Gå til innhold

Jounal/epikrise fra legevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde en spontanabort for et år siden og ønsker nå å vise epikrisen til eksen min fordi han ikke tror på meg. Jeg har kontaktet legevakten jeg var på og fastlegen min. Men de finner den ikke igjen. Legevakten sier at de har sendt den til legen, men legen sier at han ikke har fått noe. Går det ann å lage en jpurnal/epikrise så jeg har bevis til eksen min?



Anonymous poster hash: 1514d...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg tviler sterkt på at de kan lage en ny nå såpass lenge etterpå,

Hvorfor har du fremdeles kontakt med eksen når han sliter med tillit? Du vet jo selv hva som har skjedd med din kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å finne sammen igjen. Han har slitt med tillit til meg uten grunn. Derfor tror han ikke på at jeg spontanaborterte. Derfor vil jeg vise han at det skjedde.



Anonymous poster hash: 1514d...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ærlig talt ut som en tulling. Ville ikke gitt ham en ny sjanse om han ikke tror deg.



Anonymous poster hash: bb909...82a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalnotatet skal ligge i datasystemet hos legevakten som behandlet deg. Send en skriftlig anmodning til legevaktsjefen om å få det tilsendt.



Anonymous poster hash: 7f050...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er jo at han ikke har tillit til deg. Et journalnotat vil ikke endre på det, annet enn å løse denne spesifikke krisen. Neste uke er det noe annet som gjør at han ikke har tillit til deg. Dette er hans problem, ikke ditt.

Anonymous poster hash: 84137...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Hei

Jeg hadde en spontanabort for et år siden og ønsker nå å vise epikrisen til eksen min fordi han ikke tror på meg. Jeg har kontaktet legevakten jeg var på og fastlegen min. Men de finner den ikke igjen. Legevakten sier at de har sendt den til legen, men legen sier at han ikke har fått noe. Går det ann å lage en jpurnal/epikrise så jeg har bevis til eksen min?

Anonymous poster hash: 1514d...9dc

Dette er lagret i din digitale journal hos den aktuelle legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde en spontanabort for et år siden og ønsker nå å vise epikrisen til eksen min fordi han ikke tror på meg. Jeg har kontaktet legevakten jeg var på og fastlegen min. Men de finner den ikke igjen. Legevakten sier at de har sendt den til legen, men legen sier at han ikke har fått noe. Går det ann å lage en jpurnal/epikrise så jeg har bevis til eksen min?

Anonymous poster hash: 1514d...9dc

Dette har jeg vanskelig for å tro på (sier ikke at du er feil). Epikriser o.l. ligger i pasientjournalen og er tilgjengelig når som helst. Jeg synes at du skal ta det opp med avdelingsoverlegen ved sykehuset legevakten er en del av. Selv journaler for 20-30 år siden blir skannet inn i datasystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år gamle epikriser kan ikke bare forsvinne.

Men merk de aller fleste datajournalsystemer fungerer slik at journalnotatet også fungerer som en epikrise.

Dersom dette notatet ikke finnes har du god grunn til å klage til Fylkeslegen/Helsetilsynet. Ta kontakt med Pasient - og brukerombudet i fylket ditt.

Ønsker du på egenhånd å be om journalnotat viser du til Pasientrettighetslovens paragraf 5.1. Innsyn i og kopi av journal.

De aller fleste helseinstitusjoner forholder seg kun til skriftlige henvendelser mht å utlevere kopi av journaler.

Anonymous poster hash: 25521...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle legevakter, legekontorer og sykehus veldig gode rutiner knyttet til journaler og epikriser. Så denne eksisterer. Det er derfor veldig rart at du har fått et slikt svar. Dersom det virkelig stemmer at de ikke finner denne må du sende en klage, men slikt er virkelig skjeldent.

Jeg ville aldri blitt sammen med noen som krever noe slikt av meg. Tillitt er alt i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mann er det egentlig du vil bli sammen med igjen. Her må du komme med skriftlig bevis på at du hadde en spontanabort, fyren virker jo ikke helt god. Hvorfor vil du bli sammen med en som ikke evner å ha tillit til deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg vanskelig for å tro på (sier ikke at du er feil). Epikriser o.l. ligger i pasientjournalen og er tilgjengelig når som helst. Jeg synes at du skal ta det opp med avdelingsoverlegen ved sykehuset legevakten er en del av. Selv journaler for 20-30 år siden blir skannet inn i datasystemet.

Legevakt er et kommunalt tilbud, mens sykehus er statlig. De fleste legevakter er derfor ikke samlokalisert med sykehuset, og har heller ikke felles journalsystem (eller samme journalsystem for den del). Henvendelsen bør derfor rettes legevaktsjefen, skriftlig.

Anonymous poster hash: 7f050...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...