Gå til innhold

21 år og foretrekker barnebøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften snakker for seg selv. Er dette egentlig normalt? Leser mye heller en bok av astrid lindgren, anne-cath vestly etc. enn for eksempel krimbøker av jo nesbø. Er jeg helt rar egentlig? Haha 😅 har ikke fortalt noen om det, så vet ikke om jeg er den eneste som foretrekker det :P

Anonymous poster hash: e2c75...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo koselig å lese barnebøker og mimre tilbake fra da man var liten og likte bøkene. Men det er kanskje litt uvanlig å bare lese barnebøker, og ikke like andre bøker. Er det ikke noen andre "voksenbøker" du liker da, som ikke er krim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg trodde du mente ordentlige bildebøker med kanskje 4 setninger på hver side. Sånne bøker er mine favoritter, da jeg kan lese samme setning ørten ganger uten å skjønne hva jeg nettopp leste. Men så liker jeg ikke å lese heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker barneprogram på tv Hehe, leser ikke så mye men sitter gjerne hele lørdagen for å få med meg eventyrtid, svampebob, looney tunes, regular show, og mange flere :P moren min har sagt når man nærmer seg 18 år at det er på tide å se på mer nyheter og "voksne program" har også masse bamser og Ole Brum sengetøy så skal si jeg er ganske barnslig generelt. Jeg har bøker som zombie survival guide, eventyrbøker ( Asbjørnsen og moe, tusen og en natt osv) Harry Potter, Lotr, mer bøker om zombier, tegneserier og sånt :P

Anonymous poster hash: 620f0...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Jo Jesbø sine krimbøker er representativt for det du har lest av voksenbøker, er det ikke rart at du foretrekker Anne-Cat Vestly. Det viser bare at du ikke liker brutale bøker. Jo Nesbø skriver godt, men bruker virkemidler i krasseste laget.

Du bør trene på å lese voksenbøker, men få hjelp på et bibliotek til å velge "snille" bøker. Les for eksempel "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant". Det er en bok med lun humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :) har allerede lest Hundreåringen som klatret ut vinduet, har også lest lignende som en mann ved navn ove, bøker av victoria hislop og cecilia samartin, er glad i typiske jentebøker. Men lurte bare om det er vanlig å lese for eksempel mormor og de åtte ungene, som jeg holder på med nå og synes er så koslig i en alder av 21 år?:)

Anonymous poster hash: e2c75...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seajewel

Eventyr er jo kjekt å lese, ikke alle eventyr var ment for barn uansett. Både Asbjørnsen og Moe og 1001 natt er voksne eventyr, for det meste.

Prøv den Et helt halvt år av Jojo Moyes, den er mildere enn Jo Nesbø...

Endret av Seajewel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trene på å lese voksenbøker? Eller andre sjangere enn det man liker?

Anonymous poster hash: dc869...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trene på å lese voksenbøker? Eller andre sjangere enn det man liker? Anonymous poster hash: dc869...62c

For å utvide sin horisont og få fantastiske leseropplevelser man ellers ville gått glipp av :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

For å utvide sin horisont og få fantastiske leseropplevelser man ellers ville gått glipp av :)

Enig. Og for å utvide ordforrådet og utvide begrepsrepertoaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare nødt å lese "Naiv, super" av Erlend Loe, den er genial, og sikkert midt i blinken for deg.

Anonymous poster hash: 042d2...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...