Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun framstod som rimelig overfladisk. Det stod blant annet at hun alltid har vært jålete, og dette har hun arvet fra moren. Hun har alltid vært blid og populær, og har et kjempegodt forhold til søsteren sin, som er den strake motsetningen til henne selv. Ellers stod det ikke så mye mer enn det man kan lese på bloggen, og de fleste av bildene finnes på bloggen allerede. Dessuten inneholdt artikkelen et uredigert portrettbilde av henne, der man så linjer osv i ansiktet. Tipper der er en av grunnen til at hun er misfornøyd, men jeg synes ikke selv at bildet var stygt. Hun så ut som en helt vanlig dame.

Anonymous poster hash: 0fad0...e80

+ at hun møtte mannen sin da de gikk tur med hver sin hund. Jeg skumleste bare ettersom intervjuet var rimelig substansløst og kjedelig, så husker ikke mer.

Anonymous poster hash: 0fad0...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Superwoman kappa..? Så voksne mennesker driter i sårende utsagn og hets? Hva vet vel du om hva Caroline føler? Tror du hun er usårbar? Eller er det sånn at så lenge andre har det ille så er det bare å kjøre på?

Der finnes absolutt ingen unnskyldning for å holde på sånn her! Det er ikke snakk om "superwoman", men det å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp, det er ikke annet enn litt fornuft.

Hvorfor skal barn og ungdom bry seg når foreldrene sitter på nett og slenger dritt om en fremmed person som ikke har gjort vedkommende noe som helst?

Dere klager på at Caroline er et dårlig forbilde? Se på dere selv. Mange av dere er hundre ganger verre.

-Superwoman

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Det blir som med naboene som alltid går over vår plen. Det er ikke rart barna tror det er greit når foreldrene gjør det selv.

Anonymous poster hash: 063f0...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilrådelig å tilføre kroppen(leppene) noe når man er gravid da?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

Hun sluttet da hun ble gravid.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sluttet da hun ble gravid.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Ok. Da er det nok det at "fyllet" varer så lenge.

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama er faen meg helt uspiselig når hun forsvarer drittoppførslen sin:

Tonje says:

September 2, 2013 at 13:15

Fotballfrue: Så du mener at om du vet hvem vargas er så kan du oute personen?Du skriver dette:Jeg tror ikke du skal trekke så altfor mange konklusjoner fra ditt ståsted. Du har dessverre ingen forutsetninger for å uttale deg så bastant som du gjør. Men er ikke du bastant og trekker konklusjoner da du skriver:Jeg mente at du neppe har vært mye i media..?
Jeg lurer også på en annen ting, det er slik at du har journalist utdannelse ikke sant?Er dere journalister så sleipe at du som har utdannelsen blir lurt?At en mann på gata kan bli lurt kan jeg forstå, da den personen ikke vet hvordan det fungerer fallgrupper osv.
Men med journalist utdannelse burde man vell vite hvordan man bøyer og tøyer regler så man får ting som man selv ønsker?
For hvis det er tilfelle at journalister lurer journalister(Folk som kan tenke ut senarier på forhånd) da syns jeg synd på ola nordmann som ville møtt opp i intervjue på bar bakke.

Reply

  • Fotballfrue says:
    September 2, 2013 at 13:21

    Du kjenner ikke til detaljene bak nanet Vargas, så la det ligge.
    Jeg mente at du neppe har vært mye i media..?
    “Neppe” kan vel knapt kalles å uttale seg bastant, kan det vel? Det er en antagelse, ikke en bastant påstand.
    Mannen på gata blir neppe utsatt for noe sånt, det er vel mer kjente personer som blir offer for dette. Journalister er heller ingen homogen gruppe, så å dra alle over en kam blir helt feil.
    Jeg sier ikke at jeg ble lurt, bare at ting ikke stemte overens med hva jeg ble forespeilet. Det kan bero på mange ting, dårlig kommunikasjon f.eks :) Kanskje det rett og slett var jeg som misforstod?
    Anser denne diskusjonen som over nå, ha en fin dag :)
    Reply


Anonymous poster hash: 02cdf...366
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vargen says:

September 2, 2013 at 12:29

Som sagt, baserer du antakelsene dine på at jeg brukte “Vargas” som kallenavn kan du bare ta feil – jeg er ikke den personen du her har hengt ut, men fortsett gjerne på samme måten, dette er jo ikke noe nytt fra din kant :-) Heretter kan jeg kalle meg “Vargen”.

Når det er sagt, så stusset jeg også veldig over graden av offergjøring i reportasjen og det er svært ofte tydelig på bloggen – hvorfor går du inn i offerrollen så fort du blir utfordret på noe som helst vis?

Reply

  • Fotballfrue says:
    September 2, 2013 at 12:46

    Det er ingen som har blitt hengt ut her, da tror jeg du misforstår begrept å henges ut.
    Det du skriver om offerrolle stemmer ikke. Man går ikke inn i en offerrole fordi man er uenig i noe, eller i dette tilfellet føler at noe ikke blir som det ble lovet på forhånd.
    Reply


Anonymous poster hash: 02cdf...366
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lagt ut veldig lite bilder av seg selv med det nye brune håret sitt etter hun farget det på fredag syns jeg? Misfornøyd-men-later-som-hun-er-strålende-fornøyd-med-fantastiske-hendrix?



Anonymous poster hash: 8a445...a56
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizbeth Osnes skriver på bloggen sin at det er fullstendig normalt å bæsje på seg under fødselen. Ser for meg ansiktsuttrykket til LK hvis det skjer under fødselen til Fotballfrue... :laugh: :laugh:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo den beste fora til å fortelle hvem CBE er, 100 000 unike lesere som hun skriver. Hvis hun er så missfornøyd med å bli fremstilt som fotballfrue i VG lurer jeg på hvorfor hun ikke bruker sitt eget fora til å rette det opp.

Jeg merker jeg blir litt forvirret av den store forskjellen hun legger mellom CBE og fotballfrue. Jeg skjønner at fotballfrue er et merkevare og det er veldig tydelig at hun mer og mer er ute etter salg i alt hun poster. Jeg har lest bloggen hennes i 3 år og syns den blir mindre og mindre personlig. Så og si alle innleggene er for å formidle et salg. Så slenger hun på et par setninger om dagen for å gjøre det "personlig".

Når hun tar antrekkbilder er det ofte for å få med seg et par adlink, hun har derfor valgt antrekket ut fra å selge noe av det hun har på seg. Jeg så at vesken på det "cowboy" inspirerte antrekket var adlink, så da var hun vel litt uheldig med å prøve å matche vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Kari Jaquesson oppsumerte fotballfruens blogg ganske bra med denne setningen: Det er akkurat passe mye "personlig" stoff til at folk henger med slik at annonsene rundt innleggene, innleggene som er ren annonsering og produktplassering får mange visninger.



Anonymous poster hash: 23cde...34c
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Kari Jaquesson oppsumerte fotballfruens blogg ganske bra med denne setningen: Det er akkurat passe mye "personlig" stoff til at folk henger med slik at annonsene rundt innleggene, innleggene som er ren annonsering og produktplassering får mange visninger.

Anonymous poster hash: 23cde...34c

Enig. Da hun begynte å blogge, var den mye mer personlig. Husker at hun jo til og med hadde innlegg om at hun hadde mistet en pizza på gulvet, komplett med bilde og greier, lol. Sånt ville aldri i verden skjedd i dag, selv ikke med en low-carb pizza.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å markedsføre og selge produkter gjennom en blogg er jo forholdsvis nytt. Ved å sette inn annonser i blader og på store billboard rundt i byen er veldig tydelig reklame og alle klarer å identfisiere det. Det samme gjelder reklamefilmer på tv. Men gjennom å "personifisere" reklamen gjennom en blogg gjøres det mer skjult og kanskje er det også mer effektivt?

Hun har blitt et merkevare gjennom fotballfrue som rekker ut på en helt annen måte enn den man ofte er vant til. Hun er rett og slett en levende reklameplakat og det selger som bare det. Hun og hennes annonsører tjener rått på det.

Jeg syns det er fascinerende å se på det, og jeg syns også det er fascinerende og se på "gudedyrkningen" som florer i hennes kommentarfelt. Det er mye av grunnen til at jeg har fortsatt å lese bloggen hennes, jeg ser på hvor perfekt den er og så blir jeg så fascinert av at mange sluker det rått. Jeg tar meg i å måtte lese kommentarfeltet og se hvordan hun hylles og dyrkes som et idol og forbilde. Men jeg klarer ikke å kjøpe det selv, sikkert fordi jeg er 30 år og aldri i livet hadde klart å leve opp til en slik perfeksjonisme selv. Men jeg tenker litt på datteren min som en gang skal bli voksen, og hva slags påvirkningskraft en slik blogg har, det er ikke det at hun nødvendigvis ikke også kan gi inspirasjon i forhold til trening og sunt kosthold og det har selvfølgelig en del gode sider i forhold til røyk, rusmidler og fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har jo den beste fora til å fortelle hvem CBE er, 100 000 unike lesere som hun skriver. Hvis hun er så missfornøyd med å bli fremstilt som fotballfrue i VG lurer jeg på hvorfor hun ikke bruker sitt eget fora til å rette det opp.

Jeg merker jeg blir litt forvirret av den store forskjellen hun legger mellom CBE og fotballfrue. Jeg skjønner at fotballfrue er et merkevare og det er veldig tydelig at hun mer og mer er ute etter salg i alt hun poster. Jeg har lest bloggen hennes i 3 år og syns den blir mindre og mindre personlig. Så og si alle innleggene er for å formidle et salg. Så slenger hun på et par setninger om dagen for å gjøre det "personlig".

Når hun tar antrekkbilder er det ofte for å få med seg et par adlink, hun har derfor valgt antrekket ut fra å selge noe av det hun har på seg. Jeg så at vesken på det "cowboy" inspirerte antrekket var adlink, så da var hun vel litt uheldig med å prøve å matche vesken.

Helt enig med innlegget ditt! Tror veldig mange blir forvirret over hvem som er fotballfrue, hvem som er caroline, hvem som er på bloggen daglig, hvem som drar på ferie, hvem som intervjues av vg osv, osv.. Jeg forstår det faktum at bloggen hennes er fotballfrue.no, og at hun er caroline, et vanlig menneske som bor i siljan med mann og to hunder. Men hun klarer ikke tydeliggjøre dette skillet, og det virker noen ganger som hun selv ikke vet hvem som er på bloggen. Hun forandrer "person", akkurat som det passer best i den aktuelle settingen.

Hun sier hun ikke deler alt av privatliv, og at hun har interesser og meninger som utelates på bloggen, men hun klarer ikke holde seg til et klart skille om hva som er privat og hva som er greit. Merkelig hvordan hun blogget fra bestemorens begravelse (med bilder av herr ff om hvor hot han var i samme slengen), hvis hun er så privat. Politikk er for privat, selvom man ikke trenger mye intelligens for å skjønne hvilken side hun står ved. I følge seg selv har hun så stor påvirkningskraft at hun til og med kan få leserne hennes til å stemme det samme som henne. Men når det gjelder kosthold og trening, nei da er det opp til leseren selv å velge å lese eller ikke. Hun kan jo ikke gjøre alle fornøyde, må vite, viktig å dele alt av mat og antall kilometer, uten at noen bør bry seg med det.

Dyrevern er hun veeeldig opptatt av, men det er visst ikke så interessant for bloggleserne hennes å lese om dette. Her kunne hun brukt litt påvirkningskraft på en positiv måte. Her tror jeg hun mangler litt kunnskap om tema, for det er litt rart hun bruker sminke og hudpleieprodukter som tester på dyr. Rart hun ville dra på delfinshow også, så bevisst som hun er på dyrevern.

Jeg tror flesteparten ser på henne som fotballfrue.no, som den overfladiske og materalistiske, litt naive jenta hun er på bloggen. Det er jo nettopp slik hun har valgt å fremstille seg selv. Dermed må hun nesten tåle å bli behandle deretter. Hvis hun mener intervjuet i vg ble så dårlig, kunne hun tatt dette opp med journalisten. Istedet velger hun - som hun alltid gjør - å dele dette på bloggen, for å klage, syte og høste inn trøstende kommentarer. Lite profesjonelt. Virker som hun ikke tenker over hvordan hun oppfattes av voksne mennesker, og ønsker å oppnå mer respekt i feks media-norge. Det viktigste for henne er å få ros blant leserne som kommenterer, som stort sett er unge jenter som ønsker hennes liv.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å markedsføre og selge produkter gjennom en blogg er jo forholdsvis nytt. Ved å sette inn annonser i blader og på store billboard rundt i byen er veldig tydelig reklame og alle klarer å identfisiere det. Det samme gjelder reklamefilmer på tv. Men gjennom å "personifisere" reklamen gjennom en blogg gjøres det mer skjult og kanskje er det også mer effektivt?

Hun har blitt et merkevare gjennom fotballfrue som rekker ut på en helt annen måte enn den man ofte er vant til. Hun er rett og slett en levende reklameplakat og det selger som bare det. Hun og hennes annonsører tjener rått på det.

Jeg syns det er fascinerende å se på det, og jeg syns også det er fascinerende og se på "gudedyrkningen" som florer i hennes kommentarfelt. Det er mye av grunnen til at jeg har fortsatt å lese bloggen hennes, jeg ser på hvor perfekt den er og så blir jeg så fascinert av at mange sluker det rått. Jeg tar meg i å måtte lese kommentarfeltet og se hvordan hun hylles og dyrkes som et idol og forbilde. Men jeg klarer ikke å kjøpe det selv, sikkert fordi jeg er 30 år og aldri i livet hadde klart å leve opp til en slik perfeksjonisme selv. Men jeg tenker litt på datteren min som en gang skal bli voksen, og hva slags påvirkningskraft en slik blogg har, det er ikke det at hun nødvendigvis ikke også kan gi inspirasjon i forhold til trening og sunt kosthold og det har selvfølgelig en del gode sider i forhold til røyk, rusmidler og fest.

Det er verre med ungjenter, som ikke har bygget opp noen identitet ennå. Er ikke nødvendigvis like lett for ei jente på 16 år å se at dette er reklame, beregnet på å selge sponsorens produkter. Tror det er veldig mange unge mennesker som nesten ser FF som en slags online venninne. Man ser jo stadig kommentarer med folk som forteller om dagen sin, som at "nå har jeg fått A på engelskprøven og er såååå glad" osv. De aner jo ikke at de snakker med en reklameplakat. Det får det til å virke veldig kynisk. Samtidig så har jo FF rett til å drive bloggen sin akkurat som hun vil, men jeg skulle ønske hun ville anstrenge seg litt mer for å skape et skille mellom henne som person og henne som forsøker å selge noe.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre med ungjenter, som ikke har bygget opp noen identitet ennå. Er ikke nødvendigvis like lett for ei jente på 16 år å se at dette er reklame, beregnet på å selge sponsorens produkter. Tror det er veldig mange unge mennesker som nesten ser FF som en slags online venninne. Man ser jo stadig kommentarer med folk som forteller om dagen sin, som at "nå har jeg fått A på engelskprøven og er såååå glad" osv. De aner jo ikke at de snakker med en reklameplakat. Det får det til å virke veldig kynisk. Samtidig så har jo FF rett til å drive bloggen sin akkurat som hun vil, men jeg skulle ønske hun ville anstrenge seg litt mer for å skape et skille mellom henne som person og henne som forsøker å selge noe.

Ja, hun har jo absolutt funnet en oppskrift som virker. Jeg syns det er litt vanskelig å være moraliserende i forhold til den påvirkningen hun har. På en måte skal jeg være enig med henne at det er alltid vil være noen som blir uheldig påvirket uansett. Hun har jo blitt selv symbolet på rosablogg i Norge og med det følger det en del fordeler og ulemper. Jeg syns også hun mangler en del ydmykhet og skulle ønske at hun ikke fremstilte alt så perfekt. Så jo bare den livslinjen i VG helg, den lå på svært bra hele tiden. Kan godt være at hun har hatt det veldig bra, men det er noe der jeg bare ikke klarer å sette fingeren på som jeg syns veldig lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...