Gå til innhold

Prøvere jul/vinter 14/15


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir med :) Nettopp ferdig med PP1 etter en utrolig lang syklus. Håper neste syklus blir kortere, og at den sitter denne gangen. Hadde vært greit om det klaffa med bhg-fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen Curiosity!

Er ferdig med første ordentlige mens etter pilleslutt nå, håper syklusen min holder nogenlunde stabil og ikke faller helt ut. Denne perioden varte 33dager, og nå håper jeg bare jeg klarer å kjenne igjen tegnene på EL når den tid kommer.

Det er jo så mye nytt å sette seg inn i etter så mange år på pillen, med telling av dager, slim, smerter og i det hele tatt. :fnise:

Bruker dere andre her EL tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker EL tester denne pp, men bare for å se om jeg i det heletatt har eggløsning, på grunn av prevensjonslutt (tok siste p-sprøyte i desember, så vet ikke ennå om jeg engang har fått eggløsning tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner her jeg og :) selvom jeg snart er ferdig med pp3.

Jeg bruker ELtester, og kommer til å fortsette. Ettersom EL har kommet dag 14,17 og 25 på de syklusene jeg har vært prøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL tester er et must! Denne mnd er den eneste mnd jeg ikke fikk brukt el tester da jeg ikke hadde fler igjen :P Så det var egentlig litt surt, for jeg fikk jo aldri et skikkelig svar på når el var!! Uvant å ikke få svaret lyst opp i trynet, så måtte jo bare kjenne etter og tippe sånn ca.

Neste pp blir absolutt med eltester, for nå ligger det mange i skapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med etter at TR nettopp kom. Så da rusler jeg inn i 3pp.. EL-tester ikke, men fant EL-slim denne mnd :) Problemet er at syklusen min har vært superkort begge disse prøveperiodene mine, så tror ikke egget mitt har hatt god nok tid på å feste seg siden jeg har sen EL. Bah.. Håper ting går tilbake til normalt etterhvert :)

Har forresten blogget hele veien fra første pp, - veldig moro og kan anbefales for de som har en skriverspire i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :) slenger meg med her. Jeg og mannen min er begge 26 år gamle, giftet oss i august og har nå vært sammen i 5 år. Vi er førstegangsprøvere begge to og skal nå prøve igjen etter TR kommer, da vi desverre endte med SA denne mnd her . Ble gravid på første forsøk etter jeg sluttet på pillen, så anbefaler dere å slutte litt før dere begynner prøvingen, det kan visst påvirke til SA sies det... Håper jeg kommer fort inn i syklusen igjen.

Lykke til alle sammen. Blir spennende å følge med på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Jeg er ny i dette forumet ;)

Jeg skal til på ny runde med egguttak sikkert i starten på desember

men det er litt usikkert på dato siden jeg fortsatt venter på tante rød :)

Jeg var å fikk første egguttak i mai men endte med negativ test.

Frysforsøk nå i august, positivtest, men sa i uke 5 :(

Så da er det bare å håpe at neste kan klore seg fast å holde se der tiden ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jeg fikk en dårlig nyhet i dag. På grunn av vaksinesurr må vi utsette prøvingen til slutten av april :( skikkelig nedtur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye!

Synes det er litt skummelt å høre om alle som opplever SA, må være fryktelig skuffende og leit, jeg ønsker dere alle ekstra lykke til! :hug:

Æsj jeg fikk en dårlig nyhet i dag. På grunn av vaksinesurr må vi utsette prøvingen til slutten av april :( skikkelig nedtur..

Huff da, det var jo dårlig nytt. Har du tenkt å slutte på pillen nå allikevel da? Da får du jo ekstra god tid til å få kroppen din i riktig modus igjen om den behøver det, og som nevnt over her så kan det jo være anbefalt.

Håper uansett at tiden går fort for deg, før du vet ordet av det så er det april ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har vært til lege for kontroll, for å finne ut om man i det hele tatt kan bli gravid før dere startet prøvingen?

Jeg har ikke gjort det selv, men tenkte på det det andre dagen, burde jeg gjort det først, eller er det noe man gjør etter å ha prøvd på egenhånd en stund?

I så tilfelle, vet dere hva som skjer hos legen, hvilke prøver de tar osv?

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ingen utredning før man har prøv et år, så det er ikke noe poeng i å kontakte lege før prøvingen. Med mindre man har noen spesielle utfordringer selvsagt, som sykdom/medisinbruk.



Anonymous poster hash: 7059c...796
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i prøverklubben jeg og,etter endt utredning for habituell abort er det med blandede følelser vi er klarert av lege for å begynne igjen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte vi skulle vente med å prøve til januar/februar. Men fant u t at jeg bare slutter på pillen også lar vi d bare skje om d skjer før jul.

Om d ikke har skjedd noe til februar skal vi heller "prøve" mer intensivt.

Men har eggløsning i disse dager, så håper jo litt på at d skal sitte allerde nå. Men samtidig hadde det ikke gjort noe om d venett til januar da vi skal til new york i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg hive meg på?

Vi har i grunn nettopp begynt. Skal inn i vår tredje prøveperiode, så snart TR bare dukker opp. Den er 3 dager på overtid, men jeg testet negativt på test for to dager siden.

Tester igjen om den ikke dukker opp i løpet av helga.

Har i grunn ingen store symptomer på graviditet, så tror ikke at jeg er det.

Eneste er øm i korsryggen og kjente mye murringer i en drøy uke.. 6 dager etter eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen alle nye, og selvfølgelig: lykke til! :)

Har ikke ordnet meg el tester ennå, tenkte jeg skulle prøve det neste pp dersom den ikke sitter nå.

Merker jo godt at EL er i annmarsj nå, både fordi kalenderen sier det, og fordi jeg plutselig er myyye mer lysten enn til vanlig.

Vet jo allikevel ikke nøyaktig dag det skjer og det der med el-slim har jeg heller ikke helt forstått.

I tillegg til at hverdagen (utrolig nok) ikke stopper opp bare fordi jeg ønsker å lage barn, så jobben tar mye tid, så vi satser bare videre som vanlig med sex hver/annenhver dag og håper på det beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 5 dager på overtid i forhold til TR. Så jeg tenker jeg tar en ny test i morgen tidlig.

Jeg tror i grunn ikke at jeg er gravid. Innbiller meg at jeg ville kjent det mer på kroppen om det var tilfelle. Men jeg sjekker for sikkerhets skyld.

Mest av alt tror jeg at det er kroppen som lurer meg. Men nå syns jeg snart den kan slutte å lure meg, så kan TR bare komme. Slik at vi kan prøve på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tisset på en ClearBlue. Den viste svak positiv, men så svak at jeg er usikker på hva det betyr. Mulig det også er fordi jeg syns alt ble fryktelig skummelt, så jeg vil at den skal være svak.

Det er en tydelig kontur av streken som går loddrett, men den er i mine øyne kanskje mest gråaktig, den var uansett ikke synlig med det samme jeg tisset på pinnen, men har kommet mer fram.

I bruksanvisningen ligner den veldig på bilde A, som viser positiv, men svakt.

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og tisse på en pinne igjen om et par dager kanskje? Eller er det gunstig allerede i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...