Gå til innhold

El dag 18, når teste for graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde EL dag 18, og har alltid hatt 27 dagers syklus. Altså litt kort lutealfase. Denne måneden har jeg spist vitamin b6 og og er nå på syklusdag 30. Kjennes ut som mensen kommer hele tiden, men den har altså ikke dukket opp. Sykt at en sånn pille har økt lutealfasen med 3 dager:)

I dag er jeg 12 dpo, og skulle hatt mens for 3 dager siden. Negativ grav.test på ikm. Er det slik at det blir "feil" for meg å teste på ikm siden jeg da bare var 9 dpo? å teste 4 dager etter ikm tilsvarer det samme for en som har el på dag 13 og tester på ikm (som også har 27 dagers syklus) Er det sånn man regner dette?

Takk:)

Anonymous poster hash: 4a16a...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKM er 14 dager etter EL. I ditt tilfelle blir IKM på dag 32. Derfor er det nok for tidlig å teste på dag 27, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Men jeg har alltid el på dag 18 og pleier å få mensen på dag 27. Er ikke da min ikm på dag 27 siden det er da mensen pleier å komme?

Anonymous poster hash: 4a16a...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Men jeg har alltid el på dag 18 og pleier å få mensen på dag 27. Er ikke da min ikm på dag 27 siden det er da mensen pleier å komme?

Anonymous poster hash: 4a16a...2da

Jo, stemmer det. Men det blir for kort lutealfase, dvs for kort tid for kroppen å skille ut nok hcg hvis et egg skulle greie å feste seg.

Så om du skulle bli gravid må du nok vente noen ekstra dager på positiv test.

Ikke for å ta gleden fra deg, men en lutealfase på 8-9 dager kan være i korteste laget for å kunne bli gravid. Men ser du tar B6 og da kan det jo være at akkurat det bedrer seg.

Anonymous poster hash: 4ce62...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! siden jeg nå er på syklusdag 30 og mensen ikke har kommet, er det ikke slik at jeg denne mnd. har lutealfase på hvertfall 12 dager for å se det positive i det, om jeg ikke er gravid?

Anonymous poster hash: 4a16a...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt en vitamin b6 pille, 40 mg i ca. to uker. Mensen har fortsatt ikke kommet og lutealfasen min er denne perioden hvertfall 14 dager. Det vil si at den har økt med 5 dager ift. de 7 siste syklusene, og den dermed er lang nok til å bli gravid. Ble nok ikke gravid denne mnd, negativ test i dag, men er uansett så glad for at det ser ut som at vi kanskje kan klare dette på egenhånd!

Anbefales virkelig til andre som sliter med kort lutealfase:)

ts



Anonymous poster hash: 4a16a...2da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...