Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kommer ikke inn under et lands velferdsgoder før man faktisk bosetter seg der og får en jobb eller driver virksomhet der. Inntil det skjer, f.eks i den perioden på 6 mnd som alle EØS-borgere kan reiser fritt til et land for å søke jobb, er man underlagt hjemlandets trygdebestemmelser.

Takk for linken. Jeg tror ikke det gjør så mye fra eller til, siden man må være trygdeberettiget i hjemlandet for at man skal ha krav på noen ytelser her. Og i fattige land som Romania, så er nok terskelen for å være berettiget til noe som helst fra staten, atskillig høyere enn den er her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, gjerne det. Hadde du hatt noe imot at halve leiren på Årvoll flyttet til ditt område? Det er tross alt et reisende folk dette her. De er ikke fastboende. Det er ikke akkurat vanskelig å forstå at de da ikke har samme respekt for eiendomsretten som det fastboende har.

Det blir helt feil å påstå at det dreier seg om noe rasisme. Sigøyerne er kristne europeere og akkurat samme forakt hadde andre europeere eller nordmenn møtt om de hadde oppført seg på samme måte. Hadde 100 stk 30-år gamle etnisk norske menn bestemt seg for å være russ i et helt år og holdt på slik som disse, med forsøpling, svineri, stjeling, raning, tigging, respektløshet og uhygge, så kan du være sikker på at det hadde bygd seg opp hat mot denne gruppen, selvom det kanskje var noen ytterst få innad i denne gruppen som oppførte seg rimelig ok. Det er en sunn reaksjon mot anti-sosial oppførsel, å mase om rasisme og Hitler er tåpelig vås og ingen nordmenn bør bite på slik propaganda.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Vel, da kan vi være hypotetiske. Jeg har ingen innvendinger mot at en gruppe reisende bosetter seg midlertidig i mitt område, så sant de oppfører seg.

Det blir det samme, enten de er rom, russ eller motorsyklister.

Det er mye rop og skrik om at det kommer til å bli forferdelige problemer med denne leiren, men jeg tror ikke jeg har hørt om noen bølge av hverken vold, innbrudd, tyverier eller voldtekt i området, etter at de kom. Teltleire som dette vil uansett være midlertidige. Rom har ikke fast bopæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen innvendinger mot at en gruppe reisende bosetter seg midlertidig i mitt område, så sant de oppfører seg.

Ja, da foreslår jeg at du organiserer et tiltak i ditt område og tar kontakt med Folk er Folk, slik at du kan vise din medmenneskelighet du også og lære dette folket å kjenne. Du kan ikke forvente politivakt slik som på Årvoll, men det bør gå greit.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg beundrer romfolket. De viser en freidighet som er uhyre sjelden, krav om millioner for å dra og stort pågangsmot. Deres talsmann i Oslo lover oss at det kommer mange flere til Norge nå. De kommer fra sinnssyke tilstander og Norge er en honningkrukke uten sidestykke, bebodd av vanvittige mengder naive tomskaller og kyniske styrende. Det er ikke romfolket som kan ta ansvaret her. De er uskyldige.

Anonym poster: 1dab737b40301e0fc85a2e00b839e292

Enig i dette. Det er veldig dumt å rette raseriet mot romfolket. Romfolket gjør bare det som ethvert fornuftig menneske vil gjøre, nemlig reiser til Norge og plukker opp gratispenger som politikerne strør ut på gatene til dem. Raseriet bør rettes mot politikerne, som har skapt denne situasjonen og som jobber for å gjøre det enda mer tiltrekkende for romfolket å komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltleire som dette vil uansett være midlertidige. Rom har ikke fast bopæl.

Midlertidig er et relativt begrep.

Denne gjengen hadde holdt til på samme sted i 7 år da artikkelen ble skrevet.

http://www.dailymail...on-officer.html

Anonym poster: d4520f621ea95f397806e18645352a5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla

Disse menneskene må da mest sannsynligvis komme via Danmark eller Sverige. Hvorfor blir de ikke der? Hvorfor kommer alle til Norge? Er det fordi de vet at vi i Norge gir mer, finner gratis opphold for dem, og kanskje betaler reisen hjem hvis mener de ikke har penger nok. Hva jeg synes er så merkelig er den bilparken de stiller opp med, ingen gamle rustne modeller der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være et herlig liv å være reisende. Reise rundt der det passer en. Slippe å gå på skole, barnehage og ha en kjedelig 9-4 jobb. Slippe samfunnets jag og krav.

Bare gjøre det som faller en inn. Fiske opp maten sin selv, stjele litt så en har så en klarer seg. Sove lange dager. Tilbringe lange dager foran bålet.

Vil heller si romfolket er normale mennesker. Slik mennesket opprinnelig skulle være.

Hva er det vi liksom gjør? Er tilværelsen vi "skikkelige folk" lever normal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på E-6 ved Rygge i Østfold i 13 tiden, så minst 5 biler tilhørende rom-folket på vei nord, de stod på rasteplassen sør for flyplassen. Det er nok bare starten. :(

Anonym poster: 38d48e27b7b1b11341f2ee0194769b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da foreslår jeg at du organiserer et tiltak i ditt område og tar kontakt med Folk er Folk, slik at du kan vise din medmenneskelighet du også og lære dette folket å kjenne. Du kan ikke forvente politivakt slik som på Årvoll, men det bør gå greit.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Tja, hvorfor ikke? Alle mennesker må være et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigøynerne er uønsket i store deler av Europa.. Hvorfor? Fordi de driver med kriminalitet.

Passer jo bra å få dem inn i Norge da ! For her ønsker vi jo alle velkommen... :S

Er de mer kriminelt belastet enn enkelte andre innvandrergrupper her til lands, somaliere f.eks.? Meg bekjent snylter de ikke på norske velferdsordninger heller, i motsetning til andre innvandrere. De tigger ja, og jeg forstår jo hvorfor det er irriterende. Har også kjent på denne irritasjonen selv. Men hva mener du de skal livnære seg av når de nå først er her når de ikke får jobb (fordi nordmenn mener de er tjuvradder), og heller ikke har tilgang på velferdsgoder (som rimelig er når de ikke betaler skatt)? Personlig blir jeg langt mindre irritert av å se sigøynere rasle med koppen sin enn av synet av div. andre innvandrere i feite bmwer som åpenbart er for unge til at de kan ha tjent seg opp til den på ærlig vis (les: doplangere). Det er ikke kriminelt å tigge (heldigvis), men det er kriminelt å lange dop. Disse gutta du ser cruise rundt på Grønland er de som burde vært kasta ut, ikke sigøynerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de mer kriminelt belastet enn enkelte andre innvandrergrupper her til lands, somaliere f.eks.? Meg bekjent snylter de ikke på norske velferdsordninger heller, i motsetning til andre innvandrere. De tigger ja, og jeg forstår jo hvorfor det er irriterende. Har også kjent på denne irritasjonen selv. Men hva mener du de skal livnære seg av når de nå først er her når de ikke får jobb (fordi nordmenn mener de er tjuvradder), og heller ikke har tilgang på velferdsgoder (som rimelig er når de ikke betaler skatt)? Personlig blir jeg langt mindre irritert av å se sigøynere rasle med koppen sin enn av synet av div. andre innvandrere i feite bmwer som åpenbart er for unge til at de kan ha tjent seg opp til den på ærlig vis (les: doplangere). Det er ikke kriminelt å tigge (heldigvis), men det er kriminelt å lange dop. Disse gutta du ser cruise rundt på Grønland er de som burde vært kasta ut, ikke sigøynerne.

Men det er selvsagt mye lettere å se ned på de fattige, så det blir nok sigøynerne, denne gangen også. Bare gi det litt tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi får nå se, tviler på mange drar helt til Bodø, hvis noen i det hele tatt. Det er nok et ganske "trygt" løfte å gi, liten sannsynlighet for at noen ville benytte seg av det

Bodø er ikke akkurat på den andre siden av kloden. Det er ikke mer enn et par dagers kjøretur. Langt for den som skal på jobb på Mandag, og kanskje heller vil bruke helga til noe annet, men når man nå likevel er reisende, så er det helt klart laseggjørlig. Jeg har kjørt den strekningen flere ganger, jeg, og det var ikke noe stort problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg synes er så merkelig er den bilparken de stiller opp med, ingen gamle rustne modeller der nei.

har lagt merke til det selv. har venner med dårligere biler enn det. og de er feks studenter eller jobber.

ellers legger jeg merke til at de spiser godt. både is og kylling med bacon.

og jeg merker jeg irriterer meg over alle disse blåøyde som gir penger til tiggere. dere gjør at det kommer flere så dere burde stå frem å ta ansvar!

Anonym poster: ad0013295cb23660fccfae2653e0eced

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gnåler dere om at Rom-folket kommer for å få trygd? Finnes det noen eksempler på at så har skjedd med tilreisende sigøynere fra andre land? Vi har jo vår egen lille gruppe som etter hva jeg forstår hører til her. Greit nok. De er ikke mer trygda, de, enn noen av de titusenvis av presumptivt verdig trengende nordmenn som også går på trygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er selvsagt mye lettere å se ned på de fattige, så det blir nok sigøynerne, denne gangen også. Bare gi det litt tid.

Det som i alle fall er klart er at denne kjærligheten folk har lallet om siden han tempelgameren gikk amok i fjor ikke kommer alle til del. I det ene øyeblikket står vi på Rådhusplassen med øynene fulle av krokodilletårer og strupen full av kommunist-schlagere, og i det andre sparker vi tiggerkoppen bort fra folk som har ingenting. Så mye for norsk kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har lagt merke til det selv. har venner med dårligere biler enn det. og de er feks studenter eller jobber.

ellers legger jeg merke til at de spiser godt. både is og kylling med bacon.

og jeg merker jeg irriterer meg over alle disse blåøyde som gir penger til tiggere. dere gjør at det kommer flere så dere burde stå frem å ta ansvar!

Anonym poster: ad0013295cb23660fccfae2653e0eced

Kylling er vel først og fremst svært så billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling er vel først og fremst svært så billig.

det blir straks dyrere når man surrer bacon rundt.

Anonym poster: ad0013295cb23660fccfae2653e0eced

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Romfolket er ikke folk, så lenge de lever som dyr! De tigger, forsøpler, stjeler og driter overalt. Så lenge de lever på denne måten, kan de aldri regne med å bli akseptert noe sted. Jeg begriper ikke at de ikke forstår dette selv!

Jeg hadde ikke hatt noe i mot at de ferierte og satte opp telt her og der, om de bare kunne ha holdt det rent rundt seg, ikke laget bråk eller drevet med kriminalitet slik disse gjør. På generellt grunnlag pleier jeg ikke å ha forakt for mennesker utelukkende basert på deres rase og opprinnelse, så lenge de oppfører seg skikkelig. Men jeg kjenner at jeg blir mektig provosert av måten disse romfolkene tar seg til rette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir straks dyrere når man surrer bacon rundt.

Anonym poster: ad0013295cb23660fccfae2653e0eced

det blir straks dyrere når man surrer bacon rundt.

Anonym poster: ad0013295cb23660fccfae2653e0eced

En stripe bacon koster ikke all verden, det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...