Gå til innhold

I hvilken by hadde du fadderuke, og hvordan var det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken by hadde du fadderuke, og hvordan var det? Var det mye festing, eller var det lite med det?

Hadde vært gøy å sett forskjellene fra forskjellige plasser!
Bergen, Oslo, Trondheim..... osv :)



Anonymous poster hash: 1d616...be0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kleint som bare det...

Går BI i oslo. Det er morsomt fordi jeg leste en annen post her på KG hvor det sto: "Hadde det vært BI Oslo så hadde det vært andre saker, forvokste fjortisser som drikker seg dritings og har klein sex..."

Kunne ikke vært mer enig, det var syyykt kleint. Spesielt når "gutta" kjøpte flere sjampiser som de begynte å gi rundt til jentene, brukte sikkert en del tusen på de. Håper jeg finner noen normale folk å henge med her, trodde ærlig talt sterotypen var tull, men sannelig tok jeg feil.

Hva med deg TS, hvor hadde du fadderuke?

Anonymous poster hash: cc0a1...a8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har ikke vært med på fadderuke. Bare morro å lese hvordan det er rundt om kring.



Anonymous poster hash: 1d616...be0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to.

På Universitetet i Bergen var det veldig bra og hadde det stort sett gøy. Ble mye drikking og festing, men det er vel normalt :) Ble ikke kjent med noen da, men på fylla er jo alle bestevenner. Blir ikke alltid sånn når man er edru.

Neste var på Høgskolen i Volda, men kan vel ikke si at jeg var på fadderuke der egentlig for kullet mitt var veldig lite og hadde ikke noe eget med de. Skulle egentlig være med noen andre, men fant ikke ut av det. Veldig dårlig og hørte ikke noe mer om det heller.

Anonymous poster hash: 1c4e7...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderuke er det kleineste jeg har vært med på.



Anonymous poster hash: 969b6...934
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderuke er det kleineste jeg har vært med på.

Anonymous poster hash: 969b6...934

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 1d616...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bø i Telemark.

Hadde det helt fantastisk, rett og slett, og har fått vennskap som vil vare livet ut.

Aldri ledd så mye i hele mitt liv :-)



Anonymous poster hash: 180e6...bdf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim :) var fadderbarn for 3 år siden. Var en del temafester og vanlige vors, og noen alkoholfrie arangementer som konsert, lek på skolen osv. Jeg synes det var en morsom periode! Knyttet mange sterke vennskap på den tiden :)

Endret av FruHudson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillehammer

Kjempegøy! Var på alkoholfrie og alkohol-arrangementer. Storkoste meg og ble kjent med mange personer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UiO. Fadderen møtte oss føsrte gang på plenen utenfor universitetet. Vi satt og pratet litt. Så ham aldri etter det. Får de ikke betalt for denne oppgaven?



Anonymous poster hash: 44d44...d82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkorat ferdig med fadderuken på uis, eller norsk hotellhøyskole.

å må si at det er noe av det kjekkeste jeg har vert med på! helt fantastik.
Hadde 2 utrolig flinke og kjekke faddere, å gruppen var bare komplett!! alle snakker med alle.



Anonymous poster hash: 2f58c...b07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UiO. Fadderen møtte oss føsrte gang på plenen utenfor universitetet. Vi satt og pratet litt. Så ham aldri etter det. Får de ikke betalt for denne oppgaven?

Anonymous poster hash: 44d44...d82

Nei, de får ikke betalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på 4 forskjellige.

Bodø var det overraskende nok beste stedet.

Sur vind, bikje kaldt og alt er mye dyrere i Nord-Norge, enn andre steder og selve høgskolen lå jo i gokk i forhold til sentrum.

Men fadderukene var veldig godt organisert.

Samskipnaden hentet meg og andre nye studenter, på flyplassen, kjørte hver og en til sitt nye hjem og vi fikk flere poser med mat som " startpakke ".

Fadderene var kjempeengasjerte, inkluderte flest mulig mest mulig.

Det skjedde noe " hele tiden " og man fikk epost/tekstmeldinger med oppdatering kontinuelig.

Ting ble jo avlyst og flyttet fra tid til annen pga vær og slikt, men da fikk man beskjed.

Universitetet er og resten av stedet er liksom som en liten " studentbygd" med treningssenter, puber, kaféer, mm. Det gikk buss hele tiden overalt og det var lagt opp til studentrabatter ved flere av stedene i byen.

Aldri kjørt så billig med kollektivtraffikk som det jeg gjorde i Bodø.

Og flyplassen ligger jo midt i byen, så det er lett å reise hjem i ovale helger.

Største nedturen med hele oppholdet var:

- Været. Gikk fra sommertøy til parkas på én flytur.

- Midnattssol. Gøy på St. Hansaften et helvete resten av tiden.

- Prisen på alt. Absolutt alt var litt dyrere. Noe var mye dyrere.



Anonymous poster hash: d32c6...69d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HiOA ifjor.

Drikking, grilling og drikking... Henger ikke med de jeg følte jeg fikk god kontakt med den uka nå. :P

Var bare med litt, så hadde nok havnet utenfor om vi ikke hadde hatt så mye gruppearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stord, både som fadderbarn og fadder! To helt fantastiske uker som inneholdt gode mennesker, fint vær og gøyale opplevelser! Et veldig lite studentsamfunn på Stord, men jo mer samlet og bedre kjent ble vi. Alle tok bussen til byen når det skjedde noe og alle hadde noen å ta følge hjem med. Jeg ble kjent med folk i andre utdanninger og klasser.

Mitt første år, da jeg var fadderbarn så drakk jeg ikke, men jeg var med alle som drakk. Men det var ingen press, alle var så åpne og interesserte og jeg kunne nesten ikke bedt om en bedre velkomst til et nytt sted. Savner virkelig den øya og campus.

Stord som studentby er ett helt fantastisk sted som er undervurdert av de større studentbyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt fadderuke i både Trondheim og Oslo, og jeg må si at Trondheim takler sånt mye bedre enn Oslo gjør.

I Trondheim var vi små, oversiktlige faddergrupper med 3-4 faddere per gruppe (gruppa var på 10-13 personer), så vi ble ordentlig godt kjent. Det var godt opplegg hver dag, og god informasjon om hva som skulle skje. Jeg møtte noen av mine beste venner der, som jeg fortsatt har kontaktm ed nesten daglig.

I Oslo var vi 40 eler på en fadder, og det var dårlig opplegg og lite informasjon. Jeg synes veldig synd på fadderen som måtte prøve å ordne for så mange samtidig som han jobbet og hadde andre ting som skjedde. Det hele endte med at ganske mange ikke orket å bli med på ting og få ble kjent med hverandre.

Samtidig er erfaringen min at Trondheim er en bedre by å studere i rent sosialt. Det er så mange studenter i forhold til andre innbyggere, og alt er lagt opp til at vi skal ha det enkelt. Det er oversiktlig, gode rabatter, Samfundet er kjempe morsomt, og det er en slags norm at alle studenter skal være frivillig i en eller annen organisasjon. I Oslo kjennes det litt mer ut som om vi er "glemt" i byen og tilstede bare på Campus. Det kan jeg jo forstå, siden Oslo ikke er en typisk "studentby", men jeg savner Trondheim... (men ikke AtB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint som bare det...

Går BI i oslo. Det er morsomt fordi jeg leste en annen post her på KG hvor det sto: "Hadde det vært BI Oslo så hadde det vært andre saker, forvokste fjortisser som drikker seg dritings og har klein sex..."

Kunne ikke vært mer enig, det var syyykt kleint. Spesielt når "gutta" kjøpte flere sjampiser som de begynte å gi rundt til jentene, brukte sikkert en del tusen på de. Håper jeg finner noen normale folk å henge med her, trodde ærlig talt sterotypen var tull, men sannelig tok jeg feil.

Hva med deg TS, hvor hadde du fadderuke?

Anonymous poster hash: cc0a1...a8b

Jeg går også på BI oslo! Og jeg er normal, :)

Anonymous poster hash: a568c...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiologi UiB, var mye festing og drikking, men veldig glad jeg deltok, for det var vanskelig å bli kjent med noen etter fadderuken...

Anonymous poster hash: 4739f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolen i Bergen (lærer). Litt stress for vi hadde forelesninger samtidig som fadderuka, men jeg koste meg :) Ser de har endret det i år slik at det ikke skjer noe hver eneste dag, og det er bra.

Vi var 50 stk, var 2 grupper mesteparten av tida med 3 faddere pr gruppe. Det var drikking i helgene, og et par kvelder i hverdagene, men jeg opplevde ikke noe drikkepress. Jeg drakk cola alle dager utenom 2, og fikk aldri noen spørsmål. Fadderne hadde ikke lov til å oppmuntre til drikking en gang, så de få gangene vi hadde drikkeleker var det andre folk som tok initiativet. Selvsagt kunne det bli kjedelig å dra ut uten å drikke, men etter min mening er det vorsene som er viktigst uansett :) Det var rundt 3 alkoholfrie arrangement, de var også artige. Aktivitetene var bla.a byvandring, Fløien, standup-show, togaparty, konsert, pub til pub og idrettsdag. I Bergen opplevde jeg billett-organiseringen som litt kaotisk, vi fikk litt lite info og mye ble utsolgt, så kjøp den pakken med en gang du kan.

De beste vennene jeg har på studiet nå ble jeg ikke så godt kjent med i fadderuka, men fadderuka er en bra døråpner :) Har du først snakket med noen, om enn bare bittelitt, så er det mye enklere å ta kontakt med de senere.



Anonymous poster hash: 783d2...d1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...