi danse" har gjort at mange har sett hvor gøy det er. Andre ting: kampsport, bowling, quizkvelder.

Gi blaffen i nettdating g kom deg ut blant folk, så har du mye større sjanse for å finne noen du opplever gnist med.

Anonymous poster hash: 78669...ac1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettdating er nåla i høystakken. Det er så mye rart der ute og mange som er ok, men man ikke føler noe mer for. Jeg orker heller ikke mer nettdating. Er som å gå på audition. Hater det!

Anonymous poster hash: ed0a1...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke nettdating jeg heller. Skjønner ikke at folk kan forelske seg på den måten, jeg føler bare det blir kleint og kunstig.



Anonymous poster hash: 79c54...3b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Jeg gir kanskje litt for lett opp, men jeg føler bare at det blir en så kunstig situasjon, typ "vi er begge single og nå skal vi finne ut om vi liker hverandre".

Har vært inne på å skaffe meg en annen hobby ja...

TS



Anonymous poster hash: a16a2...62c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke nettdating jeg heller. Skjønner ikke at folk kan forelske seg på den måten, jeg føler bare det blir kleint og kunstig.

Anonymous poster hash: 79c54...3b6

Nettdating handler ikke om å date på nett og forelske seg gjennom en skjerm, så skjønner ikke hva du snakker om? Jeg falt ikke for typen min da jeg så profilbildet hans, men når vi møttes og begynte å henge sammen.

Nettdating er et middel for å komme i kontakt, for så å møtes og date IN REAL LIFE. Så nettdating og vanlig dating er ikke noe forskjellig når man endelig møtes face to face.

Anonymous poster hash: 12d13...450

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdating handler ikke om å date på nett og forelske seg gjennom en skjerm, så skjønner ikke hva du snakker om? Jeg falt ikke for typen min da jeg så profilbildet hans, men når vi møttes og begynte å henge sammen.

Nettdating er et middel for å komme i kontakt, for så å møtes og date IN REAL LIFE. Så nettdating og vanlig dating er ikke noe forskjellig når man endelig møtes face to face.

Anonymous poster hash: 12d13...450

Men det er det jeg mener. Når man møtes, så føles det så kleint og kunstig. Litt sånn "nå skal vi finne ut om vi kan bli kjærester". Masse kleine spørsmål. Nei æsj aldri mer. Jeg klarer bare ikke bli interessert i menn på den måten, det går ikke. Har datet mange.

Anonymous poster hash: 79c54...3b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det jeg mener. Når man møtes, så føles det så kleint og kunstig. Litt sånn "nå skal vi finne ut om vi kan bli kjærester". Masse kleine spørsmål. Nei æsj aldri mer. Jeg klarer bare ikke bli interessert i menn på den måten, det går ikke. Har datet mange.

Anonymous poster hash: 79c54...3b6

Og poenget igjen er: Det er ikke noe mindre kleint å møtes gjennom venner/skole/jobb/utested; når man blir bedt ut på en date som middag/kaffe/o.l. så går jo samtalene på å bli kjent med hverandre, og en DATE handler om å se om nan har kjemi/passer sammen, om det er noe der.

Igjen, there's no difference.

Anonymous poster hash: 12d13...450

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det jeg mener. Når man møtes, så føles det så kleint og kunstig. Litt sånn "nå skal vi finne ut om vi kan bli kjærester". Masse kleine spørsmål. Nei æsj aldri mer. Jeg klarer bare ikke bli interessert i menn på den måten, det går ikke. Har datet mange.

Anonymous poster hash: 79c54...3b6

Litt godt å høre at jeg ikke er den eneste som føler det sånn.

TS

Anonymous poster hash: a16a2...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og by the way, venninna mi traff mannen hun er gift med på match.com, så det går an - men ikke for meg tror jeg.

TS



Anonymous poster hash: a16a2...62c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner meg så igjen TS. Jeg er i en alder hvor det burde være lett for meg å komme i kontakt med folk via venner og fest og studier, men jeg har ikke funnet noen.

Har også Tinder, og er ufattelig lei. Har nå matchet med over 80 stykker, men har ikke noe behov for å begynne å snakke med noen, det er så kjedelig med de samme spørsmålene om igjen og om igjen.

Jeg tror absolutt man kan finne en kjæreste via nettdating. Men jeg tror det krever mye tid og innsats. Jeg har det med å falle for folk når jeg har kjent dem i flere måneder, så da blir jo nettdating en veldig vanskelig arena.



Anonymous poster hash: 2fdf4...525
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at jeg ikke er den eneste som føler det sånn.

TS

Anonymous poster hash: a16a2...62c

Har vært på mange kleine dates (både nettdating og vanlig) der man får en kunstig følelse av hele greien.

Men en ting jeg fant ut er at det avhenger av 1. Typen man møter og 2. Ens egen innstilling til hele greien.

Hvis man møter gutten uten å kalle det for en formell date, men heller henge sammen en lørdag eller noe, fordi man virkelig synes personen virker kul og interessant å snakke med og å være med så vil jo opplevelsen være helt annerledes enn den kleine greien dere har vært med på. Skjønner ikke vitsen å møte noen hvis ikke man synes personen virker gøy å være med og man var noe felles å snakke om/finne på?

Anonymous poster hash: 12d13...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og poenget igjen er: Det er ikke noe mindre kleint å møtes gjennom venner/skole/jobb/utested; når man blir bedt ut på en date som middag/kaffe/o.l. så går jo samtalene på å bli kjent med hverandre, og en DATE handler om å se om nan har kjemi/passer sammen, om det er noe der.

Igjen, there's no difference.

Anonymous poster hash: 12d13...450

Jo, jeg syns det er en forskjell. Fordi om jeg har møtt noen via jobb/venner etc så har jeg en liten peiling på om jeg er interessert på forhånd. Vi har snakket sammen, vi har noe felles. De mennene jeg har møtt via nettdating har aldri fått det til å krible der nede. ALDRI. Jeg føler bare stress og at det er KLEINT, og litt som et jobbintervju. Når jeg er på vanlig date er det mer relaxed.

Anonymous poster hash: 79c54...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på mange kleine dates (både nettdating og vanlig) der man får en kunstig følelse av hele greien.

Men en ting jeg fant ut er at det avhenger av 1. Typen man møter og 2. Ens egen innstilling til hele greien.

Hvis man møter gutten uten å kalle det for en formell date, men heller henge sammen en lørdag eller noe, fordi man virkelig synes personen virker kul og interessant å snakke med og å være med så vil jo opplevelsen være helt annerledes enn den kleine greien dere har vært med på. Skjønner ikke vitsen å møte noen hvis ikke man synes personen virker gøy å være med og man var noe felles å snakke om/finne på?

Anonymous poster hash: 12d13...450

Fordi om man har kjemi når man skriver på nett betyr ikke at man har kjemi i virkeligheten. Det har jeg merket hver gang jeg har vært på date med noen jeg har møtt ra sukker etc. Han ene var bare helt psycho og ville ha barn asap, det var totalt turn off (og nei jeg merket ikke det før vi møttes, han virket normal på meldinger). En annen ringte meg på forhånd og spurte masse spørsmål rett før daten, totalt turn off. "Hva er det du ser etter i en mann, hvor mange barn vil du ha, hvor skal vi bo om vi blir sammen". Jeg takler det bare ikke.

Anonymous poster hash: 79c54...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tydelig at dere har vært på dates med weirdos, jeg hadde selv blokkert nr hans hvis en fremmed fyr ringte meg og spurte hvor mange barn jeg ønsker meg. WTF?

Kanskje problemet ikke er nettdatinga, men at dere tydeligvis velger de mest desperate gutta der inne. Ikke rart dere har det inntrykket av nettdating.

Anonymous poster hash: 12d13...450

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historielaget, språkkurs, folke-universitetet, gå i teateret sammen med naboen, sangkor, bli aktiv i en interesseorganisasjon, start ei turgruppe, møtt opp på vel-møter, begynn å svømme i svømmehallen, gå ut å hør musikk, få deg et dyr, jakt ufoer, bli jeger, meld deg på gruppereiser, ta stanga med og dra på fisketur, gå på visning osv :)



Anonymous poster hash: 136d7...e2a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...