Gå til innhold

Hva slags dialekt har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oslo-dialekta er altfor fin, og "alle" lærerne mine prata den dialekta fordi de alltid måtte snakke så pent til elevene sine :opplyser: ...men bergenserne har Norges reneste dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Vinje-dialekt.

Viss du kje skjønar høtt eg rør om æ det fint om du let at dynni når du fer!



Anonymous poster hash: 56bb6...a80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je talar, dæffor kjæm je fra Toten.



Anonymous poster hash: 2f0ad...1a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kjæm i fra Skaun i Sør-Trøndelag :) Kjøle trivele bøgd å væks opp i, men e stappfolljt tå høkkerta å Opel-kara som kjøre tå vein rætt som det e :P Bynnje å bli ganske folljt tå byfisa i kommun, så på skolen nærmast byn bynnje dialekta så smått å kom bort.

No ha æ å samboern fløtta ti Orkdal'n, å trives veldig godt! Orkanger ha verte by, så kanj væl bynnj å si at vi ha verte byfisa vi å ;) E stoljt over å vårrå Skauning, å har et håp om å fløtt tebake att en gang i framtia :)



Anonymous poster hash: 61b7a...af4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo-dialekta er altfor fin, og "alle" lærerne mine prata den dialekta fordi de alltid måtte snakke så pent til elevene sine :opplyser: ...men bergenserne har Norges reneste dialekt.

...og Norges styggeste :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er fra kæærmøynå og snakke så så detta her. Me går på kanutta og bestille pylsa med robbel og rakje!

Anonymous poster hash: ae778...52b

"Høres" ut som du er fra Åkra eller Vea. :fnise:

Selv er jeg opprinnelig fra Kopervik, Karmøy, men har bodd i Stokke, Vestfold, Tønsberg, Hamar, Oslo og nå Drammen, og har rotet bort dialekten min noe helt grønnjævlig.

HrMinya sier han hører på meg når jeg har snakket med pappa på telefonen, men ellers snakker jeg en rar blandingsdialekt som de aller fleste østlendinger tror er fra Arendal pga R-en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæi ær fra Oschlo å snakkr standar østnorsk. Ær fra Oschlo øst.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det lurer jeg også på, hva betyr "pekaill"? Ikke forvent at alle andre skjønner det liksom... :vetikke:

Sant nok! Tenkte bare ikke over det i farta.

Jeg er stolt av å være bergenser, skulle ønske jeg var det hele tiden! Joda, jeg vil alltid være det innerst inne, selv om jeg har to andre dialekter jeg også bruker. Bergensk bruker jeg ikke så ofte, men jeg tenker alltid på bergensk. Den ene av de to andre bruker jeg fast, den andre har jeg egentlig ikke brukt på mange år.

Ka faen. Du e bærgensar men snakkar en aen dialekt. Då e du isje bærgensar bare så du har det helt forbanna klart

Anonymous poster hash: e0598...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka faen. Du e bærgensar men snakkar en aen dialekt. Då e du isje bærgensar bare så du har det helt forbanna klart

Anonymous poster hash: e0598...0f6

Hun er vel like fult og helt fra Bergen selv om hun ikke snakker Bergensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er vel like fult og helt fra Bergen selv om hun ikke snakker Bergensk?

Mulig det, men bergenser er hun ikke.

Anonymous poster hash: 10c5b...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg preiker dalemål (setesdal/ rysstad).

Eg bur alli dera no lenge, so eg legge noko om i boin so fok forstende ko eg saie, men haime preiker eg dialekt.

I dessi jakten på kjerleghaiten teii, so vait eg fok e opptekjen a dialektei mei, å de e jo noko gama då ;)

Anonymous poster hash: 6ddda...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I e fra Målde, menn i bor i Vestfåll å har bodd i Trånnhæim å. "

Moldedialekt, ikke av de breieste



Anonymous poster hash: 3ece2...7f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...