Gå til innhold

Ta pause i utdanningen for å få barn? Tips og råd takk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 21 i år, typen fyller 26. Vi har vært sammen snart et år. Han er ferdig med sin bachelorgrad om et år. Jeg går første år på jusstudiet. Jeg studerer ved et universitet som kun tilbyr bachelorgrad - etter tre år må (kan) jeg ta de to resterende årene i Oslo eller Bergen for å få en mastergrad og kunne kalle meg jurist.

I går dukket det opp et dilemma; typen min vil ha første barn før han er 30, senest samme år han fyller 31. Det er fem år til. Jeg vil også ha barn og familie, og har begynt å innse at jeg ikke kan være både skikkelig karrierekvinne og ha en familie og barn. Jeg har derfor begynt å leke med tanken på å ta en pause mellom bachelorgraden og mastergraden for å få barn. Er dette en dårlig idé? Noen med erfaringer? Jeg trenger sårt tips og råd - både typen og jeg er klare på at det ikke er noe poeng å fortsette forholdet dersom vi har ulike målsettinger, i hvertfall ulike tidsfrister på disse målsettingene. Han krever et svar. Jeg er stormende forelsket, og det gjør kjempevondt å skulle gi han opp nå. Noen som vet hvordan jobbmulighetene er med en bachelorgrad i juss?

Anonymous poster hash: df592...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVis du er villig til å sette "livet på vent", hvorfor er ikke han villig til å vente et år eller to ekstra? Hva er forskjellen å bli far når han er 30kontra 32?



Anonymous poster hash: e202a...ee7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er umulig for deg å si NÅ om du er klar for barn om 2-3 år (dvs når du er ferdig med bachelor). Du er såpass ung at det faktisk er en stor risiko fordi at du IKKE har lyst på barn når du er 24, selv om du nå sier til han at du går med på det.

Med andre ord - det er umulig (og hvertfall dumt!) å gi han et klart svar på dette nå. Takler han ikke usikkerheten må han nesten gå...

  • Liker 5
Lenke til kommentar