Gå til innhold

noen som jobber i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i dag fikk jeg et jobbtibud i en barnehage. men er ekstremt usikker på om jeg skal takke ja eller ikke... det går vel mest på dette med samlinger osv.

er kjempe redd/nervøs for å holde samling, noe jeg vet jeg må etterhvert. det hadde vært lettere hvis det var en mindre avd, men dette er en stor avd me over 30 barn. så:hva gjør dere i samlingsstundene? er det så skummelt så jeg skal ha det til?

Anonymous poster hash: 229b4...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke skummelt. Jeg syntes også det var ubehagelig i begynnelsen, men du kommer kjemperaskt inn i det. Du kan jo be om å få vente litt med å ha egne samlinger, så får du observert de andre litt i begynnelsen.
Mine samlingsstunder begynner oftest med at vi trekker lapp i kalenderen og synger kalender-sangen, også synger vi kanskje etpar sanger til. Noen dager lærer vi bokstaver, da har jeg printet ut ulike bilder av ting som begynner på ukens bokstav, og henger dem på en tavle.

Det går også an å leke leker, som "hvem er under teppet" eller "kims lek".

Jeg synes IKKE samlingsstundene alene skal hindre deg i å takke ja til en jobb i barnehage.
Vær åpen om at du synes det er vanskelig, de fleste pedagogiske ledere har nok stor forståelse for dette. Husk at det er snakk om barn, de setter ikke skyhøye krav til deg, de vil bare ha det gøy.

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: 61cc5...646
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for utfyllende svar :) nei det er jo dumt å la den ene tingen hindre meg.. ellers så er det jo alt jeg ønsker meg av jobb: bare dagtid, fri i helger og helligdager. min nåværende jobb oppfyller ingen av disse kravene.. hehe. samtidig vet jeg at barna ikke setter så høye krav, så lenge det er morsomt.. det som også bekymrer meg er de andre ansatte på avd som skal se på dette. syns rett og slett det er kjempe flaut :( jeg sa også på intervjuet at i begynnelsen så ville jeg observere å bli litt kjent før jeg holdt samling selv

Anonymous poster hash: 229b4...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skummelt i det hele tatt :)

Også blir du jo kjent med barna først og ser hvordan de andre ansatte gjør det.

Du får sikkert veiledning av kollegene dine også.

Jeg liker ikke å holde taler og snakke i store forsamlinger og slikt men det er noe helt annet på jobb.

Det er rom for å være seg selv, og barna er ikke noe kritisk publikum. Det er egentlig umulig å dumme seg ut og mitt beste tips er å ikke ta seg selv så høytidelig. Vi har veldig mye morro på jobb og kan tulle og tøyse, like gøy for oss voksne som for barna :) :)

Anonymous poster hash: ec561...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker alltid en god stund på å bli kjent og trygg på rutiner osv. så jeg tenker at det kanskje kommer til å gå bra etter hvert. på sykehjemmet der jeg jobber nå er jeg trygg og kan tulle å tøyse med de gamle så jeg tenker at dette også vil komme seg etter hvert hvis jeg velger å takke ja til stillingen. syns også det er litt skummelt å begi meg ut på noe jeg aldri har gjort før. var litt annerledes når jeg begynte på sykehjem siden jeg har utdannelse innen det området og visste mye hva det gikk i :) men får tenke videre!

Anonymous poster hash: 229b4...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare skummelt de første gangene, etter hvert blir det kjempenaturlig for deg å skulle "underholde" barna foran andre voksne :) Og forhåpentligvis engasjerer de andre voksne seg i samlingene dine også, og da blir det ikke så ille!



Anonymous poster hash: 61cc5...646
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i dag fikk jeg et jobbtibud i en barnehage. men er ekstremt usikker på om jeg skal takke ja eller ikke... det går vel mest på dette med samlinger osv.

er kjempe redd/nervøs for å holde samling, noe jeg vet jeg må etterhvert. det hadde vært lettere hvis det var en mindre avd, men dette er en stor avd me over 30 barn. så:hva gjør dere i samlingsstundene? er det så skummelt så jeg skal ha det til?

Anonymous poster hash: 229b4...28e

jeg slapp omtrent å ha samling hehe, sa jeg ikke likte det. Det er ikke så skummelt altså og det er veldig gøy i barnehage

Anonymous poster hash: 9e054...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...