Gå til innhold

Prøvere til høsten 2014? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi begynner prøvingen i september :) støtter det Spiremor sier, har vært pillefrie siden mars og syklusene er helt på bærtur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt å følge denne tråden :)

Vi skal starte med prøving i juli/august. Blir vår første, og er veldig spente! Har også akkurat begynt å ta folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner at vi begynner prøvingen fra den dagen jeg slutter på p-piller, som blir i september. Jeg er klar over at det kan gå en stund før kroppen min er stabil igjen, og det blir spennende å se. Jeg har hatt noen opphold på p-piller tidligere, og da har det kommet rimelig raskt i gang igjen - så satser på det nå også.

Vi velger å slutte på pilla fom. da jeg tidligst ønsker å bli gravid, som har litt med jobb å gjøre.

Jeg tenker at man begynner prøvingen, aktiv eller ikke, fra den dagen man slutter på pilla. Uavhengig av hvor lang tid kroppen trenger. Går ut i fra at de fleste slutter den dagen de føler det er ok å bli gravid :)

Hvordan vet dere at kroppen har stabilisert seg? Tester dere, eller tar utgangspunkt i når mensen kommer regelmessig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker hoppe-av-i-svingen-metoden og kondom til vi skal begynne å prøve ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her fortsetter vi med pp2 i slutten av juli! IKM blir i august da ;) Cant wait!

"Hoppe av svingen" er vår prevansjon, og det har det vært i alle år :P

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute å kjøpt folat, og skal ta første pilla nå i kveld. "Folsyre før/under graviditet" står det. Shit just got real :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det første?:-)

Nei, vi har hver vår fra tidligere forhold. Men de begynner å bli store (småskolen), så blir uvant med baby igjen. Håper bare på å bli gravid raskt, er så utålmodig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee! Gikk tom for p-piller for ca 5 uker siden,det var ikke planlagt. Fikk mensen i går. Vi har snakket om å begynne å prøve snart, men ideelt har jeg lyst å vente noen måneder først. Samtidig gidder jeg ikke å begynne på pilla igjen, så vi får hoppe av i svingen i 2-3 mndr til. Spennende! Egentlig har jeg 20% redusert sjanse for å få barn, så vi får se hvor lang tid det tar. Jeg gir meg selv til januar før jeg begynner å bli stresset.

trodde aldri jeg skulle skrive noe i dette forumet, men her er jeg. Folat og greier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee! Gikk tom for p-piller for ca 5 uker siden,det var ikke planlagt. Fikk mensen i går. Vi har snakket om å begynne å prøve snart, men ideelt har jeg lyst å vente noen måneder først. Samtidig gidder jeg ikke å begynne på pilla igjen, så vi får hoppe av i svingen i 2-3 mndr til. Spennende! Egentlig har jeg 20% redusert sjanse for å få barn, så vi får se hvor lang tid det tar. Jeg gir meg selv til januar før jeg begynner å bli stresset.

trodde aldri jeg skulle skrive noe i dette forumet, men her er jeg. Folat og greier ;)

Velkommen i gruppa :-)

Dette blir spennende! Hva gjør at dere ønsker å vente er par mnd? Vi også har tenkt det, men det revurderes i disse dager. Mulig jeg bare går ut brettet jeg er på nå:-))

Kan jeg spørre hva som gjør at du har redusert sjanse for å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har hver vår fra tidligere forhold. Men de begynner å bli store (småskolen), så blir uvant med baby igjen. Håper bare på å bli gravid raskt, er så utålmodig! ;)

Dette er ikke noe for utålmodige sjeler nei! Jeg er så spent på om det går raskt, eller om vi får problemer:-/ hvordan var det for deg sist?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gruppa :-)

Dette blir spennende! Hva gjør at dere ønsker å vente er par mnd? Vi også har tenkt det, men det revurderes i disse dager. Mulig jeg bare går ut brettet jeg er på nå:-))

Kan jeg spørre hva som gjør at du har redusert sjanse for å få barn?

grunnet livssituasjon som jobb og leilighet hadde det vært best å vente litt. Men skjer det så skjer det, man kan ikke planlegge alt heller.

har kun en eggstokk, den andre måtte opereres bort grunnet en svær svulst som vokste på den.

takk forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grunnet livssituasjon som jobb og leilighet hadde det vært best å vente litt. Men skjer det så skjer det, man kan ikke planlegge alt heller.

har kun en eggstokk, den andre måtte opereres bort grunnet en svær svulst som vokste på den.

takk forresten :)

Da ønsker jeg deg lykke til! Blir gøy å følge alle her, nå som de fleste snart kommer i gang med prøvingen:-)

Jeg sitter å vurderer å ta en generel helsesjekk i forkant. Blant annet i forhold til vitaminer ol. Noen som har gjort det, eller har tanker rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

En blodprøve hos legen vil i alle fall gi svar på om en mangler noe i kroppen.

Men sannsynligheten for det er liten, dersom man har ett variert kosthold :)

Folat og omega-3 er greit å få i seg likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, det er så mange som blir gravide om dagen! Det er vanskelig å skulle vente til etter bryllupet altså.. Jeg har nedtelling, men det er ikke bare til å bli gift ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5-6 uker igjen til prøvingen kan starte igjen :) Gleder meg kjempe masse! Bestilte nettopp ny pakke folat/folsyre og g-tester. El-tester har jeg fortsatt mange av igjen i skapet. Håper det ikke tar så lang tid før vi er i slutten av juli! :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke prøving her før i uke 40. Da er vi på bryllupsreise. Vil ikke være gravid da, sånn med tanke på mat og matrestriksjoner. Og i tilfelle jeg blir dårlig. Det er så leeeeenge til :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...