Gå til innhold

Den mest profesjonelle Mail-leverandøren


Badehette

Anbefalte innlegg

Bruker en gammel jobbmailadr.

Jeg syns hotmail, live og gmail virker useriøst. De få gangene jeg får spam eller svindel er det fra en av de tre.

Bedre med [email protected]/com

Uansett hva man velger så hold det enkelt med navn eller initialene til navnet ditt.

[email protected] er uansett ganske seriøst uavhengig av hva som kommer etter @

Anonymous poster hash: 94cbb...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yahoo som seriøst???? Kanskje hvis du er nigeriansk svindler. Det domenet er dessverre oppbrukt av svindlere.



Anonymous poster hash: b8ebc...78f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker [email protected], er fornøyd med det. Litt mye spam, men spamfilteret fanger opp det meste.

Det gjør jeg også ^^

Men når det kommer til spam, så kommer det jo helt an på hvor du legger igjen mailen din..

Faller du for en slik konkurranse som du må svare på en haug med forskjellige spørsmål og som avslutter med "Vi ser du svarte JA for mote, vil du ha 1mnd gratid abo på xxxx" Og i tillegg svart på 20 andre spørsmål, så har du egentlig gitt fra deg mailen din til 20 bedrifter :fnise:

x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg også ^^

Men når det kommer til spam, så kommer det jo helt an på hvor du legger igjen mailen din..

Faller du for en slik konkurranse som du må svare på en haug med forskjellige spørsmål og som avslutter med "Vi ser du svarte JA for mote, vil du ha 1mnd gratid abo på xxxx" Og i tillegg svart på 20 andre spørsmål, så har du egentlig gitt fra deg mailen din til 20 bedrifter :fnise:

x)

Jeg var fæl på dette tidligere, men har opprettet en ny mail siden som jeg ikke har brukt til noe annet enn jobb-sammenheng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg synes hotmail er veldig useriøst. Minner meg om fjortis-SoftKitty og vennene hennes som hadde mailadresser ala [email protected].... :P

Gmail er jo det alle har, så om navnet ditt er ledig der ville jeg brukt det. Men, jeg tviler på at arbeidsgivere siler søkere basert på epost-domenet de bruker, så det er nok ikke noe å bekymre seg veldig for.

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yahoo som seriøst???? Kanskje hvis du er nigeriansk svindler. Det domenet er dessverre oppbrukt av svindlere.

Anonymous poster hash: b8ebc...78f

De jeg kjenner som jobber på yahoo er veldig høyt utdannede og råflinke, og har veldig strenge krav til hva de skal utrette på jobb uten å få beskjed om å gå, så jeg synes ikke det er noe dumt å ha navnet deres i mailadressen min. :)

Vennen min som er siv.ing. i datateknikk og har A/B i snitt jobber der, og synes ikke det er noe galt i å representere det firmaet i mailadressen. :)

Anonymous poster hash: 8ff10...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som jobber på yahoo er veldig høyt utdannede og råflinke, og har veldig strenge krav til hva de skal utrette på jobb uten å få beskjed om å gå, så jeg synes ikke det er noe dumt å ha navnet deres i mailadressen min. :)

Vennen min som er siv.ing. i datateknikk og har A/B i snitt jobber der, og synes ikke det er noe galt i å representere det firmaet i mailadressen. :)

Anonymous poster hash: 8ff10...ac0

Det er forskjell på om man bruker gratisutgaven av Yahoo som privatperson eller jobber for selskapet Yahoo. De som jobber der har som oftest en signatur som beskriver deres stilling i selskapet og da vil det selvsagt bli tatt mer seriøst.

Men det er altså mange useriøse aktører som f. eks. spammere som har brukt Yahoo i sin tid.

Anonymous poster hash: a6513...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt yahoo i over 15 år, og er veldig fornøyd. Både i jobbsammenheng og privat...



Anonymous poster hash: adf9f...431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som jobber på yahoo er veldig høyt utdannede og råflinke, og har veldig strenge krav til hva de skal utrette på jobb uten å få beskjed om å gå, så jeg synes ikke det er noe dumt å ha navnet deres i mailadressen min. :)

Vennen min som er siv.ing. i datateknikk og har A/B i snitt jobber der, og synes ikke det er noe galt i å representere det firmaet i mailadressen. :)

Anonymous poster hash: 8ff10...ac0

Jeg snakker ikke om de som jobber i Yahoo, men de som bruker Yahoo er ofte svindlere. Derfor har det et useriøst preg. Et selskap kan ha så mye kompetanse det bare vil, men hvis merkevaren deres blir misbrukt av folk med uredelig hensikt, da svekkes også omdømmet til selskapet. Det jobber dyktige mennesker i Microsoft/Hotmail/Live også, men det hindrer ikke oss å i forbinde en hotmailadresse med [email protected] eller lignende.

Anonymous poster hash: b8ebc...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om de som jobber i Yahoo, men de som bruker Yahoo er ofte svindlere. Derfor har det et useriøst preg. Et selskap kan ha så mye kompetanse det bare vil, men hvis merkevaren deres blir misbrukt av folk med uredelig hensikt, da svekkes også omdømmet til selskapet. Det jobber dyktige mennesker i Microsoft/Hotmail/Live også, men det hindrer ikke oss å i forbinde en hotmailadresse med [email protected] eller lignende.

Anonymous poster hash: b8ebc...78f

Jeg forbinder ikke yahoo med det samme som hotmail.

Har aldri merket noe negativt fra arbeidsgivere heller. :laugh:

Kommer nok til å ha yahoo helt til jeg får tilbud fra arbeidsgivere om å bruke deres mailsystem, om det noengang blir aktuelt.

Anonymous poster hash: 8ff10...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotmailadresser går helt fint. Det er det som står foran @ som er avgjørende. Sexybaby69 blir ikke tatt like seriøst som trine82.

Jeg leser en del søknader i løpet av et år og det er sjeldent at e-postadressen spiller en veldig stor rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

I "gamle dager" var hotmail fullstendig fy-fy (for det var der all spam kom fra), men det har kanskje endret seg nå. Men vi oldiser over 25 vil nok alltid assosiere hotmail med spam og penisforstørrelser, uansett hvor seriøst brukernavn du har. ;) men jeg ville jo aldri droppet en søker på bakgrunn av eposten, med mindre det var "[email protected]".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva legger dere i useriøst? De som eier hotmail er da like seriøse som gmail.



Anonymous poster hash: f43d3...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var om arbeidsgivere som kommenterer epost adresser på søkere og utfra reaksjonen ble ikke hotmail tatt seriøst. Men det kommer kanskje ann på hvilken bransje du er i.

Anonymous poster hash: 1865f...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotmailadresser går helt fint. Det er det som står foran @ som er avgjørende. Sexybaby69 blir ikke tatt like seriøst som trine82.

Jeg leser en del søknader i løpet av et år og det er sjeldent at e-postadressen spiller en veldig stor rolle.

Det kommer vel an på bransje, bedriften og hvem man møter på, men jeg ser ingen grunn til å la være å fremstå med en mer seriøs adresse (har eget domene med mitt eget firmanavn). Alt annet likt så gir det uansett et litt mer seriøst inntrykk selv om det ikke skulle være dommedag om man bruker hotmail.

Anonymous poster hash: a6513...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...